/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bios
Fra : john.Svenningsen
Vist : 323 gange
60 point
Dato : 20-11-04 17:48

Jeg har leget lidt med min Bios og har følgende spørgsmål

1. Når man vælger det der load Default settings og trykker y for at vælge ja så indstiller den jo det hele som default men gemmer den også automatisk de nye indstillinger eller skal man vælge save and exit for at den gemmer dem og hvis man så vælger quit without saving så er default settings ikke sat på og intet er ændret så at indstillingerne er de samme som før man overhovedet gik ind i biosen

2. Er cmos chippen det samme som bios chippen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-11-04 17:54

Hvis du ændrer din bios indstilling skal du vælge save uanset om det er til default eller andet.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-11-04 19:30

1. Default er bundkortleverandørens indstilling, og skal bruges med varsomhed, da alle de eventuelle indstillinger du hen ad vejen har foretaget, så vil gå tabt. Så defalt og save and exit, giver disse faste indstillinger. Men Default med quit without saving, ændrer ikke noget, og alt er som før du gik ind.
2. Ja
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-11-04 19:34

1. default er det samme som en helt ny comp hvor du ikke har indstalleret noget.
Alt er som fabriksindstilling.
Har du fået comp preindstalleret kan der være lavet om på indstiillingerne via program
Der er flere typer bios
På nogle skal man save/gemme med F10 når man står i hovedmenuen
Den vil som regel i de fleste bios spørge dig om du vil gemme/save ændringerne

2. cmos = bios og det er en chip som kan gemme ændringerne sålænge det lille batteri holder på strømmen (flere år)

Der findes tit på bundkortet en lille jumper som sidder på 2 af 3 pinde og her kan der også resettes til zerro. Den kan hedde clear Cmos