/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
opvarmede aspargeskartofler?
Fra : nicka
Vist : 10387 gange
50 point
Dato : 19-11-04 17:37

er der nogen der ved om det er muligt at koge aspargeskartofler, pille dem og så lidt senere opvarme dem i vand?
mvh nicka

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-11-04 17:55

Ja, det kan du sagtens gøre.
Du skal bare ikke koge dem så de er for udkogte, for så går kartofler i stykker når man varmer dem igen.
mvh dova

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 60 point
Dato : 19-11-04 17:55

Ja, det kan godt lade sig gøre.
En anden go mulighed er at sautere dem let i smør

frieda

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-11-04 17:55

Ja, det kan du sagtens gøre.
Du skal bare ikke koge dem så de er for udkogte, for så går kartofler i stykker når man varmer dem igen.
mvh dova

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 19-11-04 17:55

Ja, det kan godt lade sig gøre.
En anden go mulighed er at sautere dem let i smør

frieda

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 19-11-04 18:02

I princippet kan det godt. Masser af restauranter gør det.Pas dog på at de ikke kommer i kog igen. Men hvor lang tid skal de forkoges inden de skal varmes? for du kan jo btuge det gamle trick, med en høkasse ( varm dyne eller anden isolerende materiale)
hilsen la

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-11-04 18:35

Du kan også, hvis du har en microovn, lægge de kogte og afpillede kartofler i en skål tilsat lidt vand. Læg derefter et låg på skålen eller afdæk med husholdningsfilm. Et par minutter i microovnen og kartoflerne er varme.

Godkendelse af svar
Fra : nicka

Dato : 19-11-04 19:13

Tak for svaret frieda.