/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Egne sange
Fra : Julemanden555
Vist : 212 gange
20 point
Dato : 19-11-04 16:49

Hey
Er der nogen der ved hvordan det foregår, og hvordan vi skal starte hvis vi er to unge kunstnere, som laver noget fandens iørefaldene musik. (egne sange). Vi kunne godt tænke os at sælge/give dem videre til pladeselskaber esom kan bruge dem, elller til kendte danske kunstnere. Hvem skal vi kontakte, hvordan kommer vi igang.????

Venlig Hilsen
Julemanden555

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 19-11-04 17:10

I kan jo indspille jeres sang og musik på en cd og sende den til nogle udvalgte pladeselskaber.

Der udover vil jeg foreslå at I sender cd'en til nogle foreninger - handelsstandsforeninger o. lign. -
med henblik på at komme ud og optræde til deres arrangementer.

Men valget af forening afhænger nok af, HVOR unge I er.
At du betegner jer som "unge" siger i sig selv ikke ret meget, for her i landet er det jo efterhånden
blevet almindeligt at opfatte sig som "ung", til man runder de 50 eller mere.

Kommentar
Fra : EjustE

Dato : 19-11-04 18:13

Yes, som allerede nævnt, så indspil jeres sange , som Mp3-format , et godt format
... og opret en band-profil på www.soundvenue.com og læg jeres musik og andet godt ind på jeres profil.

Held og lykke , med de 15 minutes of fame :P dem har jeg allerede fået
"Stay famous" :D

- EjustE

Kommentar
Fra : andersdt

Dato : 19-11-04 19:01

Find et sted i kan låne en harddisk-recorder.. Så optager i bare musikken på den og sender til selskaber. Adresser og lignende findes på de forskellige selskabers hjemmesider...

Kommentar
Fra : REAKTOR14

Dato : 19-11-04 20:10

hey,

jeg er selv musiker/komponist, så jeg ville lige skrive hvad jeg ville gøre.........

først og fremmest er det vigtigt at få indspillet en demo, som man senere kan sende ud til forskellige steder......
en god idé ville også være at få sig en profil på www.mymusic.dk eller www.soundvenue.com, så man ligsom kan sprede budskabet, og der vil helt sikkert være en del unge mennesker der høre det på de nævnte sites......
en anden god måde at komme ud til publikum på, er at spille nogle koncerter på steder med amatør scener, hvilke der findes en del af......
den inspillede demo kan sendes til pladeselskaber hvis det er pladekontrakt man er ude efter, og det kan jo også være en god idé at spørge nogle radio kanaler om de ville spille jeres musik.......

yes, det er vist alt hvad der er at gøre....... hvis musik'en fanger publikum, skulle det da ikke være umuligt at få noget op at køre........

HELD OG LYKKE.......

- REAKTOR14

Kommentar
Fra : BigDBoogie

Dato : 24-11-04 21:55

Hvis musikken er fed og holder!!! får man den fede placering på upcoming-sitet http://www.soundvenue.com - se aktuelle navne der storhitter under menuen : Bands/Mest besøgte

Yiiihaarw!!!

it's BigD Boogie!!! Grab My Handle...

Kommentar
Fra : EjustE

Dato : 25-11-04 15:50

floot, BigDBoogie , Soundvenue er der allerede henvist til 2 gange...

Kommentar
Fra : BigDBoogie

Dato : 25-11-04 20:01

...vi er for kendt til det der sted...kan ikke rigtig slippe ud af "mest besøgte" hitlisten )
, så hvis nu Julemanden555 og hans ven kunne komme med noget fedt, så fik folk i Danmark noget andet at lytte på, når de kiggede på Soundvenues hitliste - men OK - BigD er jo for fede!!!

ro på EjustE - mit indlæg var en promo-joke...det håber jeg du gennemskuede...god jul ik' ...og vær god mod børn!
http://bigd.dk