/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Køb via nettet fra USA
Fra : dreyer
Vist : 493 gange
100 point
Dato : 19-11-04 10:05

For nyligt ville jeg købe bl. a. et kamera og noget værktøj via Amazon.com, da priserne er langt mere rimelige der end her i landet.
Men det viste sig at netop disse varer + mange andre ikke blev solgt udenfor USA. Er der andre steder på nettet man kan finde den slags varer til billige priser, og samtidig få det sendt her til landet?
Hvilket land eller online-butik er ikke så vigtigt, bare det er billigt og pålideligt.
Er der andre ting man skal være opmærksomme på, f. eks. told og lignende?

Venlig hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 19-11-04 10:37

du skal bare huske at der skal betales moms/skat på vare du køber over nette uden for eu

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 19-11-04 11:18

Hej.
Jeg var ude for det samme med en PDA fra Amazon.
Jeg fandt et link på Amazon´s side til en forhandleraf PDA og lignende.
Det er rigtigt at du kommer til at betale moms af købet hvis det er uden for EU, derfor kan det være en fordel at holde sig inden for dette.

Jes

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 100 point
Dato : 19-11-04 12:05

Hej dreyer !
Er det ikke blot endnu et eksempel på, at de amerikanere har nok i sig selv, jeg er stødt på adskillige tilbud, som viser sig kun at gælde i USA, så lad dog "guds eget land" have sig selv, det er de sikkert også mest glade for.
Iøvrigt er det rigtigt, hvis du finder noget, så vær opmærksom på de der told/skat-regler, jeg købte sidste år en kopi af en gammel telefon i Schweiz (også udenfor EU) og da den skulle til Danmark måtte jeg betale et beløb svarende til købsprisen endnu engang, OK telefonen er flot og jeg er glad for den, men på denne måde er de "gode" tilbud måske pludselig ikke så "gode" endda.
Held og lykke med at finde det du søger
mvh Benny

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-11-04 12:23

Det har også været i et forbrugerprogram i TV, at man skulle passe på med at bestille varer fra f.eks. USA.
Eksemplet de viste var om cowboybukser af kendte mærker, som i sidste ende med alle udgifter oveni, viste sig at blive dyrere end man kunne købe for her i landet.
En af grundene til, at visse varer ikke bliver solgt til Danmark, er som regel, at de ikke lever op til de kvalitetsstandarder der kræves for at de må sælges her. Altså at de ikke er E-mærket eller opfylder krav til miljø m.m.
mvh dova

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 19-11-04 14:11

dreyer

Hvis du nu fortæller hvilker varer du er interesseret i, så vil det være MEGET nemmere at hjælpe dig med at finde dem

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 19-11-04 16:44

prøv www.ebay.com

Godkendelse af svar
Fra : dreyer

Dato : 18-12-04 16:18

Tak for svaret bennymanden.