/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
intellimouse 4.0 virker ikke..
Fra : Birgitta
Vist : 388 gange
196 point
Dato : 18-11-04 15:21

Jeg har lige købt ny computer -Amitech- og ny mus intellimouse 4.0 Den flinke fonamand satte det hele op og alt virkede. Men da han var gået så jeg, at han havde sat musen i en USB-port hvor jeg hellere ville have den i museporten. Så jeg slukkede hele lortet og flyttede musen. ---Siden da har jeg ikke kunnet få den til at virke.
Gudskelov fulgte der en amitech-mus med computeren, og den virker, men hvad skal jeg gøre for at få mit dejlige ergonomiske vidunder til at virke igen?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-11-04 15:42

hvis du lige har købt så har du gratis hotline telefon hjælp hos amitec - så ring til dem

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-11-04 16:00

Hej Birgitta,

er musen beregnet til både USB og PS/2?

Har du prøvet, at sætte den tilbage i USB?

Evt. kan du finde noget på Microsoft's hjemmeside:
http://www.microsoft.com/hardware/mouseandkeyboard/productdetails.aspx?pid=003

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-11-04 16:56

Hejsa, musen er en Microsoft-mus, så den har amitech nok ikke noget at gøre med. Amitech-musen virker.

Jeg HAR sat den tilbage i USB-porten... flere gange. Og lukket og lukket op og installeret software, men der er ikke noget, der hjælper.. Og fulgt fejlsøgning på dit og dat, men det løber bare i ring til sidst, og der er ikke kommet noget ud af det... Jeg har endda forsøgt systemgendannelse uden at det hjalp.. den optiske røde lampe nedenunder musen blinker hele tiden... jeg ved ikke, om den gjorde det, dengang musen virkede...
Men jeg vil da lige prøve dit link, Ivan..

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 18-11-04 19:52

Hej birgitta.
Jeg har selv sådan en mus, den er god. (ved dog ikke helt om den har samme nummer)

Har du, efter du har sat den til igen, fået mus og modtager til at finde hinanden igen?
Det gør du ved at trykke på modtageren, på knappen under der hvor der står microsoft. Under musen er der en lillebitte knap, den skal trykkes ind med en kuglepen, der står connect ved siden af den (på min sidder den lidt under det røde felt). Du skal trykke på knapperne på en gang.

Ved ikke helt om det er det, der er problmet, men det er da et forsøg værd

Accepteret svar
Fra : xyzzygy

Modtaget 196 point
Dato : 18-11-04 20:24

har osse selvlige købt den mus, sammen med en lækker icemat, den virkede heller ikke i starten, der skal være lys i, ved mig var det fordi USBen ikke sad ordentligt i, prøv at rokke lidt med den (usb stikket) og installer den CD der var med.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-11-04 14:11

Hej, tak for jeres svar...
Det er IKKE en "haleløs mus", grausen. Den har ikke nogen lille knap på maven hvor der står "connect". -øv, det ville ellers have været så rart..

xyzzygy: jeg har rokket og taget ud og sat i og installeret og slettet igen og prøvet forskellige porte og kørt fejlsøgning. Intet har hjulpet. Så tænkte jeg, at der måtte være noget galt med musen. Derfor gik jeg ned i Merlin og byttede den. Og nu sidder jeg her med en splinterny mus med samme problem...

KORS!!! Der løste problemet sig!!! --. Fordi xyzzygy lige nævnte sin lækre icemat, så kom jeg i tanker om, at jeg i går lagde en hvid dækkeserviet af plastic som musemåtte. Nedenunder har jeg et stykke klar plastic med hvidt karton under. Jeg synes, at de gængse musemåtter er for små...
For F.....! Hvad er forskellen?? Begge måtter er hvide og blanke...

Nåmen der var måske alligevel noget galt med den anden mus, for den blinkede hele tiden, -det gør denneher ikke...

Hvilke krav stiller en optisk mus til sin måtte?

Godkendelse af svar
Fra : Birgitta

Dato : 22-11-04 13:15

Tak for svaret xyzzygy. -Selv om det ikke var USBen den var gal med hos mig, så gav du mig alligevel svaret. Det var faktisk min måtte, der slet ikke duede. Nu har jeg været nede og købe den der super icemat, og du har ret! Det er bare lige sagen!