/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Mat laminatbordplade
Fra : ejon
Vist : 2150 gange
20 point
Dato : 18-11-04 12:16

Jeg har en ensfarvet laminat køkkenbordsplade,som er blevet mat (slidt).Er der nogen der ved om man kan lakere sådan en plade?

Accepteret svar
Fra : jomfruane

Modtaget 30 point
Dato : 18-11-04 12:20

jo, med ugiftig maling efter god afrensning

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 18-11-04 12:34

Hej ejon !
Nu skriver jomfruane jo godt nok at du skal bruge en ugiftig maling, helt klart, en køkkenbordplade er jo ofte et sted man bruger til madvarer.
Jeg ville undersøge muligheden for at udskifte pladen, hvis jeg var dig. Køkkenbordsplader er ikke særlig dyre, slet ikke laminatplader, så det er absolut at fortrække med en ny plade, hvis du vil ofre lidt ekstra kan du jo investere i en flot plade af massivt træ, de fås i mange slags, ofte til under 500- kr.
held og lykke med det Benny

Kommentar
Fra : ee

Dato : 18-11-04 12:34

du kan også give den en gang polic, det samme som man giver linoliumsgulve, så bliver den skinnende blank og når det så bliver slidt så bare et nyt lag på

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 18-11-04 17:25

Hvis du ikke er igennem det indfarvede lag, Kan du jo eksperimentere med slibe-/polermidler som Slipol efterfulgt af Slipoline tilsat en masse knofedt eller en excentersliber med polerhætte.
mvh
pbp

Godkendelse af svar
Fra : ejon

Dato : 18-11-04 17:29

Tak for svaret jomfruane.