/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
Kemikalier - hvor køber man?
Fra : modafoto
Vist : 575 gange
100 point
Dato : 18-11-04 10:08

Jeg arbejder meget med fotografi og skal bruge nogle kemikalier til at lave fremkaldere m.m. af, men hvor kan man købe kemikalier henne?

Morten

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-11-04 10:12

Noget kan man få hos materialisten og noget på apoteket, derudover ved jeg ikke lige.
Men prøv at hør hos fotografen hvor man køber materialerne.
mvh dova

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-11-04 10:16

Prøv at kigge lidt på http://www.geocities.com/kambydk/

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-11-04 10:26
Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-11-04 11:00

Hvorfor ikke købe en færdig fremkalder?
Jeg går ud fra, at det er beregnet til film/foto.

Mvh Ivan

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 110 point
Dato : 18-11-04 11:35

Du kan købe alle de kemikalier som du skal bruge hos f.eks.

"Bie & Berntsen" - "Buch & Holm" (slå dem op på de gulesider).

Du skal selvfølgelig vide hvilke kemikalier du skal bruge og ikke bare have en ide.
Hvis du har det kemiske navn på produktet, så kan du søge på nettet, her vil du finde en del firmaer som producerer/leverer kemikalier, specielt fra asien.

Hvis du har lidt mod på det, kan disse firmaer kontaktes pr telefon/mail hvor du udgiver dig for at være et nystartet firma som gerne vil teste deres produkt i et eller andet sammenhæng, så kan du være 99% sikker på at de sender dig en 25Kg gratis vare prøve.

Personligt bestiller jeg selv en del kemikalier arbejdsmæssigt, som regel er det som vare prøver hvis man ikke tager 500kg af gangen ellers er det besværligt for firmaer med papirer.
Vi gør selv det samme hvis vi bliver kontaktet af nogle som skal bruge 1 kg af et eller andet, så gider vi ikke til at sende fakturer og alt muligt, så sendes det som gratis vareprøve.

Men vær sikker på at du ved hvad du skal bruge (det kemiske navn)

Godkendelse af svar
Fra : modafoto

Dato : 18-11-04 15:46

Tak for svaret thulin.