/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Slørasparges
Fra : Carg
Vist : 1070 gange
50 point
Dato : 17-11-04 14:08

Hej.

Jeg har en slørasparges der har sat en meeeget lang afstikker, der bare bliver længere og længere. Jeg er tidligere blevet fortalt, at skulle planten formeres, måtte man enten dele den, eller have held til at få et frø til at spire, så det kan vel ikke være en aflægger... eller hvad?

Gode råd om hvorvidt jeg skal skære afstikkeren af modtages også med glæde.

mvh Carg

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 17-11-04 14:53

Det er en aflægger.
De formeres ved frø normalvis, men ældre planter formerer sig ved jordstængler.
Jeg vil tro, at du skal sætte stænglen fast i noget jord, og stadig lade den hænge fast i den gamle plante, så vil den slå rod. Du ved ligesom hvis man bøjer en gren ned til jorden og gør den fast for at få den til at spire.
Tror ikke den slår rod hvis du skærer den af.
mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Carg

Dato : 17-11-04 22:14

Tak for svaret dova.

Jeg vil plante lidt asparges imorgen så. Er spændt på at se om det virker.

mvh Carg

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-11-04 22:37

Jamen held og lykke med det.
mvh dova