|
| Min laptop skærm går amok Fra : Nosferatu | Vist : 405 gange 20 point Dato : 16-11-04 15:03 |
|
Hej, Min laptop skærm går amok. For 2 uger siden begyndte den med at skifte alle sorte pixels på skærmen ud med en mærkelig, flimrende rød. Min laptop er en Amitech Freenote 4250 uden diverse opgraderinger. Lige nu har jeg en almindelig skærm tilsluttet, da jeg intet kan se på min normale skræm. HJÆLP!!
| |
| Kommentar Fra : IBM760 |
Dato : 16-11-04 15:14 |
|
Har du prøvet at kontakte Amitech: http://www.amitech.dk/
De burde kunne give dig et fornuftigt svar.
Mvh Ivan
| |
| Kommentar Fra : Nosferatu |
Dato : 16-11-04 15:20 |
|
ja, jeg har prøvet at kontakte dem via email, men de er altid så langsomme derinde, så jeg håber der er nogle herinde der kan hjælpe mig :)
| |
| Kommentar Fra : IBM760 |
Dato : 16-11-04 15:40 |
|
Jeg er bange for, at de eneste der rigtigt kan hjælpe dig er Amitech.
Har du forsøgt at søge svar via deres "E-support" hvor der skal indtastes serienummer.
Når pludselig din skærm opfører sig mærkeligt kan det jo være, at du har tabt PC'en / trykket på skærmen eller dit grafikkort er blevet dårligt. Fladskærme kan ikke tåle hårdhændet behandling.
| |
| Kommentar Fra : Drystin |
Dato : 16-11-04 15:41 |
|
Velkommen i klubben føler med at du har købt amitech, har fået lavet min amitech computer 7 gange har fået en ny nu men skærmen på den er begyndt at flimre..
Ring til dem brok dig, de har så mange problemer med deres prokukter.
| |
| Kommentar Fra : Drystin |
Dato : 16-11-04 15:42 |
|
Velkommen i klubben føler med at du har købt amitech, har fået lavet min amitech computer 7 gange har fået en ny nu men skærmen på den er begyndt at flimre..
Ring til dem brok dig, de har så mange problemer med deres prokukter.
| |
| Kommentar Fra : Nosferatu |
Dato : 16-11-04 17:12 |
|
Min computer har været til reparation 3 gange og jeg gider altså ikke aflevere den igen. Afleverede de bare en ny til dig eller købte du en et andet sted?
| |
| Kommentar Fra : Drystin |
Dato : 16-11-04 17:14 |
|
Min kæreste har købt en laptop igennem DER men det er en amitech, efter meget brok fik vi en ny som skal til rep igen.
| |
| Kommentar Fra : Nosferatu |
Dato : 16-11-04 17:15 |
|
Ok, er det den samme type som min? ( Min er en freenote 4250 )
| |
| Kommentar Fra : Nosferatu |
Dato : 16-11-04 17:47 |
|
Og er der en der kender en autoriseret forhandler der reparerer computere billigt inden for Horsens kommune?
| |
| Kommentar Fra : Nosferatu |
Dato : 16-11-04 17:47 |
|
Og er der en der kender en autoriseret forhandler der reparerer computere billigt inden for Horsens kommune?
| |
| Kommentar Fra : Drystin |
Dato : 16-11-04 18:05 |
|
Lol Nos bor du også i Horsens ?
| |
| Kommentar Fra : Drystin |
Dato : 16-11-04 18:05 |
|
Lol Nos bor du også i Horsens ?
| |
| Kommentar Fra : Nosferatu |
Dato : 16-11-04 18:07 |
|
har 6 måneders garanti tilbage. de er overhovedet i til at snakke med.
Ja det gør jeg, i stensballe...dig?
| |
| Kommentar Fra : Drystin |
Dato : 16-11-04 19:21 |
|
nej jeg har en freenote 5160, men tror den du har, er den model vi havde før som vi havde rigtig mange problemer med...
Jeg bor lige over for kvickly extra næsten ved Bilexperten.
| |
| Kommentar Fra : Nosferatu |
Dato : 16-11-04 20:05 |
|
Okay, miritdk. Men nu er det sådan er det er en bærbar, de ikke producerer mere. Så det løber op i lidt mere, end ahvde det nu været en almindelig skærm.
Drystin, ok, men der er da ikke nogen DER forretning i Horsens?
| |
| Kommentar Fra : Drystin |
Dato : 16-11-04 20:23 |
|
Nej D.E.R er blevet tvunget til at lukke alle deres forretninger ellers ville de blive erkleret konkurs...
så de har kun hovedkverter i Albertslund som ligger 250km her fra.. og de er nogen paphovder at snakke i telefon med.
| |
| Kommentar Fra : Nosferatu |
Dato : 16-11-04 20:27 |
|
Okay, men vil du anbefale at jeg går til Expert som er butikken jeg har købt computeren i eller direkte til Amitech?
| |
| Kommentar Fra : Drystin |
Dato : 16-11-04 20:31 |
|
Er ret sikker på Expert vil gøre det samme som D.E.R gjorde med mig sende dig vidre til Amitech
Men prøv at tag der ned snak med dem i expert, det kan være de vil tage imod den sende den til Amitech til rep.
Det skal lige siges at Expert SKAL betale for forsendelse af din computer hvis der er garanti på den endnu.
D.E.R prøvede at få mig til at punge for forsendelse af min computer, men det står i lovgivningen at forhandler skal betale de udgifter.
| |
| Kommentar Fra : Nosferatu |
Dato : 16-11-04 20:33 |
|
Jeg har jo som bekendt afleveret den til rep. 3 gange og jeg gik da bare ned til expert, sagde den var gal og så sendte de den. Og de betalte for både forsendelsen og reparationen. Men de plejer altid bare at sige: Jamen, så sender vi den da bare op til Amitech og så skal de nok få styr på den.
Har de sagt 3 gange nu....
| |
| Kommentar Fra : Drystin |
Dato : 16-11-04 20:49 |
|
så mener jeg du har ret til en ny computer, mener det er blevet lavet en lov for et stykke tid siden der til fordel for kunderne gør det muligt at få en ny vare når den man har går i stykker mange gange under garanti perioden.. men lad mig lige undersøge det.. fandt det et sted på nettet nemlig.
| |
| Kommentar Fra : Nosferatu |
Dato : 16-11-04 20:54 |
|
Okay, ind til videre mange tak for hjælpen. Håber du finder den der side :)
| |
| Kommentar Fra : Drystin |
Dato : 16-11-04 21:03 |
|
Smider lige et par nyttige sider til dig.
http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad077/
http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/raad068/
Den nok mest vigtige :
http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/reklamation/
Citat fra linket oven over.
Du har to års reklamationsret og fem års reklamationsret på reparationer.
Hvis en vare går i stykker, kan du klage til forhandleren i op til to år, efter varen er købt. Du skal klage senest to måneder efter, at du har opdaget fejlen.
Som udgangspunkt kan du selv vælge, om du vil have varen repareret eller have den byttet til en ny. Hvis du får varen byttet, har du også to års reklamationsfrist på den nye vare.
Hvis du får varen repareret, skal du være opmærksom på, at der er fem års reklamationsret på reparationen. Det betyder, at hvis den samme fejl opstår igen inden for fem år, skal forhandleren udbedre den kvit og frit.
| |
| Kommentar Fra : Drystin |
Dato : 16-11-04 21:05 |
|
Prøv at kig på http://fbr.dk der kan du sikkert finde mange flere råd og konkrete ting du kan bruge når du går ned til din forhandler, du kan evt. printe nogen af siderne ud og tage dem med så du har noget fast, noget som han kan "trues" med, altså hvad du har af rettigheder som forbruger.
| |
| Kommentar Fra : Nosferatu |
Dato : 16-11-04 21:05 |
|
Så det vil sige, at jeg kan gå ind og vise dem fejlen ( for den er meget tydelig! ) og kræve at jeg for en ny computer udleveret?
| |
| Kommentar Fra : Drystin |
Dato : 16-11-04 21:09 |
|
Det står der.. så det vil jeg gå ud fra... jeg ville nok printe en side ud hvor der står hvor du har fået den info fra altså forbrugerrådet... så er du rimelig godt stillet skulle jeg mene.
| |
| Kommentar Fra : Drystin |
Dato : 16-11-04 21:10 |
|
Fortæller du ikke senere hvad der er sket nrå du har været nede med computeren?
| |
| Kommentar Fra : Nosferatu |
Dato : 16-11-04 21:11 |
|
Jo da, men nu er det sådan at jeg er 14 år gammel ( fylder 15 om en måneds tid ). Vil det ikke være et problem?
| |
| Kommentar Fra : Nosferatu |
Dato : 16-11-04 21:18 |
|
Og hvor skal jeg skrive det her, hvis jeg gerne vil have en juraudlært til at se på det, så jeg ikke for en overraskelse derinde ?
| |
| Kommentar Fra : Drystin |
Dato : 17-11-04 13:21 |
|
Tag en af dine forældre med ned ?
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|