/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tomgang Ford Sierra
Fra : Jimmy17
Vist : 485 gange
80 point
Dato : 16-11-04 10:28

Jeg har en Ford Sierra L fra 1984
Den går tilsyneladende for lavt i tomgang.
Har haft en til at stille på karburator, det hjalp kortvarigt.
Nu hakker den igen i det, når den holder stille, går endda tiltider i stå.

Hvad kan problemet være og hvordan løses det???

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-11-04 10:50

Få tjekket membranen i din kaburator, den kan være flækket / utæt

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 90 point
Dato : 16-11-04 10:51

NB: Årstiden er til kaburatorsprit... så vidt jeg husker, så er 1984 ikke med direkte indsp.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 16-11-04 13:43

Karburatorsprit, siger mig ikke lige det helt store..
Skal det bare tilføjes benzinen?

Kommentar
Fra : mr1985

Dato : 16-11-04 14:30

ja, kaburatorsprit kan du købe på alle tankstationer, og det skal bare tilsættes i benzinen. Selv om det ikke fryser udenfor, kan der godt være brug for at bruge kaburatrotsprit alligevel..

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 16-11-04 17:41

Jeg har i tidernes morgen haft en Ford Savoy, og den have et lignende problem. Pga. slidt spjældaksel kunne den ikke justeres efter normen, men det gik udmærket ved at justere den efter gehør, men det skal være en person som har gehør for hvor den går mest fri ved tomgang, for at få det til at lykkes. Det kan være årsagen, altså at den kan tage falsk luft ind. det kan den også, hvis der er en utæt pakning på indsugningssiden, altså pakningen under karburatoren, eller indsugningsmanifolden, og sidst men ikke mindst kan der være en revne i manifolden, det er ihvertilfælde nogle muligheder som du kan efterprøve.
Mvh. Stilke

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 09-05-05 10:30

Tak for svaret CLAN.
   Havde lige glemt at acceptere svar.
Er hermed gjort
Det hjalp med karburatorsprit, og har jeg kørt med hele vinteren.