/ Forside/ Karriere / Penge / Budget / Spørgsmål
10  Teil 110
Lån til at komme ud af Rki
Fra : Thomas820
Vist : 4425 gange
20 point
Dato : 15-11-04 16:52

Jeg har ikke været ret smart da jeg fyldte 18, jeg har finanseret nogen forskellige ting og har et par ubetalte tlf. regninger. og det står og banker mig oven i hovedet. Jeg er lærling og har ikke råd til at afdrage på dem alle på en gang, og det ville også kun betale renterne. Kan man låne til det nogen steder??

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 30 point
Dato : 15-11-04 16:59

Saml istedet alle dine regninger og få et overblik over din økonomi. Find ud af hvormeget du kan undvære om måneden og kontakt dine kreditorer for en aftale. Overhold den og du vil få ro.
At taget et lån til dur ikke.

Kommentar
Fra : 888

Dato : 15-11-04 17:05

Nemlig. Du kan altid kontakte kreditorerne og få en afdragsordning.

Godkendelse af svar
Fra : Thomas820

Dato : 15-11-04 17:09

Tak for svaret qfha. Det jeg var ude efter var at få samlet alle mine regninger et sted, og så afdrage det ene sted. Er det noget du ved noget om??

Kommentar
Fra : Leif_og_inge

Dato : 15-11-04 17:10

Jeg er ikke lærling mere, men engang i mine vilde unge dage prøvede jeg at have rigtig mange regninger, det gik mig til sidst til hovedet, derpå henvendte jeg mig til den største kreditors advokat som jeg skyldte 18ooo.- advokaten meddelte herefter alle kreditorer at de ikke kunne forvente at få noget, men som den jyde jeg er blev jeg senere velholden og som den gentlemen jeg nu en gang er troppede jeg op hos kreditor med gæt selv..............
jeg boede på det tidspunkt i en landsby i sønderjylland hvor alle snakker om alle, prøv det.

Kommentar
Fra : Thomas820

Dato : 15-11-04 17:17

Fin historie Leif.. Men kan du hjælpe mig med en løsning??

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 15-11-04 17:21
Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 15-11-04 17:22

Hej jeg vil anbefale du får lavet et privat budget. du kan enten maile til mig og vi laver det i fællesskab eller du kan henvende dig i Banken.

Det som er det sværeste i dit spørgsmål er om der er flere end en kreditor som har dig registreret i RKI. og hvis det er over 5 år siden er du jo slettet.

Hvis det kun er 1 kreditor som har dig registreret kan du jo tale med din bank om et lån, som han garentere hvis du er slettet i Rki. laver i den aftale ringer du blot til den kreditor som har dig registreret og beder dem kontakte banken som kan give dem en garati for du indfrier lånet.

Lyder dette for kompliseret her og nu er du velkommen til at kontakte mig på mail

Peter Larsen

Kommentar
Fra : ibenboel

Dato : 15-11-04 17:22

Hej Thomas

Jeg ville da i første omgang forsøge at få min bank til at yde mig et samlet lån og så få indfriet alle "småkreditorerne" og herefter afdrage til banken med et stort/samlet beløb.

Jeg ved godt at man siger at banker ikke udlåner penge når man er i RKI, men det er dog trods alt med henblik på indfrielse for at komme UD af RKI.

Det fordrer naturligvis at du har en fast indtægt og måske kan vise at du er stabil ved at have haft samme job, samme bopæl m.v. i nogle år ?

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 15-11-04 17:29

Som en hel klar udmelding , kan jeg oplyse at dette er banken ligeglad med, du skal først have kreditor til at slette dig, for i bankernes system er der en blokade som gør at de ikke kan give dig overtræk lån så længe du er registreret.

Har lige haft en kunde som sad i dette problem

Kommentar
Fra : Thomas820

Dato : 15-11-04 17:31

Til golfhouse: hvad er di mail??

Kommentar
Fra : Thomas820

Dato : 15-11-04 17:48

Nogen der ved hvordan man finder golfhouse mail adr. Eller for den sags skyld andres mail adr..?

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 15-11-04 17:51

Alternativt kan du i fogedretten indgive en insolvenserklæring. Med den gæld du taler om, må du have hilst på dem.
Så skal kreditorerne lade dig være i fred i minimum et halvt år. Skulle de komme kan du henvise til insolvenserklæringen.

Men det løser jo ikke noget, og med en lærlingeløn kan der ikke blive meget i overskud. Du vil jo heller ikke kunne betale et lån hvis du fik et.

Hvis jeg var dig ville jeg nok satse på to fronter, dels insolvenserklæringen for at få fred og dels skabe en oversigt over kreditorene, meddele dem situationen og evt. tilbyde dem hvad der svarer til renterne. Så løber det hele ikke løbsk for dig til den dag du begynder at tjene penge.

Kommentar
Fra : emma_mus

Dato : 03-12-04 10:57

hej
der er altid nogle man kan gøre, men hvis du kender en der vil karutionere er der måske en mulighed hos holm finans.dk det har jeg selv gjort for det er rat og giver mere overskud kun at få et giro kort i steden for mange og det med at man har en der skal betale hvis man ikke selv gør den er meget med til at man 100 % overholder betalingerne, for så er det også personligt. jeg håber at det var til nogle hjælp
k.h. mus

Kommentar
Fra : balancen

Dato : 05-09-05 09:16

Har selv benyttet Holm Finans tidligere og kan kun anbefale dem. De vil gerne forklare og det hele er gjort på en troværdig måde, så man ikke frygter at blive snydt. Der kan aldrig ske noget ved at kontakte dem.