/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Printer program til at udskrive konvolut~
Fra : Manse9933
Vist : 2985 gange
500 point
Dato : 14-11-04 13:21

Hej med jer
Er der en af jer der kender et(intelligent) gratis printer program som kan udskrive
konvolutter i de fleste gængse formater.
Jeg skulle gerne kunne lave skabeloner så jeg kun skal udfylde adresse og afsender
i de forskællige formater,jeg har Open offices men jeg syntes ikke at det skulle være
nødvendigt at loade hele office hver gang jeg skal sende et brev(quickstart og videre)
helst et program som en af jer har afprøvet og fundet værdt at beholde.
Det skal helst kun kunne udskrive konvolutter og ikke andet.
Skabeloner er ikke noget must,bare man hurtigt kan indstille formatet så man kan skrive
adressen på rette sted og så vende konvolutten og udskrive afsender.
Manse9933

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 14-11-04 13:25

jeg lytter lige, jeg har også søgt på det. Det svar jeg fik var et købe en Label maker, til at kople til pc`eren

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 14-11-04 13:26

Det kan vist ikke gøres meget nemmere end i "Word" - der er skabeloner til de fleste gængse størrelser i "funktioner"
m.v.h.

Accepteret svar
Fra : Steffansteffan

Modtaget 510 point
Dato : 14-11-04 13:27

Jeg vil mener dette kan gøre det:
http://www.soft32.com/download-Easy_Envelopes-27297-5.html

Har desværre ikke selv testet det.
Men har fået det anbefalt fra en tråd jeg læste.

Kommentar
Fra : Squarna

Dato : 14-11-04 13:28

Hejsa... Prøv dette:

http://www.sofotex.com/cgi-bin/ls/page.cgi?page=download&link=9234

det er naturligvis gratis
-Squarna

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-11-04 13:31
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-11-04 13:53

Squarna>helst ikke msi fil forlængellse fordi at flere af disse skal man downloade en lille fil der så henter resten af programmet fra nettet,det er jeg ikke så begejstret for,jeg vil helst have programmet på min pc så jeg selv kan sørge for om det skal have net adgang eller om jeg skal/kan blokkerer det.
hbirk>Det kan vist ikke gøres meget nemmere end i "Word"<det er der også i Open office men
det er for ikke at skulle åbne et større program for en så enkel handling.
Helst en henvisning til beskrivelsen af programmet og ikke til en direkte downloade.
Steffansteffan>tester jeg lige i morgen jeg har lidt andet på tapetet i dag
Manse-Den mistroiske9933

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-11-04 13:54

Som HBirk siger.......................det kan man da i word.
Lave skabeloner med fortrykt afsender osv.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-11-04 13:54

ftp.sac.sk/pub/sac/utiltext/envelwiz.zip

Her er et freeware konvolut program

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 14-11-04 14:03

øhhh, den zip fil, det er da det værste skod program ??? har du prøvet det tedd??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-11-04 14:08

Og i "publisher" kan du styre din udskrift/konvolut.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-11-04 14:10

nope troldenesdhb! Har ingen printer tilsluttet! Hvorfor mener du det er et skodprogram?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-11-04 14:15

tedd>
Envelope Wizard

To Install:

Copy the program "EnvelopeWizard.Exe" into a folder of your choice.

To Use:

The first time you run the program, it will create "EnvWiz.Cfg". This configuration file will save a number of your preferences.

When you save a return address, during the run of the program, it will be saved into "Address.Fil", the Address database.

When you save an address, during the run of the program, it will be saved into "Return.Fil", the Return Address database.

All of these files must be in the same folder for the program to function properly. If at some later date you decide to relocate the program file, be sure to move these other files, as well.

Documentation:

Documentation for this program is provided in three formats.

HTML: You can view EnvWizard.HTM with your Internet browser. Try this first. This version includes a number of graphics.

DOC: You can is MS Word or WordPad to view EenWizard.DOC. This version contains no graphics.

RTF: If you have trouble with both of the above, you can try the Rich Text Format version. Use and word processor that is capable of reading Rich text Format. MS Word, Word Pad, MS Write to name a few.

Conclusion:

The program uses the "Wizard" format and is faily intuitive to use. You might want to read through the Docs once though, to familiarize yourself with the program.
virker simpelt,tester jeg i morgen

Manse-offline9933

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-11-04 14:17

Jep lød som det var noget i den stil du var interesseret i Manse? Men Trolden mener det er et skodprogram! Hulk hulk!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-11-04 14:18

har ikke pakket det ud tjekkede kun lige readme.txt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-11-04 14:25

yes,jo mindre og simplere jo bedre,bare det er efektivt,nå jeg skal i gang med at bygge en pc til en ven,han kommer og henter den om en time
Manse9933

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 14-11-04 14:27

fordi den konflikter, vil ikke vælge alle formater som den selv har indbygget.............. Det var ikke ment så hårdt

Men Easy Envelope er ikke så dårlig.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-11-04 15:05

Jeg har lavet et Windows-program ved navn MycoData. Det kan Downloades gratis på www.svampe.com. Du skal ind under projecter. Programmet kommer som en ZIP-fil og skal selvfølgeligt pakkes ud. Ddet er fortrinsvist rettet imod svampefolket, men har derudover en masse andre faciliteter. Bl.a. et Venne-kartotek. I dette kan man udskrive kuverter i de fleste størrelser til alle sine venner. Med afsender. Det vil komme for vidt at beskrive hele programmet her, men prøv det selv. Det bliver ikke "Installeret" og kan derfor fjernes blot ved at slette den mappe hvor du har installeret det. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-11-04 16:52

Hvad med bare at bruge flette funktionen i Word?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-11-04 03:44

Der er desværre ikke noget af ovenstående som jeg kan bruge .
tedd>jeg må give troldenesdhb ret,programmet dutter ikke til
noget,det virker overhovedet ikke,surt.
Steffansteffan>koster 16.99$.
arne.jakobsen>ellers tak.
Squarna>tjekkede lige program info,det er et billed behandlings program.

Så jeg lader tråden stå åben lidt endnu og ser om der kommer nogle flere
forslag.
Det er ikke let at finde den slaks programmer,derfor spørgsmålet.
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : Manse9933

Dato : 15-11-04 17:17

Nå,det ser ikke ud som om jeg kan finde det jeg søger,jeg må tilbage til Open Office,du kom tættest på Steffansteffan,desværre ikke gratis, jeg vil ikke betale for noget jeg allerede har i Open Office og så viktigt er det heller ikke,jeg har selv søgt og kun fundet noget fra 1998 som er noget skidt.
Manse9933