/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Computeren vil SELV
Fra : michaelmoeslund
Vist : 457 gange
152 point
Dato : 13-11-04 20:46

Min bror har fået ny bærbar,han kører internet på opkaldsmodem,når han angiver adgangskode tilføjer computeren selv 8 cifre mere....-han ka godt få forbindelse,men med begrænset adgang -hva er der galt???

Når vi prøver at komme på via bredbånd,insisterer computeren på at skabe adgang via opkaldsmoden selv om der vælges LAN forbindelse øhhh kras kras...HJÆLP

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-11-04 21:40

Det med de ekstra 8 cifre er en sikkerhed ved winxp! Så folk udefra ikke umiddelbart kan cracke koden, hvis adgangskoden kun er på f.eks. 5 cifre! Begrænset adgang tyder på han ikke er logget på med administratorrettigheder!

Når I skal på bredbånd skal I ind under Internet Explorer > funktioner > internetindstillinger > Forbindelser og sætte prik i Ring aldrig til en forbindelse, og omvendt hvis I vil på tlf modem!

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 14-11-04 08:39

Har lige prøvet med en anden bærbar,-markerede "ring aldrig til en forbindelse" men lige meget hjælper det

Kan ikke komme på nettet.....##Must be online## arghh!!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-11-04 15:11

Er den tilsluttet bredbånd? Og konfigureret i router eller internetindstilninger?

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 14-11-04 17:11

Ja den er tilsluttet bredbånd,jeg har en router med 4 udgange,det mærkelige er,når jeg ser netværksindstillingerne igennem så har den både sendt og modtaget "pakker"!!

Jeg har så prøvet at fejlfinde på netværkskortet,og der rækker både min viden og min tålmodighed ikke!

Jeg syntes hver gang der skal laves det mindste i windows så er det bare så omstændigt og besværligt

Hvis jeg går ind i hjælp/netværksfejlfinding så er det som alle mulighederne går i ring og det fører ingen steder hen!!

Det ka sgu godt være det er mig der er for dum,men hvor svært kan det egentlig blive??

Det er da bare en fungerende com. der skal på et fungerende net!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-11-04 17:14

Kan du komme ind i routeren? Hvilket netværkskablet bruger du? Lige eller snoet?

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 15-11-04 08:06

Min stationære er på nettet via routeren,kablet er lige... har det noget at sige??

Jeg tror mit problem ligger i,at jeg ikke ved hvordan jeg skal konfigurer netværkskortet der ligger i den bærbare,den kører win98 mens min stationære kører winxp pro

Da jeg fik adsl gjorde jeg ikke nogetsom helst for at finde eller aktiverer netkort på den stationære,det fandt den selv-måske fordi der er sket lidt for windows siden 98??

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 152 point
Dato : 15-11-04 13:21

Ok!! Jeg ville gå ind på din netudbyders hjemmeside! Der burde ligge en udførlig forklaring om hvordan du kommer på nettet med win98!

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 15-11-04 14:43

AHHHH!!

Det hjalp,

For at presse citronen lidt,ved du også hvor jeg slår funktionen"skriv adgangskoden til netværket" fra henne??

-det er ligesom ikke nødvendigt med så mange koder her i huset...

Ellers tak for hjælpen Tedd

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-11-04 15:50

Kan du ikke bare sætte den til at gemme adgangskoden? Sætte et flueben?

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 15-11-04 16:21

Tedd...-nu ka jeg være online med 4 computere på en gang...

Jeg ved ikke hva jeg ska bruge det til, men det føles GODT

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 15-11-04 16:23

Najj.. det er det første computeren spørger om, når den startes... der er ikke mulighed for genveje-flueben

Kan jeg ikke få skidtet til at la være med at kræve kode???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-11-04 16:23

Jep! Jo flere des bedre

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 15-11-04 16:44

>tedd
Det er vel ikke sådan at du er helt pjattet med at fortælle mig hvordan jeg laver et netværk mellem 3 computere 2 med win98 en med winxp pro via en router????

Eller ka du linke til et sted hvor det er beskrevet med billeder og forklaringer,og klaplyde hvis ordene bliver for lange!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-11-04 16:56

Prøv at bruge netværksguiden i winxp!! Gå ind under netværksforbindelser > Netværksopgaver > konfigurer et hjemme eller mindre kontornetværk!

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 15-11-04 18:08

OK det vil jeg prøve når jeg ikke lige skal bygge lego rumskibe og racerbiler med ungerne.....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-11-04 18:26

Spørgsmålet er hvad der er vigtigst!

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 16-11-04 16:33

JA! det har je gogså grublet over, -lavede for noget tid siden en lego truck med doozerblad,det var så tanken at "fatter" skulle sidde tilbagelænet og skrabe lego sammen,mens ungerne så skulle lege pænt sammen imens....det var rigtig godt,med infrarød styring mellem computeren og trucken,og så trådløs tastatur til at styre trucken med -STORT- men virkeligheden har det jo med at snige sig ind i ens drømme....

Så nu ligger trucken adskilt i atomer,sammen med alle de andre klodser-og sådan skal det jo nok være...

-Er du klar over hvor svært det er at kører fra en et årig med en lille træ hammer i hånden,der har tvivlsomme hensigter med ens nye trådløse legotruck?????

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-11-04 16:42

Jeg gætter på det er meget svært