/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
duggede ruder
Fra : fh1dk
Vist : 935 gange
50 point
Dato : 09-11-04 08:13

Nogle der har et godt tip til at fjerne fænomenet dug på bilens ruder?

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 09-11-04 08:18

Hej fh1dk
---------------Taget fra Matas hjemmeside----------------
Dug indvendigt på ruder
Mange bilister har store problemer med at orientere sig på grund af duggede ruder - navnlig når de i frostvejr lige har sat sig ind og startet bilen. Dette problem løses nemt ved at polere den tørre rude med nogle få dråber ØKOsoft Opvask på en tør klud.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hilsen Parkenss

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 09-11-04 08:31

Som Parkenss skriver - men du kan bruge alle opvaskemidler. Og så er det vigtig at ruder er HELT rene. Rene ruder dugger mindre end snavsede. Når man kører meget kommer der hurtig en "trafikfilm" på indersiden, også selvom ruden ser ren ud.
Mvh
Else

Kommentar
Fra : stj

Dato : 09-11-04 08:33

Hvis der er pollenfilter i din bil,
er det måske det, der trænger til at blive skiftet.

mvh.
stj

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 09-11-04 08:47

rigtigt at ruderne skal være så rene som muligt - så en god gang vask er påkrævet - derefter kan du selv vælge om du vil gøre det ene eller andet - der findes jo antidugmidler der faktisk er ret så enestående - kan købes bla. på tankstationer. Jeg har en enkelt rude her i huset der af ukendte årsager dugger hvor jeg netop bruger sådan et antidugmiddel - desuden alle tiders også til spejle i badeværelser hvor spejlene ikke kan blive dugfri hurtigt nok

Du kan til paniksituationer også købe en antidugklud som øjeblikkeligt fjerner duggen.

Godkendelse af svar
Fra : fh1dk

Dato : 09-11-04 09:23

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-11-04 13:19

Hvis det er et stort problem med at ruderne dugger, var det værd at undersøge om bilen er fugtig indeni, evt. under måtter i bunden.
mvh dova

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 10-11-04 00:04

som dova skriver, skal du sikre dig, at den ikke tager vand ind et eller andet sted. Vand som så står og sopper i bundmåtter. Du skal også sikre dig, at luftudtagene bag i bilen ikke er tilstoppede.

H-J