/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Bagebog
Fra : Aabfan
Vist : 683 gange
10 point
Dato : 08-11-04 18:12

Jeg har besluttet mig for at gå i gang med den sævre kunst at bage ;)

I den forbindelse søger jeg gode links til hjemmesider, som kan give mig gode oplysninger (kender www.bager-kim.dk)
- især ønskes oplysninger om surdej og langtidshævning.

Jeg vil også gerne høre, om I kan anbefale en god bagebog, som også kommer grundigt omkring surdej?
Det skal helst ikke være en bog, som beskæftiger sig særlig meget med tærter og kager, da jeg kun er interesseret i brød.

//Sabrina

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-11-04 18:28

En af de bedste bøger/hæfter for begyndere der dækker det meste er:

Den blaa Bagebog

Udgivet af Tørsleffs Husmoderservice, Kronprinsessegade 36,1006 København K.

Den jeg har, er købt hos en købmand for nogle år siden. Den er af 61. oplag og var på det tidspunkt solgt i 864.000 eksemplarer. Jeg har set den i et genoptryk i Netto for ikke så længe siden. Billig ting, der næsten kan siges at være en slags Bagningens Frk. Jensen's Kogebog.

Kommentar
Fra : TQsen

Dato : 08-11-04 19:03

Måske finder du noget her..... :
http://www.maduniverset.dk/show_kategori.phtml?katid=34
www.opskrifter.dk
Og rigtig god fornøjelse

Kommentar
Fra : lenejensen

Dato : 08-11-04 19:08

Du skal helt klart købe Kamilla Plums: Et ordentligt brød. Det er BIBELEN indenfor surdej og langtidshævning - så god.

Kommentar
Fra : Aabfan

Dato : 12-11-04 18:43

Tak for jeres svar! :)

Jeg er også faldet over bogen "Bag selv værdigt brød"... Er det én, som kan anbefales?

Kommentar
Fra : kunika

Dato : 29-11-04 00:38
Kommentar
Fra : snipski