/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
webergril
Fra : karin42
Vist : 725 gange
50 point
Dato : 08-11-04 16:11

hjælp jeg / vi har købe en webergril så vidt så godt - nu skal jeg til at lave en rostbeaf i morgen , men ingen steder kan jeg få oplyst hvor meget sådan en fyr skal have i temperatur og tid og i forvejen har vi svært ved at regulere varmen " er her andre der ved noget om det ? mvh. Karin.

Accepteret svar
Fra : Sanne09

Modtaget 60 point
Dato : 08-11-04 16:24

Hej Karin,

Måske er der hjælp at hente hos Glæsel:

http://www.bruglaaget.dk

Ellers er her en opskrift på (marineret) roastbeef lavet på kuglegrill:

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift_tilbered.php?id=18119&tilbered=70

mvh
Sanne09

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 08-11-04 16:29
Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 08-11-04 16:32

Tak for svaret Sanne09.
   Tak for dit hurtige svar Sanne- det lyder spændende jeg har svært ved at komme ind på Glæcels hjemmeside . og denne her lyder bare så spændende.
venlig hilsen karin.

Kommentar
Fra : Sanne09

Dato : 09-11-04 08:04

Hej Karin,

Jeg er glad for du kunne bruge mit svar.
Jeg har ikke selv en kuglegrill, men har hos nogle gode venner fået mange gode retter tilberedt i en Weber. En steg fra kuglegrill smager helt fantastisk - meget bedre end en ovnstegt.
God fornøjelse med din roastbeef.

mvh
Sanne

Kommentar
Fra : karin42

Dato : 09-11-04 08:18

Hej til Sanne ! ja vi er forholdsvis nybegyndere i denne form for grill , men målet er at overraske børnene med en grillret her midt på vinteren ( når vi er blivet rigtig dygtige ) mvh. karin.