/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Vil gerne klage
Fra : mahir
Vist : 437 gange
200 point
Dato : 08-11-04 05:59

Håber der er nogle der kan hjælpe:)
Der er således at jeg gerne vil klage over lægevagten måde at tale til mig på og deres arrogance.
-Vil høre om der et specielt sted mand skal gøre dette?
-Kan sagtens bevise det da samtalen er optaget?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-11-04 06:21

Ring til sundhedsforvaltningen i din kommune eller amt.
De skal tage sig af sagen !!

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-11-04 06:27

Kan også bruges http://www.pkn.dk/

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 08-11-04 09:40

Det er normalt Amtet, eller patientklagenævnet, en klage skal gå til.
Alle telefon-samtaler bliver også optaget af vagtlægen.

Klage over praktiserende læger, lægevagt, tandlæger, fysioterapeuter, kiropraktorer m.fl.
Vil du klage over alment praktiserende læger (herunder lægevagten), speciallæger, tandlæger, fysioterapeuter og kiropraktorer, er der flere muligheder. Henvend dig til patientvejledningen i Sundhedsforvaltningen for at få oplyst mulighederne.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-11-04 09:40
Kommentar
Fra : calista

Dato : 08-11-04 11:30

Må man spørge hvordan der belv talt til jer?! (- hvad det handlede om)
Det er nemlig ikke første gang, jeg hører (læser) om folk der er drønhamrende utilfredse med lægevagten!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-11-04 11:57

Det du beskriver, er det man hører mange steder, og som næsten bliver opfattet som deres varemærke.
Nu skriver du at samtalen er båndet. Skal det forstås, at du tror den er det, for hvis det er dig der har båndet det, vil du få et problem med at bruge det, da det er ulovligt medmindre du har gjort vedkommende du talte med opmærksom på det.
Men du skal henvende dig til Kommunen, og de skal vejlede dig om de klagemuligheder der er.
mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : mahir

Dato : 09-11-04 00:44

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : mahir

Dato : 09-11-04 00:46

til dova.
Bare til orientering er det ikke længere forbudt i Danmark at optage en samtale bare sålænge en af parterne ved besked om det.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 09-11-04 00:53

Har du stadig et problem, mahir ?

Og ønsker du det løst ?

Har du energi og resurser til det ?

mvh.
Steen

Kommentar
Fra : mahir

Dato : 10-11-04 19:41

Til steen
Det eneste jeg vil gøre til at starte med er bare at skrive et brev ind til patientklagenævnet.
Men hvad mener du helt præcist???