/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hjælp grafikkort prob.
Fra : turia
Vist : 413 gange
100 point
Dato : 07-11-04 10:32

Hej allesammen,jeg har et lille problem med mit grafikkort som i måske
kan hjælpe mig med, det er et Nvidia GeForce FX5900,128 mb.
det kommer frem med at grafikkortet ikke får strøm nok,jeg fik besked fra en forretning at det
var min strømforsyning der ikke var stærk nok, så jeg købte en 400W,
men den bliver ved med at komme frem med det så denden har sat den på lav for ikke at skade computeren
er der en som kan hjælpe.
M.V.H.
turia.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-11-04 14:26

I enden af kortet er der et extra strømstik! Du skal sætte strøm til der! Hvis du ikke har et strømstik tilovers fra strømforsyningen, skal du ud og købe en strømtyv! Så skulle det virke!

Kommentar
Fra : turia

Dato : 07-11-04 15:15

Hej tedd.
tak for svaret men der er sat et strømstik til.
M.V.H.
turia.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-11-04 16:05

Måske er det defekt? Prøv med et andet! Og er stikket sat helt ind?
Har du hentet de sidste nye drivere fra nvidia? Det kunne måske osse være et spørgsmål om temperatur på kortet?

Kommentar
Fra : turia

Dato : 07-11-04 19:17

Hej tedd
jeg har fået det fra en anden pc, og der var der ikke noget galt, og stikket er sat helt i og blæseren på kortet køre udemærket,så det er heller ikke for varmt, jeg har desværre ikke en andet med strømstik så det er lide svært at prøve, og de sidste nye drivere er hentet, så du kan godt se at der er et lille problem ik...
Hilsen.
turia.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-11-04 19:23

Prøv da lige at tage strømstikket fra din CD rom og sætte i så?

Kommentar
Fra : turia

Dato : 08-11-04 12:17

Hej tedd
det hjalp heller ikke.der er blevet flyttet rundt på det hele.så der er sikkert ikke meget at gøre.
men tak for svaret.
Hilsen
Turia.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-11-04 14:07

Nu ved jeg jo ikke hvilken PC du har, men kortet kræver måske mindst 4 X agp for at kunne køre! eller en anden spænding fra AGP porten! Kunne være en ide og se hvad agp står til inde i bios, eller måske nulstille bios ved at sætte den til factory default?

Kommentar
Fra : turia

Dato : 08-11-04 22:07

Hej tedd, den er sat til [4X AGP Mode] og nulstille hjalp heller ikke så det kan næsten kun være kortet.
M.V.H.
Turia.

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 08-11-04 22:11

Ja der er noget der tyder på det!

Kommentar
Fra : turia

Dato : 09-11-04 00:17

Hej Tedd tak for hjælpen.det var sgu pænt af dig...

Godkendelse af svar
Fra : turia

Dato : 09-11-04 00:17

Tak for svaret tedd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-11-04 00:56

Selv tak