/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Måltagning til skrædder, HASTER
Fra : frieda
Vist : 3895 gange
200 point
Dato : 07-11-04 09:59

Min mand er i Indien. Ringede hjem i går for at få mine præcise mål!!!
Han er selvfølgelig (heldigt for mig) vildt betaget af de smukker stoffer. Han har fundet en skrædder og vil gerne have syet et traditionelt indisk sæt (bukser, jakke) og evt. en sari-agtig kjole til mig. Jubi.
Han ringer tilbage ved 3-tiden for at få mine mål.
Hvad skal jeg huske at måle? Findes der evt. en go' link, der beskriver det. Har selv søgt på nettet, men intet fundet.

frieda, der glæder sig til nyt tøj

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-11-04 10:38

Du skal ihvertfald ha' målene omkring: Skuldrene, Busten, Taljen, Bagen/Hoften samt mål fra skuldre til hofte og fra hofte til fod. Da det er i Indien vil skrædderen sikkert foretrække at få målene i Engelske tommer (Inches).
Omregningsfaktor: 1 Inch. = 2,54 cm.

Sikken en sød og betænksom mand du har. Tillykke med ham og dit nye tøj.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 200 point
Dato : 07-11-04 11:07

Buksemål: talje, det bedeste sted om hofter, udvendig benlængde fra talje til gulv, indvendig benlængde.

Jakke: Taljemål, bustemål både omkring og under for at være sikker. ryglængde fra det højeste sted midt på skulder til taljen, evt rygbredde fra "midt på ærmegab til midt på ærmegab" . Ærmelængde fra top af skuldersøm.

Forklar manden det i telefonen, så kan han evt. lave en silhuetfigur og sætte målene på.

Det lyder da rigtig lækkert med sådan noget tøj.
Håber resultatet bliver godt.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-11-04 11:17

Du må hellere sende halsmål med også.
mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : frieda

Dato : 07-11-04 11:28

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 07-11-04 11:30

TAK, BEGGE TO FOR GODE RÅD.
Tak, Arne, for rådet med hensyn til inches.
Tak, Dova, for detaljerede mål forslag.

Har lige selv fundet den perfekte tegmimg på nettet.
http://www.hightowercrafts.com/body-female1.JPG

Nu ska jeg finde en veninde, der kan måle mig!

Ja, min mand er dejlig

frieda

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-11-04 11:31

Selv tak, og hvor lyder han altså sød og betænksom din mand.

mvh dova

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 07-11-04 12:27

lige en tilføjelse til at det foregående.
når du tager brystmål, veninden står bag dig, er det vigtigt at målebåndet bagpå bliver løftet op i en trekant. det giver bevægelsesfrihed i jakken. det kan evt. kombineres med dova's ærmegab til ærmegab.
mvh.