/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
tdc telefondåse
Fra : websupport
Vist : 6124 gange
40 point
Dato : 05-11-04 22:41

er der nogle der kunne fortælle mig hvor dan tdc mand der lavede mit adsl kabling fik min tdc dåse op der sad en lille blank bolt i og en 6 ternet bolt bagpå????

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 05-11-04 23:11

Du ta´r en spidstang og skruer"bolten"i midten ud,men bedre at bruge lille 3mm top

Kommentar
Fra : Bulldog

Dato : 05-11-04 23:13

Han har boret den ud og sat en ny i da han var færdig. Når han så spænder den nye SIKRINGSSKRUE, knækker hoved af så man ikke kan åbne dåsen igen. Hvis du tænker på at åbne dåsen, så lad være, da det er ay betegen som indbrud i TDC´s installation og det er strafbart med bøde at gøre det.

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 05-11-04 23:18

betegen som indbrud i TDC´s installation
Sikke noget sludder,du må sgu da install afinstall lige så meget du vil,at du så får ballade med TDC er en anden sag,men bøde og ulykker,"sludder".

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-11-04 23:25

Bulldog har faktisk ret.
Hvis boksen er lukket på den måde, altså plomberet ved at skruen er knækket af, betyder det at den ikke må åbnes.
mvh dova

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 05-11-04 23:46

Det er da for installationens skyld og har da ikke noget med loven at gøre.Desuden tror jeg ikke på man bruger "knækskruer"på en plastikdåse.Men nok om det .Fjerner flue her

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 06-11-04 00:27

De bruger knækskruer for at ens telefon ikke kan udnyttes af andre ved at pille dåsen af og smide et par dille næb på.
Og hvis dåsen bliver brudt op betagnes det som indbrud.. Alt sammen har jeg set i tv for snart et par år siden da der var så meget i medierne omkring indbrud i folks telefondåser..

Stikkabel og telefondåse ejes af TDC.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 06-11-04 00:29

HeHe.. Mon også kun jeg får ballade af elselskabet hvis jeg piller plumberingen af og sidder noget i klemme i skiven *LOOL*

Kunne ik lige lade vær.. Men det er det lidt det samme

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 06-11-04 09:36

Jeg ved godt jeg ville fjerne fluen,men copycatDK,roder du ikke begreberne lidt sammen.hos el selskabet stjæler du en vare,hos teleselskabet har du købt en vare ,det i tv i sin tid er ikke din
install,det var de udvendige vandtætte install ,der består(bestod) af en rund metaldåse.Sålænge du betaler for din forbindelse er de da lige glade med om den virker,plomberingen ?på dåsen er en garanti for at da installatøren gik,virkede det,at så teleselskabet forlanger penge for at rette forbindelsen op igen,er en anden sag.Hvordan du kan
sammenligne en tlf forbindelse og en el måler???KÅ

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-11-04 09:39

1 er det ikke en plumb. men en skrue
2. så er det ikke ulovligt at gå ind i dåsen da det er den første dåse INDENFOR lejemålet (sider den freks udenfor lejemålet er det ulovligt)
3. nej boldten knækker ikke "men man har en special nøgle 3mm top" spidstangen kan også bruges og bruges meget flittit af tdc/elektrikeren

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 06-11-04 11:31

sorry trode bare en telefondåse var den der sad udenfor. Og telefonstikket der sad inden for..

Kommentar
Fra : t_seberg

Dato : 06-11-04 11:41

Undskyld jeg spørger, men hvad i alverden vil du inde i den box ??
Sidst jeg flyttede fik jeg det som gør det selv, så jeg ikke skulle have en urutineret "tekniker" ud igen.
Så er mand også fri for at diskutere hvor deres grimme kasser skal sidde.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-11-04 11:44

skal side i det første telefonstik