/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Mail med attached fil?
Fra : CADmageren
Vist : 471 gange
200 point
Dato : 05-11-04 15:46

Hejsa

Jeg har udviklet et program, som bliver brugt at en række forskellige virksomheder. (MAPI forskellige mailsystemer outlook/lotus notes...)
Programmet laver automatisk en logfil.

I tilfælde af fejl, eller supportspørgsmål, ønsker jeg at brugeren kan sende en mail, hvor han kort kan beskrive problemet..
Mailen skal have logfilen attached, samt adresse oplysninger udfyldt. - men brugeren skal naturligvis selv sende den.

For et par år siden var det ikke noget problem, men nu er det tilsyneladende umuligt pga. Virus sikkerhedsproblemer..

Nogen der har erfaringer med ovenstående?

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 05-11-04 16:07

er du ikke selv programmør ?
og da du selv har udviklet programmet så burde du , som den eneste ( som der har kildekoden)
rette fejlen. ( hvilket sprog har du programmeret den i ? )
men hvilket program taler du om + og er det noget man kan hente på nettet eller skal man bestille den hos dig.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-11-04 16:14

giv den et andet efternavn eks. blabla.txt og så ændre den bagefter
Så kan den måske sendes.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-11-04 16:31

altså i min lille verden og som jeg forstår spørgsmålet så drejer det sig bare om at kunne sende vedhæftet fil - og det kan man da sagtens - man bestemmer jo selv - men så er det jo lige det at modtageren måske har sørget for at den ikke kan modtages - tager jeg fejl ?????????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-11-04 17:33

Fejlen skyldes at modtagerne har indstalleret Service pack2 (SP2) som spærrer for at modtageren kommer til at åbne vedhæftede filer, derfor er de nedtonede.
http://www.microsoft.com/windowsxp/using/web/sp2_oe.mspx
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 05-11-04 20:02

Hejsa og tak for kommentarerne

Tak Palle Hansen, tænkte nok at det var der skoen trykkede, men hvordan får jeg det løst

Jo jeg er da programmør Men laver I andre da aldrig nogen fejl?? Idéen med logfilen er jo netop at jeg hurtigt kan tracke og genskabe en eventuel fejl.

Jeg bliver sikkert nød til at lave en FTP upload istedet.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 05-11-04 20:44

Hvis du selv har installeret SP2, så har du også et hak i OE:
funktioner/instillinger/sikkerhed : Tillad ikke, at vedhæftede filer, der muligvis kan indeholde virus, gemmes eller åbnes.
Så enten skal du fjerne vingen, så du kan modtage filerne, eller måske få programmet til at omdøbe dem(før de sendes til dig), så OE ikke fjerner eller smider dem væk. Jeg mener at billeder(Jpg) og notesblok vedhæftninger ikke anses som virus eller usikre.
Men den SP2 pakke ændrer altså rigtig mange indstillinger, så vi til sidst ikke kan skrive sammen.
Så prøv at send til dig selv, med og uden vingen.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : CADmageren

Dato : 13-09-05 16:11

Tak for svaret pallebhansen.