/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Firmware til Lasat 56.000V model "lc-189~
Fra : HLC
Vist : 1762 gange
100 point
Dato : 13-06-01 23:31

Er der nogen der tilfældigvis lige har set denne firmware...

Kommentar
Fra : HLC

Dato : 14-06-01 23:03

Jo tak Janus, jeg må prøve at kikke lidt der...

Spørgsmål stadig åben...

:

Kommentar
Fra : HLC

Dato : 14-06-01 23:07

Den må findes derude et sted....
Må bare lede lidt videre.

Accepteret svar
Fra : janus141

Modtaget 100 point
Dato : 15-06-01 01:45

Hmm.. jeg jeg kigget lidt videre på eicons side og fundet denne firmware:

http://www.eicon.com/support/helpweb/lasat/downloads/wsg/wsgupgd.exe

I denne selfextracting .zip fil er der en .lfu fil, der er en firmware. Og dette link er fra en side, der omhandler Lasat WebSetGo 56000 external modem. Er det ikke denne, du leder efter? Du skal bruge Configuration Manageren til at installere denne upgrade. Den finder du her:

http://www.eicon.com/support/helpweb/lasat/downloads/lasatsw.exe

Du skal vide, at denne firmware finder du på Eicon's side fordi Eicon og Lasat er slået sammen til eet firma.

Vh Janus

Godkendelse af svar
Fra : HLC

Dato : 16-06-01 14:17

M.Tak Janus .. Der var den... :)

Kommentar
Fra : HermanHansen

Dato : 13-01-02 02:38

Der står faktisk højt og tydeligt på siden at opgraderingen kun må anvendes til 1890 - IKKE på 1891!

Men virkede den?

Kommentar
Fra : wai50109

Dato : 08-02-02 16:15

Ikke Til WEBSETGO 56000 DK SONOFON 2M Svinet er låst .. Må jeg virklig finde mig idet

Kommentar
Fra : jmd

Dato : 19-11-02 09:51

Jeg så løsningen i en nyhedsgruppe:
snup firmwaren til 1890

nedenstående er redigeret fra beskrivelsen i nyhedsgruppen (kommentarer i {}):

Det første du nu skal gøre, er at åbne .lfu filen med en editor der ikke
ændrer på layout af filen (jeg brugte goe gamle edit.com). {Jeg brugte wordpad} Nu skal du
klippe hele [FileOne] sektionen ud og gemme den i en .txt fil (uden
[FileOne
heading], og det samme med [FileThree]. Jeg ved ikke hvad [FileTwo] er,
men man kan ikke loade den umiddelbart. (se note 1)

Nu er du klar til at flashe dit MODEM. Start dit term. program {jeg brugte hyperterminal}, og skriv
kommandoen AT**. Nu skal MODEM'et svare: Download initiated ..
Nu skal du sende den første fil (FileOne) til MODEM'et, som er flash
loaderen. Send filen ved at benytte term. programmets upload facilitet
(i cccterm: File, Transmit text file). .{send tekstfil i hyperterminal}
Herefter siger MODEM'et noget med "ready to flash". Nu skal du så sende
din anden fil (FileThree). {Det tager lang tid med denne del, og det ser anderledes ud,
end under overførsel af den første del. Den slutter med en "success meddelelse", jeg kan ikke huske ordlyden}
Når det er færdigt, er du nu den lykkelige ejer af et: "LASAT Internet
56000 Voice V2.20" (brug ATI3 kommando)

{Jeg hjalp en fyr, der ikke kunne få tiscali til at rykke ud med koden efter et halvt år.
(De krævede at se en kvittering først, hvilket jo er laterligt, da de må vide, hvor længe han har haft konto)
Det er jo billigere end at købe et nyt, hvis man alligevel har opgivet udbyderen.}

Kommentar
Fra : jmd

Dato : 19-11-02 09:55

Husk lige, at telefonledningen skal tages ud af modemet imens man flasher for at sikre mod afbrydelser.
Afbrydelse kan måske ødelægge modemet.