/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Huskøb i licitation
Fra : sidal26
Vist : 976 gange
30 point
Dato : 03-11-04 18:03

Vi går i øjeblikket med huskøb-tanker og har udset os en bolig. Der er imidlertid sket det at der også er andre der har set sig varme på huset og huset er derfor udbudt i licitation.
Mit spm. går så på om der er fornuft i at byde på huset hvis vi max vil byde 20000 over hvad det er udbudt til? Eller er det spild af penge til byggesagkyndig at få ham til at kigge huset igennem med os.
Hvad er jeres generelle holdning til huse udbudt i licitation - skal man holde sig fra det?

Hvad koster det evt. at få en byggesagkyndig til at gennemgå huset med os?

Accepteret svar
Fra : gusmusen20

Modtaget 30 point
Dato : 04-11-04 13:37

Hej Sidal.

Vi var selv i samme situation at huset røg i licitation, da vi for nyligt var på house-shopping. Den annoncerde pris for boligen beliggende i Hvidovre var 1.7 millioner. Vi bød omkring 50.000 over prisen for at prøve os frem. Desværre blev huset solgt til de andre købere og ejendomsmægleren fortalte at de andre havde budt væsentligt mere. Så vi sjussede os frem til at de nok havde givet omkring 100.000 oveni prisen.

Personligt mener jeg at det er spild af penge at få en byggesagkyndig til at kigge huset igennem med jer. Det kan ende med at blive en bekostelig affære hvis I kommer i flere budrunder, hvilket jeg mener der er en god sandsynlighed for hvis bugettet kun kan bære et overbud på 20.000.
Alt efter hvor stort huset er ligger prisen for en byggesagkyndig der skal gennemgå huset grundigt på ca. 3000-6000,-

Bor du i storkøbenhavns-området er jeg bange for at det er svært at slippe udenom budrunder hvis der dukker et attraktivt hus op. Der er simpelthen altid mange om buddet!

Det I skal gøre op med jer selv er hvor attraktiv boligen er og give et bud ud fra det.

Kommentar
Fra : gusmusen20

Dato : 07-11-04 09:52

Hej Sidal.

Kunne I bruge svaret?

Godkendelse af svar
Fra : sidal26

Dato : 07-11-04 18:40

Tak for svaret gusmusen20.

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 07-11-04 18:40

vi fik ikke boligen og vi brugte penge på byggesagkyndig

Kommentar
Fra : gusmusen20

Dato : 07-11-04 21:42

Det er jeg ked af at høre. Håber ikke det var alt for omkomsteligt for jer med den byggesagkyndige.