/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Aprilla RS50 Godt køb?
Fra : lau_cph
Vist : 792 gange
420 point
Dato : 03-11-04 11:57

Jeg har fået tilbudt en Aprilla Rs50 fra '98, kørt 24.000 km aldrig tunet, kun fartbegrænser fjernet.
Der er hul i udstødningen, og lidt rust hist og her samt fordækket er mørt.
Ellers kører den og starter fint, - sælgers beskrivelse.
Prisen er 4000kr.

Er det for megetat give, og hvilke fejl finder man ofte på en sådan maskine?
Hvormeget kan en knallert af den type tåle at køre, jeg mener 24.000 - det er sgu lidt meget ik?
Og når man skal ud at se på den... hvad skal man så se efter?
Og lige til sidst... skal sådan een omregistreres eller noget ved overtagelse?

Vær venlig og spar mig for gode råd om at det lyder korrupt og ufornuftigt... Der følger alle papirer med, og jeg har ik flere penge, ellers havde jeg købet noget bedre.

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-11-04 12:49

Jeg går ud fra, at det er den model der ligner en "rigtig" motorcykel bare i ministørrelse.
Det er svært at sige noget om hvorvidt prisen er rigtig.
Umiddelbart lyder det billigt, men det kan jo ske at være en "skodmaskine" der er misholdt. Det kan du bedst selv vurdere når du ser den.
24000 km er temmelig meget til sådan en knallertmotor, men hvis den ellers er kørt pænt, kan det næsten kun være slitage ved stempelring m.m der måske kan blive et problem.
Hvad skal du så kigge efter.
Ja du har jo fået at vide, at udstødning og fordæk trænger til at blive skiftet, tænk også på hvad det vil koste.
Rust: Kig efter rust på stellet, at der ikke er gennemtæret nogen steder. Trænger kæde/tandhjul til at blive skiftet og Tjek om bremser, lygter tændingslås o.s.v. virker som det skal. Og at motoren ikke ser ud til at være utæt ved pakninger. Selvfølgelig også, at den starter og kører ordentligt uden mislyde forskellige steder fra.
Se efter at stelnummeret ikke ser ud til at være fjernet eller rettet på, men det er nok ikke et problem hvis vedkommende har alle papirer.
Hvis det er en 30 km. knallert skal der ikke omregistreres noget, det er kun hvis det er en 45 model med nr. plade.
Men du skal jo selvfølgelig tegne en lovpligtig ansvarsforsikring. Det koster ca 700 om året.

mvh dova

Kommentar
Fra : lau_cph

Dato : 03-11-04 16:30

Kædekit osv er ikke brugt meget. den har nok kørt vinterkørsel, men den starter og kører fint.
det er en EU45 knallet, så der er plader på... skal den så omregistreres, på samme måde som med en bil? og er det dyrt?
Jeg har hørt at der er nogen der køber dem direkte af forsikringsselskaberne, er det nogle "udsalg" man kan komme til, eller er det noget internt? Der bliver de i hvert tilfælde solgt billigere!
Nå men tak for tippet med hvad jeg skal kigge efter! Jeg mangler bare lige lidt info om den registrering og om pris er God, Mindre god eller skidt!

Kommentar
Fra : lau_cph

Dato : 03-11-04 17:06

Er der virkelig ingen der tør komme med et et bud på om prisen er god?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-11-04 17:10

Jamen det har jeg da gjort, det lyder billigt hvis det er den model jeg mener, og hvis den kører godt og ikke er alt for hærget.
mvh dova

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 420 point
Dato : 03-11-04 17:15

Med hensyn til omregistrering:
Så skal du have lavet et bevis på at du har tegnet ansvarsforsikring.
Så skal du ind på motorkontoret og udfylde en registreringsblanket.
Omregistreringen koster 380 kroner hvis der er nummerplade på.
Hvis der ikke er nummerplade koster det omkring 600 for en ny nummerplade, og så skal man ikke betale omregistreringen på 380.
Forstår ikke helt hvad du mener med at købe hos forsikringsselskabet, er det skadede knallerter du mener eller hvad.

mvh dova

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 03-11-04 17:18

Prisen er meget billig.. det billigste jeg har set en til online er 7.000 kroner.. det var også en 98'er.. ellers ligger de typisk imellem 8.500 og 12.500 kr.. Så du gør ikk umiddelbart en dårlig stand, self afhænger af hvor grim den er..

Men det virker til at være en fin maskine, dog er jeg under 18 år, så turde ikk at have en til daglig drift, men har været ude og prøve en vens, og han var ganske tilfreds med den..

Godkendelse af svar
Fra : lau_cph

Dato : 03-11-04 17:27

Tusin tak for svaret dova. Jeg fik nu svar på alt hvad jeg havde brug for! og endda i tide før jeg skal ud at kigge på den!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-11-04 18:38

Jamen det er da godt at høre, og held og lykke med det.

mvh dova