/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Nedslag for ekstra fundering
Fra : Bragesvej
Vist : 1477 gange
10 point
Dato : 30-10-04 18:09

Og huset mangler pilotering

Huset er Min kone´s nice...

Hvad betyder det?...det lyder ikke sundt

Kommentar
Fra : penelope

Dato : 30-10-04 18:52

Hej!
Det var dog et mystisk spørgsmål? Prøv at skrive det igen for der er da vist smuttet noget?

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 30-10-04 18:54

"Og huset mangler pilotering"
Hvis det er teksten i en tilstandsrapport .. så et det kritisk !
En udbedring kan koste fra "spidsen af en jetjager" til ?
Jeg vil straks se på et andet hus .. eller en anden kone !
/ PG

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-10-04 18:59

Bragesvej

Før du købte huset var du da klar over, at der skulle piloteres? Var der en tilstandsrapport?

At skulle pilotere er en alvorlig sag
Citat
Pilotering
Nedramning af forstærkninger for at gøre grunden bæredygtig.

"Huset er min kone's nice, hvem siger det? Er det dig eller sælger?

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 20 point
Dato : 30-10-04 19:47

Det betyder, at soklen ikke er stabil, og at huset kan slå revner. Dette kan f.eks. skyldes, at det er bygget på en et sted, hvor grundvandet står højt.

Hvis det er noget, som endnu ikke er købt vil det være klogt ikke at købe eller få et overslag over udbedringen før køb.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 30-10-04 19:47

Huset er ikke mit det har en flot tilstandsrapport.

Huset er som sagt min kones famile´s.

Huset har de købt for en del år siden, men jeg var inde på netborger, og inde i vurdering´s fortegnelsen, der stod det under gadenavn og nummer.

Så spørglsmålet er det samme som jeg startet med?

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 30-10-04 19:50

"Det betyder, at soklen ikke er stabil" er det udtrykket for Fundering eller pilotering?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-10-04 19:51

Det er ikke sundt, hvis der mangler pilotering.

Jeg gav tidligere et citat om pilotering.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-10-04 20:06

Huset kan "synke" og slå revner.

Din overskrift er

Citat
"Nedslag for ekstra fundering"

Var din kones familie ikke klar over, at der skulle piloteres, da de købte ejendommen.?

Kommentar
Fra : penelope

Dato : 30-10-04 20:51

Hej!
Mystikken breder sig. For det første: Du oplyser at der i netborgers vurderingsfortegnelse er anført at huset skulle piloteres? Det har jeg dog aldrig set, selv om jeg har slået op på masser af ejendomme.
Og pilotering er noget man gør på havnemoler og broer men uhyre sjældent på enfamiliehuse. Her kan det være nødvendigt med en grundforstærkning dvs. man graver ned til bæredygtigt lag og støber nogle høje fundamenter, hvorefter man støber en jernbetonplade hen over.
Men både pilotering og grundforstærkning bliver udført før huset bliver bygget.
Det kan da ikke lade sig gøre at banke pæle ned i jorden ved siden af et eksisterende hus og så få pælene til at understøtte huset.
Der er noget helt galt med den historie.
Jeg kunne mægtig godt tænke mig at se en henvisning til den pågældende ejendom: adresse og matrikelnummer.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 30-10-04 22:13

Penelope så kender du åbentbart ikke netborger godt nok

Her kommer det:
Ejendomsværdi:
Grundværdi 71.800 kr
Bygningsværdi 610.772 kr
Nedslag for ekstrafundering tillægges 100.590 kr
Beregnet værdi i alt 783.162 kr
Særlige forhold::
Bygningen mangler pilotering -250.000 kr
Korrigeret ejendomsværdi 533.162 kr
Ejendomsværdi afrundet 530.000 kr

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 30-10-04 22:14

Adressen vil jeg selvfølig ikke ud med, da det er familie, men mon ikke dette er godt nok.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 30-10-04 22:16

Ans, det ved jeg ikke, jeg har heller ikke tænkt mig at snage i deres huskøb (Hvis du forstår , jeg faldt tilfældigt over det, bla da vi selv så på hus i dette område (For at snuse til priserne).

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 30-10-04 22:20

Jo pilotering er noget man støder på enfamilieshuse, det står jo som et afkrydsningsfelt på alle tilstandsrapporter.

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 30-10-04 22:36

Tak for svaret qfha.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-10-04 22:52

Ok Bragesvej, så vil jeg da håbe at din kones familie får gjort noget ved det, før der sker for store skader.

Hilsen ans

Ps. håber at du og din familie bliver glade og tilfredse med jeres "nye" hus.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 30-10-04 22:56

Det håber jeg også Ans, huset står til overtagelse Mandag kl 12, så vi er spændte og lidt nervøse
men sælger er meget flink og behjælpelig, så hun og manden giver en masse gode oplysninger om lokal området, og div håndværker, butiker og meget mere, i fredags fik vi en dagplejemor til vores søn, så det kan bare ikke være bedre.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-10-04 23:04

Hvornår har I så tænkt at flytte ind?
Hvor er det godt at I har fået en dagplejeplads

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 30-10-04 23:08

Mandag efter kl 12, ja så skal vi vel lige lande i den lille lansby, (Har lige fået opholdstilladelse i kommunen
Derefter går dagene med at male, og modtage de nye møbler ,og så kommer det store læs Torsdag, hvor vi så sover der første gang.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-10-04 23:25

Jeg håber at det er det rigtige for Jer Der er jo et stykke vej til København, hvor I har været vant til at bo.

Held og lykke med den nye bolig

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 30-10-04 23:36

Tak for det Ans, men Kbh holder ikke, vi skal op til Helsingør men min kone er fra Vipperød, så hun er jo vant til lugten af land jeg følger bare med, og der ser hygeligt ud der "Ude".......men der er godt nok mørkt om aften og meget stille

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-10-04 23:51

Jeg mener at I på nuværende tidspunkt bor i København!

Du vil glæde dig over stilheden. Ingen der tramper ovenpå, ingen støj fra faldstammen, kun den støj I selv laver.
Det er meget værre at flytte fra hus til lejlighed (tror jeg).

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 31-10-04 00:06

Nej, vi bor på nuværende tidspunkt i Helsingør

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-10-04 00:21

Ok, jeg mente bare at du på et tidspunkt boede i København. Nå never mind.
Held og lykke