/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Bådforsikring
Fra : dabj
Vist : 1699 gange
1 point
Dato : 28-10-04 17:21

Nogen der ved hvilket selskab der lige nu er billigst med kasko i forhold til nedenstående:
1. sum 280.000
2. april-november
3. godkendt havn
4. yagtskipper
5. motorsejler

Er ikke interesseret i diverse links til forsikringsselskaber kun erfaring har interesse.
Point tildeles i forhold til hvad jeg sparer
Mvh
dabj
Ps. I øjeblikket betaler jeg kr. 8.181, helårs med selvrisiko på kr. 2.000 incl. afgift, men overvejer at gå på land om vinteren.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 11 point
Dato : 28-10-04 17:34

dabj > sælg båden besparelse på forsikring kr. 8.181,00 om året, så hit med 8181 point

Undskyld, jeg kunne ikke lade være.

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-10-04 17:45

Nu har jeg jo ikke en båd af samme type og værdi som din, men jeg sparede 2000,00/år ved at skifte fra Codan (med Sejlunions rabat) til Gl. Skanderborg.
Nu er det ikke alle områder Gl. Skanderborg dækker (kun Østjylland) og der er heller ikke oplysninger nok om din båd til, at jeg kan lave en online beregning, men du kunne jo selv kigge lidt på tingene hvis du tilfældigvis bor i det område..
http://www.glskanderborg.dk/

Kommentar
Fra : PLyd

Dato : 28-10-04 18:17

Hejsa..

Jeg har netop fået en forsikring fra Top Danmark til meget billige penge.
Jeg har dog samlet alle mine forsikringer hos dem, og får samtidig en rabat på 20 % fordi min arbejdsplads har indgået en aftale med dem. (husk ivrigt ALTID at spørgs om din arbejdsplads har en aftale med pågældende selskab, når du skal ha forsikringer / tilbud)
Min bådforsikring ligger på ca. 1800,- om året. Dog for en båd der har noget ringere værdig end din. - Men måske var de forsget værd.?

Go´jagt...

Morten.

PS: og hit så med en masse point

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 28-10-04 18:25

->bentjuul
Alt forladt, men måske jeg skulle overveje??

->BjarneD
Har lige lavet en online beregning---sorry--den blev kr. 150 dyrere end den jeg har

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-10-04 20:14

Det er jo sådan det er med forsikringer. Du skal jo bare få tjekket dem alle for der kan være mange penge at spare. Held og lykke med det

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 28-10-04 22:04

Hej dabj.

Jeg er i Tryg den er bilig.Før var jeg i Baltica den var bilig da jeg tegnede den men det er den ikke mere.Jeg har lagt mærke til at igennem årene at det skifter mellem selskaberne hvem der er billigst i præmie.
Problemet med lystbåde forsikringer er at mange selskaber ikke har dem selv men genforsikre den i andet
selskab og begge selskaber skal tjene på det og der er ingen grund til at betale 20-40% mere for det.
Der bliver talt om bilige forsikringer i tyske selskaber men om det er sandt ved jeg ikke.
God vind.
Teas

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 17-11-04 13:01

Tak for svaret bentjuul.
Den var pengene værd

Kommentar
Fra : bentjuul