/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Gendanne billider på et CF kort
Fra : ponnyboy
Vist : 1420 gange
50 point
Dato : 28-10-04 09:11

Jeg vil gerne spørge om man kan gendanne billeder på et CF kort, billederne er slettet via et Cannon ixus v2 og pc på CF kortet. da min harddisk gik kold har jeg dem ikke merer på pc.

Er der en som ved hvordan man gør det, så skriv lige tilbage

Hilsen
John N

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 28-10-04 09:21

Jeg tvivler på det, men jeg lytter lidt på.
Det kunne jo være, at der var en som kom med et godt bud.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 28-10-04 09:49

Du kan evt. finde noget her: http://www.lc-tech.com/software.htm

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 28-10-04 09:50

Du kan sikkert, men det koster tusindvis af kroner at få et prof firma til at prøve. Det er før lykkedes at genskabe en slettet harddisk for en pris af ca. 25..000., så det skal være vigtige sager man vil have reddet.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 28-10-04 09:55
Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 28-10-04 09:57
Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 28-10-04 10:03

Prøv at kontakte Johni på dette nr. 40931841. Han havde samme problem for et stykke tid siden, og han købte et stykke software ( ikke særligt dyrt så vidt jeg husker)som kunne regenerere billederne på kortet.

Et forsøg værd i hvert fald!

Mvh
palle Jensen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-10-04 10:23

Kig lige her. Programmet koster først noget hvis du skal gemme de fundne billeder
http://www.recover-my-photos.com/

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-10-04 13:06

Der findes ca 20-30 programmer, der klarer harddiske, nogle kan også klare CD skiver og andre fotokort, nogle er gode andre ikke, en del er gratis, nogle demoer, andre klarer kun små filer eller få filer gratis.
Det er vigtigt at du ikke lægger andre billeder ind.
Jeg vender kun tilbage hvis du ikke klarer opgaven med ovenstående programmer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-10-04 14:02

I brugsvejledningen til mit Canon, står der: ADVARSEL! Husk at slettede billeder ikke kan gendannes. Undgå derfor utilsigtet sletning. Brug funktionen til beskyttelse af billeder.

mvh dova

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 28-10-04 15:49

dova, selvfølgelig har du ret.
Derfor kan det heller ikke nytte at flere i tråden her lover spørgeren, at der findes programmer - endda gratis - der kan genskabe både dit og dat.
Vores søn i Norge har været ude for nøjagtig samme missære med sin pc/CF kort i hans Canon, og jeg kan garantere for alt blev prøvet for at redde billederne.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 28-10-04 16:40

Jeg synes nu alligevel, du skal downloade programmet PC Inspector Smart Recovery på hj.s.: www.pcinspector.de/smart_media_recovery/dk/welcome.htm - selvom det er gratis!!! "Vo intet vover...intet vinder"!!! Det lykkedes for mig, men jeg huskede jpg fotonumrene. Prøv programmet, da det specielt er beregnet til hukommelseskort fra digitale kameraer.
Held og lykke!!

Kommentar
Fra : kakapupu

Dato : 09-11-04 00:01

jeg kan godt gendanne dine billeder fra CF eller HDD.
Jeg har et program til det som kan gøre det, men hvis du har overskrevet billederne et par gange, så er kan man ikke gøre så meget.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 09-11-04 00:33

Som akle skriver, er pcinspector et udemærket program til det formål, det eneste der kræves er at dit camera/kort optræder som et selvstændig drev.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ponnyboy

Dato : 09-11-04 06:53

Jeg har klaret det, jeg fik fat i en cardreader og brugte et program til at genskabe filer til pc, jeg tror at man kan bruge alle som er beregnet til pc.

VH john n

Godkendelse af svar
Fra : ponnyboy

Dato : 09-11-04 06:54

Tak for svaret pallebhansen. det var ikke helt nemt men du hjalp mig da på vej.

John N