/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
"månesyge"
Fra : aasenissum
Vist : 5902 gange
200 point
Dato : 27-10-04 07:46

hver gang det er fuldmåne, går det ud over min nattesøvn. vender og drejer mig utallige gange og hvis det endelig lykkes mig at falde i søvn, er det kun for kort tid.
en overgang mente jeg, at det var indbildning, at det skulle være pga. månen.
på den anden side - når man tænker på, hvilken magt månen har over verdenshavene - så er det vel ikke underligt, at mennesket også bliver påvirket.
jeg har glemt procentsatsen for menneskets indhold af vand, men det er stort.
vort soveværelse er køligt og mørkt som et gravkammer, når vi skal sove. intet lys slipper ind udefra, så påvirkningen er reel nok (dette var en oplysning til tvivlerne).
jeg vil gerne høre lidt om, hvad andre gør med det samme problem. jeg har affundet mig med det i mange år, men kandu er jo et herligt forum for underlige spørgsmål, såeh ....
træt hilsen
aasenissum

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 27-10-04 07:57

Smiler, jeg har også månesyge. det startede med at jeg havde svært ved at sove den nat hvor der var fuldmåne.
Nu er det efterhånden sådan at jeg har søvnproblemer både dagen før, under og dagen efter. Og jeg har ingen anelse om hvorfor, eller hvad jeg skal gøre ved det.
Så jeg har lært mig at planlægge efter det, så jeg ikke har store konsentrationskrævende opgaver lige omkring fuldmåne.
søvnig hilsen
dorthe

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 27-10-04 07:58

Jeg fik en gang et råd af en alternativ behandler, da jeg led af nøjagtig det samme som dig. Ved NYMÅNE stiller du et glad vand i vindueskarmen, så det bliver belyst af månen. Dette vand gemmer du, og så drikker du det den nat, du ved det bliver fuldmåne. Dette skulle på én eller anden måde opveje de påvirkninger, mange af os får ved fuldmåne (eller nymåne). Det lyder som det rene hokuspokus, men det virkede rent faktisk. Om det så har været troens kraft eller vandet i sig selv, er vel egentlig underordnet, for det virkede på mig ihvertfald.
Da jeg for mange år siden arbejdede på plejehjem, var det tydeligt at se, at på fuldmånenætter var en del af plejehjemmets beoere søvnløse og urolige og ringede på klokken efter personale hele tiden. Ved nymånetid var det altid nogle andre beboere, som var urolige og ringede på klokken hele natten. Mange mennesker er meget måne-påvirkelige.

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 27-10-04 08:35

Find noget positivt at tænke på når du ligger og ikke kan sove, og så trøst dig med at du faktisk er udsovet når det er tiden at stå op. Jeg har tit undret mig over når jeg har ligget og ikke kunnet sove, at jeg så aligevel var frisk om morgenen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-10-04 11:22

Du skulle hvis du har mulighed for det høre p4 lige nu.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-10-04 11:47

På denne side http://www.dr.dk/p4/p4panelet/kategori.asp?kategori=Videnskab
er der spørgsmål og svar fra dagens udsendelse.

Bl.a. månesyge

Citat
At blive påvirket af månen er det, man med et lidt ondt ord kalder ”månesyge”. Det gælder ikke kun kvinder, men også mænd. Så vidt jeg er orienteret, og nu bevæger jeg mig med listeskridt ind på lægernes område, er der klinisk set noget om, at mange mennesker føler en påvirkning af månen. Nogle har det bedre i perioden omkring fuldmåne, andre har det skidt, det man kalder ”lunatic” eller månesyge. Det ved jeg helt sikkert er til at eftervise klinisk. Men det har ikke noget med månen at gøre. Og det har heller ikke noget med at lyset at gøre. For lyset fra f.eks. gadelamper er meget stærkere end det skiftende lys fra månen, og det påvirker os ikke. Det skyldes derimod bevidstheden om, at det er fuldmåne.
Tanken om månesyge spænder ben for vores psykologi. Det har man undersøgt i Frankrig ved at lade folk opholde sig i dybe huler i flere måneder uden kalender. Der kunne de ikke kende forskel på dag og nat, og de skabte deres egen døgnrytme. Det viste sig, at hvis de fik at vide, at det var ved at være fuldmåne, så fik de månesyge, men hvis de ikke fik det at vide, så fik de ikke månesyge. Det er tanken om månesygen, der gør det.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 27-10-04 11:55

ja ans, jeg lytter, og er noget forbløffet over de kategoriske udtalelser.
for mit eget vedkommende aner jeg aldrig, hvornår månen er fuld, halvfuld eller ædru (ku' ikke lige la' vær').
netop for ikke at være forudindtaget, eller forberedt om du vil, besluttede jeg for mange år siden ikke at følge med i månens cyklus.
derfor kommer det altid bag på mig, når den er fuld og jeg er påvirket.
videnskaben længe leve, men måske burde den ikke altid være så videnskabelig.
hvor mange trossamfund har fået grunden til deres tro videnskabeligt bevist?
jaja, godt ord igen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-10-04 12:51

Jeg vil håbe, at du kan sove godt i nat, der er jo måneformørkelse

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-10-04 14:01

Gudfaderbevares... Jeg har sovet mere end halvskidt de sidste 2-3 nætter..... Jeg troede, det var forsinkede hedeture eller spekulationer over livet og verden i al almindelighed... ---Men er vi egentlig ikke omkring fuldmåne nu? --Er der nogen, der har et glas nymånevand?.. Jeg trænger altså rigtig meget til at sove...

Jeg véd ikke rigtig, om jeg tror på det, men det der vand ville jeg altså godt forsøge.

Puuh, og så måneformørkelse.. -gør det det ikke bare værre?
nanahund, jeg er altså absolut ikke frisk om dagen...

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 27-10-04 16:18

Tja....tidevand skyldes jo tiltrækningskraften mellem jorden og månen, så når havene kan påvirkes, er det vel ikke usandsynligt at vi mennesker, som består af en høj procentdel væske, kan påvirkes.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 27-10-04 16:30

Hvis man tænker over det, så er månen jo ikke nødvendigvis mest magnetisk ved fuldmåne. Fuldmånen fremkommer jo p.g.a. solens lys på månen. D.v.s., at solen oplyser månen helt ved fuldmåne. Resten af tiden er jorden i vejen for solens lys på månen. Men månen behøver ikke være tættest på jorden på det tidspunkt.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 27-10-04 16:42

Jeg er så helt klart påvirket af månen.
Min mand synes, det er helt fint

Frieda

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 27-10-04 16:45

Ja, det ved jeg så ikke, om jeg er. Jeg har nemlig ingen anelse om, hvornår det er fuldmåne. Jeg sover lige elendigt det meste af tiden.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 27-10-04 16:50

altså birgitta, at begynde med et gudfaderbevares og så se resten af indlægget - jeg var bare færdig af grin, selv om jeg er flad og træt.
det mest forbaskede ved den der måne er, at jeg har en vældig lyst til at stå op i nat og betragte den, men tænk nu, hvis det lykkes at falde i søvn inden. vi bor langt pokker i vold ude på landet, så her er højt til himlen. et flot sted at kigge stjerner og måne. intet forstyrrende bylys.
hilsen
...aase
nanahund. det ville være herligt at være frisk alligevel, men ak.. aldrig prøvet endnu
efter fuldmåne

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 27-10-04 17:04

Læste lige på Infopaq:

Sidst på natten og tidligt torsdag morgen kan man fra hele landet se en total måneformørkelse - hvis altså vejret tillader det.

Fuldmånen glider ind i jordens skygge natten mellem onsdag og torsdag, og derfor kan natteravne nyde synet af månen i et orangerødt lys.

Den totale formørkelse varer fra klokken 4.43 til 5.45, men formørkelsen starter allerede klokken 3.14 og slutter først 6.54.

Ifølge Tycho Brahe Planetarium skal man først holde øje med den sydvestlige del af himlen og senere den vestlige.

Kan i også mærke det??
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-10-04 17:39

Mja, det kan da godt være... det er faktisk højst tænkeligt, at jeg er vågen ved 5-6 tiden..... Men hvis jeg har sovet lige så dårligt -eller lidt- som de sidste nætter, så ligger jeg altså og kæmper krampagtigt for at nå bare en lillebitte lur mere inden klokken bliver syv -og hunden ubønhørligt insisterer på, at nu har jeg ligget og rodet rundt længe nok, og nu SKAL vi bare OP!!

På den anden side, -hvis jeg sover godt i nat, så var jeg da nok slet ikke månesyg... -Så kan det da godt være, at jeg kikker til månen klokken halvseks......... -Silke får da et chock, hvis jeg hiver hende ud og gå på den tid!

Vi må da absolut tales ved i morgen og udveksle erfaringer...

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 27-10-04 18:23

Tjaahhh, hvis jeg ser det, er det fordi jeg ikke er gået i seng endnu. Jeg er ikke ligefrem morgenmenneske. Til gengæld er jeg udtalt natmenneske. Kan bedst lide at være oppe om natten, er jeg bange for. Gammel uvane, fra jeg for mange, mange år siden arbejdede om natten.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-10-04 09:54

aasenissum og andre

Har i sovet godt i nat?

Hilsen ans

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 28-10-04 10:47

næh tak du, jeg var vågen til kl 4.30, stod op, gik ud og gloede lidt på en gusten måne. ind igen og tog modvilligt en sovepille, gik i seng igen og er først nu stået
op. men vågen kan man ikke kalde mig. jeg bliver aldrig fan af sovemedicin.
hvordan med alle i andre, ligger i stadig underdrejede.
med goformiddagsgabhilsen
...aase

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-10-04 12:18

Ja, jeg ved ikke, om det er månesnakken, der gjorde, at jeg havde svært ved at falde i søvn.

Jeg har aldrig tidligere spekuleret på om månen havde indflydelse på min søvn.

Jeg plejer at falde i søvn til musik. Min radio bliver stillet på sleep, så den slukker automatisk efter 30 min.
Om morgenen bliver jeg vækket af uret.

Skulle nødigt vækkes af musik, så tror jeg jo, at jeg skal sove

Jeg var godt nok træt i morges, da uret ville vække mig. Troede hele tiden, at jeg havde slået det fra, men nej det blev ved med at "bippe" og det gjorde det i 25 minutter men jeg nåede det jeg skulle.

Godt der er lang tid til næste måneformørkelse.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : bellis2

Dato : 28-10-04 13:39

Ja, jeg er også en af de mennesker, som er månesyg, jeg kan heller ikke sove, og jeg har også en dum hovedpine. Så jeg tror også, at jeg vil prøve det med vandet, det kan jo ikke skade.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 200 point
Dato : 28-10-04 13:40

HiHi... Månen har fået ram på selv ans!!-----
Nåm. jeg var enormt træt i går aftes, så jeg gik ud fra, at jeg i dag kunne fortælle, at jeg havde sovet som en sten til vækkeuret startede kl. 7.............

Men nøøøøh...
--I seng som sædvanlig kl.23, -hører lige radioavis inden jeg sover..... vender og drejer til klokken pludselig er 00.... Om på den anden side -dynen op over hovedet og SOVE!!!!
...men næ, det var ikke så let... Efter endnu en del timers pudeboksning og venden og drejen, så var klokken pludselig over 4.. -Hvornår var det nu, det der med måneformørkelsen....... Jo, det var da vist ved 4-5 tiden...

Men den der dyne, den klamrede sig til mig, og der var så koldt ude i soveværelset, og måske var det overskyet... Og Silke, den lille skid, hun lå klask på siden og snorksov..
Nåm... sådan en måneformørkelse er jo vist noget sjældent noget, så jeg måtte jo hellere lige kikke ud i haven. Måske kunne jeg se den fra vinduet... -eller måske var jeg så heldig, så det var overskyet...

Nå, der var ikke rigtig noget at gøre. Jeg kravlede over den sødt sovende hund og vaklede ud efter et par gummistøvler. Op med terrassedøren og ud og kikke. Silke kom forvildet ud for at se, hvad der var på færde... ---Deroppe hang den så, den berømte appelsin på en sort, stjerneklar himmel..
Jeg strøg ind efter fotografiapparatet for at forevige synet, så nu er jeg den lykkelige ejer af en række billeder med tågede orange klatter på sort baggrund... Silke fik mistanke om KAT udenfor haven, så hun satte i med et prægtigt morgenglam.. ---Nå, naboerne påskønner forhåbentlig, at hun vækkede dem tidsnok til at DE også kunne få måneformørkelsen at se..
Men jeg havde fået nok af at traske rundt i haven med bare lår og gummistøvler, så til Silkes store overraskelse så skulle vi pludselig ind og sove igen..
Så kørte jeg rundt med puden et par timer mere, og så var klokken gudskelov endelig 7.

Er det så overstået? Kan man regne med at sove i aften? Eller går der også 2-3 nætter EFTER fuldmåne, før organismen fungerer normalt??

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 28-10-04 14:55

Hej Birgitta.
Har du nogensinde overvejet at skrive børnebøger?? Det er jeg temmelig sikker på, du vil være god til. Du fortæller både levende og på en måde, så man kan se det for sig.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-10-04 17:18

HeHe, tak.

Næh ikke lige børnebøger... Jeg har i mange år overvejet at skrive min livshistorie...... men det er altså lidt svært at finde tid til det... måske begynder jeg i morgen ...eller efter jul..

Kommentar
Fra : nissumvej

Dato : 28-10-04 20:38

Til alle jer med månesyge der ikke har sovet de sidste par nætter,har i ikke overvejet
at tage et par soverpiller inden i går i seng i ved jo i ikke får sovet, og efter en par nætter er der vist flere af jer der har en meget kort lunte over for andre, så for familiens skyld håber jeg for jer at i får en god søvn i nat.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 28-10-04 22:50

den forstod jeg godt - det var vist en intern melding over nettet.
det må prøves, men der er ingen garanti for, at det hjælper

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-10-04 23:05

aasenissum

Hvis du nu følger "axelises" råd om et glas vand i vindueskarmen. Så skal du sætte et glas vand i vindueskarmen den
12.11 og må først drikke det den 26.11 (hvordan du skal opbevare det i 14 dage melder historien intet om)

Velbekomme

http://www.goodwillogtriangler.dk/fullmoon/fm2004.htm

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 29-10-04 10:14

Man kunne for eksempel hælde vand i en flaske med prop/skruelåg og derefter gemme flasken i køleskabet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-10-04 10:22

Axelise

Bruger du stadig det råd?

Her er månekalenderen for 2005 http://www.kalender.fa.dk/maane/d01/01/2005?display=M&style=B&positioning=A

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-10-04 10:39

Jeg har da overvejet det med det gamle vand, -og jeg er ikke sikker på, at det er så smart først at have vandet stående i vindueskarmen -hvor længe?... ved stuetemperatur, ---Og må det være i en lukket flaske eller skal det være i en skål?? Og bagefter gemme det ---i køleskabet?
-Man skulle nok hellere fryse det ned. Så kunne man producere isterninger af nymånevand til et helt års forbrug. Terningerne kunne så bruges til en godnatsjus på fuldmåneaftner... Mon det er ok? --Er der ikke et link til det der råd??

Nåmen jeg sov bedre i nat, så nu tror jeg, at jeg vil glemme alt om det til næste gang.....

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 29-10-04 10:55

Jeg brugte rådet - med succes - for mange år siden den gang, jeg selv havde problemer med at sove og fik dårligt humør ved nymåne-tid. Altså ikke fuldmåne. Jeg blev sgu da aldrig dårlig af at drikke det vand!
Men nej, - jeg bruger det ikke mere, da det ikke har været noget problem for mig i rigtig mange år. jeg er slet ikke hverken ny- eller fuldmåne påvirket længere. Sover ganske glimrende i det hele taget....

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 29-10-04 11:07

Vandet skal iøvrigt kun stå en enkelt nat i enten fuld- eller nymåne. Og man kan da bare stille den ud i haven, der er ingen der siger, at den SKAL stå i en vindueskarm.

Godkendelse af svar
Fra : aasenissum

Dato : 31-10-04 18:58

Tak for svaret Birgitta.
det var sørme svært, men valget faldt på dig birgitta pga. gummistøvlerne. et par hvide frysende ben i grønt gummi. :ob
det var herligt med alle de foskellige besvarelser. skøn læsning, som vi vist var en del, der nød.
mvh.
aase

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-11-04 14:28

Tak for accepten af mit svar, aase.
Jeg håber, at alle -osse ans- sover godt om natten igen. Vi må jo næsten sætte hinanden stævne ved næste fuldmåne for at se, om det er lige så slemt. Eller om det var formørkelsen, der forværrede problemet.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 01-11-04 15:31

eller formørkede sind - nej vel.
ans' grundige svar (som altid) løb næsten af med sejren, men humor er nu heller ikke at foragte. jeg er med på, at vi stævner ud ved næste fuldmåne, og som sædvanlig ved jeg ikke hvornår (ønsker det heller ikke). men hvis jeg opfører mig som sædvanlig, er jeg og familien ikke i tvivl, når månen er over os.
hvordan kommer man forresten i lag med de skægge ikoner? jeg burde nok vide det, meeeen ...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-11-04 17:28

Nåja, de små smileys, dem kan vi ikke leve foruden. mange ting kan virke arrige eller mopsede, når de kun er skrevne. Kommer der så en lille smiley på, så glider det lettere ned...
Og jo, når du har været på kandu et halvt års tid, så er det nok på tide, at du klikker på "kom godt i gang" -allerøverst oppe på den blå strimmel til venstre.. ---Jeg har printet smileyerne ud på to ark papir så jeg altid har dem lige ved hånden.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 01-11-04 18:23

hvor sneeedigt - tænkte jo nok, at det var lidt pinligt, at jeg ikke vidste det.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-11-04 10:10

Hej igen aasenissum.

Nu har du lige tjent 20 ledige point

For lige at vende tilbage til månesyge, så er det i morgen den 12.11. det er nymåne. Det er så den dag der skal sættes et glas vand i vindueskarmen. Det var rådet fra Axelise.

Skal vi lave en test og efter den 26.11, fuldmåne, vender vi tilbage

Smileys finder du her http://www.kandu.dk/dk/faq.asp#20

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-11-04 14:24

HoHoHo... Tak for tippet, ans. Mon det også virker selv om der er overskyet?

--Vi mailes ved efter d. 26.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 11-11-04 18:59

hvor er det bare hyggeligt dette her og da også spændende.
der ryger vand i vindueskarmen i morgen aften. man tager sig alligevel til hovedet
96-) .
ja, vi snakkes...

aase

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 11-11-04 19:02

se nu der ans, det der med de smileys virker ikke helt efter hensigten.æv
det ser bare tosset ud med det 6- og nital. hum, det skulle betyde fisikasketten.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-11-04 19:22

fis i kasketten % - ), men uden mellemrum.
Når du laver % og ) tegnet skal du huske at trykke på tasten med pil op, som når du vil skrive et stort bogstav.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 11-11-04 19:36

prøver lige kære ans
for mig er det ikke et procent mærke, som hos dig, men 96, jeg trykker den af nu, og ser hvad der sker, tak for din tålmodighed

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 11-11-04 19:37

juhuuu

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-11-04 20:27

Du er bare blevet dygtig

Læg nu låg på glasset eller brug en flaske med skruelåg, så diverse husdyr ikke drikker vandet i løbet af natten

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-11-04 14:42

Huj, jeg havde allerede glemt det... Men NU har jeg ligemeddetsamme sat et glas vand i vindueskarmen..
Men det øsregner udenfor, og der bliver ikke meget kik op til nymånen.. Jeg håber, det virker alligevel..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-11-04 14:51

Jeg vil sætte en ½ liters flaske
Her er det også overskyet, blæser og regner.
Hvordan mon det vand smager den 26.11 tror jeg

Hilsen ans og god week-end

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 12-11-04 16:17

ja ans, den tanke har også strejfet mig adskillige gange, men en flaske med skruelåg skulle vel nok holde ubudne gæster fra at mæske sig. og hvis vi sætter flasken i køleskabet, holder algerne sig vel også på afstand.
her i det nordvestlige jylland er det også et møgvejr
men er det ikke årstiden for det?
hilsen til jer alle også her fra

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 12-11-04 16:25

hej birgitta,
hvor er du heldig, at det er udenfor, at det regner
undskyld, men jeg ku' ikke lige la' "vejr"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-11-04 13:22

Nu har jeg så en ½ liter månevand i køleskabet

Vi skåler den 26. november.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-11-04 13:52

Nåååh, jeg må vist hellere se at få flyttet det der vand...
Forøvrigt burde vi jo have en kontrolgruppe, som IKKE drikker månevand, eller som -uden at vide det- får skiftet månevandet til almindelig postevand... (blindforsøg):

1) Man tager 2 glas og mærker dem "1" og "2".
2)-Så hælder man månevand i det ene og almindeligt postevand i det andet.
3) På et stykke papir noterer man, hvilket nummer månevandet har.
4) Papiret gemmes et sikkert sted indtil efter d. 26.
5) Derefter hidkalder man en ærlig person, som hælder vandet fra det ene glas på en flaske og smider vandet fra det andet glas, ud... Selvfølgelig uden at man har fortalt, hvad der er hvad. Og uden at man kikker på.
6) Den ærlige hjælper skriver på et stykke papir hvilket nummer, der var på det glas, der blev overhældt til flasken.
7)-Hjælperen folder papiret flere gange og limer det godt fast på flasken med tape.
8) Og SÅ! afventer vi bare fuldmånens komme...

Seriøsitet, om jeg må be!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-11-04 21:15

Så er det i morgen vi skåler i månevand

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-11-04 21:32

Glemte lige at sige, hvis I ikke hører fra mig lørdag den 27.11.04, så er det fordi jeg stadig sover

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 25-11-04 23:01

glæder mig ligefrem - også til at høre nyt fra jer...

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 27-11-04 06:14

det gik ikke som ventet.
af en eller anden grund var jeg i aftes pludselig overbevist om, at natten ville foregå blidt snorkende under dynen. månevandet blev andægtigt indtaget med stor respekt for det ukendte. gik i seng lige derefter (0.30) og faldt hurtigt i søvn.
med ca. 1 times mellemrum "resten" af natten vågnede jeg indtil jeg stod op!! kl. 4.35.
ÆV
er egentlig ikke søvnig, blot en anelse hovedpine.
glæder mig til at høre nyt - og jeg har da planer om at forsøge igen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-11-04 15:22

Nå, ja, ans sover nok stadigvæk... Han har nok drukket for meget månevand

Men, da jeg fik mail fra spørgsmålet her for et par dage siden, da havde jeg allerede haft søvnproblemer natten før. Men jeg tænkte, at så ville jeg jo nok få sovet den følgende nat, så månevandet fik lov til at stå til indtagelse d. 26. Men den 25. havde jeg også søvnproblemer... Og så i går aftes ved sengetid tog jeg -ligesom aasenissum- andægtigt låget af glasset med månevand, der var parkeret på en hylde i køleskabet. --Jeg snusede til det, for jeg forventede, at det ville have en bismag af "køleskab".. Og jo, vandet havde da godtnok en slags bismag. Men jeg skulle lige tænke mig om 2 gange før jeg kom i tanker om, hvad det var, det smagte af..

For se, jeg har en lille flaske med naturmedicin, som jeg i desperation købte mod søvnløshed i sommer, da min mor var døende og jeg slet ikke kunne finde ud af at få noget søvn. Jeg tog dengang 20-30 dråber i lidt varmt vand. Medicinen indeholdt baldrianrod, og det var lige netop DEN lugt, der ligesom hang ved glasset med månevand.
Jeg drak halvdelen af månevandet og gik i seng og sov. Da jeg vågnede i nat drak jeg den anden halvdel af vandet..... -og sov videre!
Så Joo, jeg har sovet godt. Om det er på grund af månevandet kan jeg ikke sige. Jeg har en eller anden ide om, at jeg især er plaget af den tiltagende fuldmåne. Og da månen var helt fuld kl 21 etellerandet, så var den jo for længst aftagende ved normal sengetid omkring midnat.. Så måske ville jeg have sovet alligevel.. --Næste gang vil jeg nok tage 2 glas vand og stille dem på samme måde ved nymåne. Og så håber jeg, at jeg husker at drikke det første glas en nat eller to før fuldmåne... Hvis jeg SÅ får sovet, SÅ tror jeg på, at JEG har gavn af vandet.

Og PS: Der er altså INGEN!! der kan have puttet baldriandråber i mit månevand! Kun min hund vidste hvad det var, og hun kan slet ikke nå op i køleskabet!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-11-04 15:45

Birgitta

Læs lige min profil

Jeg er vågen

Jeg har haft det på samme måde, som Birgitta Den 24. + 25. sov jeg dårligt, men i nat har jeg sovet godt.
Jeg drak også mit "månevand", men der var ingen bismag
Der var kun et minus, jeg havde glemt at slå vækkeuret fra. Det vækkede kl 7.00

Næste måned vil jeg stille 3 glas i vindueskarmen når det er fuldmåne.
Så er der til 2 dage før fuldmåne og på selve dagen, hvor det er fuldmåne.

Hvis det så har indflydelse på min søvn, ja så kan troen måske flytte bjerge.

Hilsen ans og god week-end

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-11-04 15:46

Jeg vil jo sætte glassene i vindueskarmen, når det er nymåne.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-11-04 17:15

Gider I ikke lige maile mig, når det er ved at være nymåne?

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 27-11-04 17:27

det var dog herligt at høre, at ans også er på banen. man ku' jo gå hen og blive nervøs.
nu skal jeg betro jer en hemmelighed. ærlighed varer som bekendt længst.
månesnak, månesyge osv. var et spændende projekt, som jeg var meeeeget optaget af. så optaget, at jeg glemte at stille vand i karmen ved nymåne. . jeg tænkte meget energisk i løbet af dagen, men to aftener gik der, før jeg fik mig snøvlet sammen til at huske det på rette tidspunkt.
TIL GENGÆLD stod det der indtil i aftes.
jeg var noget betænkelig, men det gled da ned.
til min overraskelse smagte det helt fint, da jeg turde involvere smagsløgene.
og hvornår er det så lige, at det er nymåne næste gang?
tænk, her gik jeg og troede, at ans var en dame.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-11-04 17:46

UNDSKYLD, fru ans... Jeg troede altså.... øhbøh....

....vilIilkkenokmailemigalligevel???..... Så siger jeg ALDRIG MERE "han" om ans... ---Du skal måske endda udpeges til det ærefulde hverv, fru ans, at lade os andre vide, når det er tid til at lave månevand igen..

Og aasenissum, -troen er ikke nok! -Månevandet skal også være produceret under de rette vilkår.. Sandsynligvis skal vandet stå i vindueskarmen, når månen skifter fra aftagende til tiltagende...

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 27-11-04 18:15

nej, jeg ved det jo godt birgitta, men alt det her skriveri forpligter, så er man nødt til at gribe til ukurante metoder for dog at være med.
men underligt nok, så troede jeg faktisk, at jeg ville sove godt og troen var så stærk, at jeg faldt i søvn med det samme.
Men som skrevet står: hvor længe var adam i paradis...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-12-04 10:00

Jeg har tidligere lagt dette link http://www.goodwillogtriangler.dk/fullmoon/fm2004.htm

Nu har jeg læst det lidt grundigere denne gang. Tror vandet blev sat for sent i vindueskarmen. Det var nymåne kl. 15.28 og jeg satte først vandet i vindueskarmen om aftenen

I december er det nymåne den 12. kl. 02.30 så skal vandet i vindueskarmen den 11. december om aftenen

Det er fuldmåne den 26. december. Månevand til julefrokosten

Hilsen ans

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-12-04 12:17

du er dog en herlig kvinde ans.
dejligt at få grundige informationer sådan bare lige til at bruge.
egentlig havde jeg tænkt mig at holde lidt sjov med din bemærkning om julefrokosten, men kom så til at fundere lidt over tidspunktet. frokost? skal vandet ikke indtages lige før man går i seng?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 02-12-04 13:44

Man kan jo lave så rigeligt, at der er både til frokost og til aftentide... Det er bestemt sundt med månevand til frokosten! Eneste risiko er, at man går ud som et lille julelys og taber hovedet ned i sildesalaten. --Og så kan det da måske godt være, at man ikke kan sove igen om aftenen, -hvis man HAR fået udsovet i sildesalaten.

Personligt vil jeg nok, hvis jeg husker det, -sætte 3 glas vand i vindueskarmen dagen før nymåne, altså d. 11, -sidst på eftermiddagen. Og så vil jeg lade vandet stå til næste aften.
Derefter kommer der låg på glassene og de bliver sat i køleskabet. -Højt oppe, så min hund eller andre småfolk ikke kan nå dem.

Så ved jeg nu af erfaring, at jeg allerede begynder at blive påvirket af månen et par dage før den er fuld. Derfor vil jeg allerede begynde at sippe månevand juleaften og fortsætte 1.juledag. Og så skulle der alligevel gerne være et glas tilbage til d. 26. -alt efter, hvad tid fuldmånen indtræffer... Det skal nok blive en våd jul i år.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-12-04 14:58

aasenissum

Hvis dine gæster ikke er gået under bordet, så server det som en "farvelsovepillemånedrik"

Det er fuldmåne kl. 16.07

Citat
Jeg fik en gang et råd af en alternativ behandler, da jeg led af nøjagtig det samme som dig. Ved NYMÅNE stiller du et glad vand i vindueskarmen, så det bliver belyst af månen. Dette vand gemmer du, og så drikker du det den nat, du ved det bliver fuldmåne. Dette skulle på én eller anden måde opveje de påvirkninger, mange af os får ved fuldmåne (eller nymåne). Det lyder som det rene hokuspokus, men det virkede rent faktisk. Om det så har været troens kraft eller vandet i sig selv, er vel egentlig underordnet, for det virkede på mig ihvertfald.

Jeg bliver mere og mere i tvivl om hvornår det månevand skal indtages

Birgitta

Jeg skal selv have gæster den 11. december. Det bliver meget sjovt at se deres udtryk, når jeg begynder at sætte vand i vindueskarmen, hvis jeg samtidig skal forklare dem hvorfor jeg gør det

Og jeg sætter meget, da jeg også skal have til 3 dage

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 05-12-04 17:01

oooooh... har du ikke en vindueskarm hvor der ikke kommer gæster, ans?? -Det er jo nærmest at bede om ballade hvis du forklarer dine gæster, hvad du laver.. Jeg tænker på, at en vittig sjæl kunne finde på at skifte vandet ud med sprit eller tomatjuice ellerhvadvedjeg... Sjovt nok, men det ville jo berøve dig det dyrebare månevand..

Når det er fuldmåne d. 26. kl.16 så tror jeg, at søvnproblemerne bliver værst natten mellem d.25. og 26.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-12-04 15:15

Så er det i morgen (eftermiddag) månevandet skal i vindueskarmen

Jeg har ønsket mig en ny madras i julegave

Hilsen ans og

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 10-12-04 16:41

ans, det skulle vel aldrig være en vandseng?
dejligt med de der hyggelige påmindelser, tak skal I ha'

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-12-04 15:28

Og så står der 3 glas vand i vindueskarmen.. Jeg håber bare, at julefluen ikke finder på at begå selvmord i et af glassene... nåmen så må jeg klare mig med 2..
Det er ret meget diset, men forhåbentlig betyder det ikke noget. Gad egentlig vide, hvorfor vandet skal stå lige i vindueskarmen? -Hvis det er lige meget om det er overskyet...

Man undrer sig...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-12-04 12:32

Så er mit vand placeret i køleskabet hmmmmmmmmm er det nu det rigtige sted. Ikke flere månestråler

En vandseng ska' jeg så tappe vand hver måned?

Hilsen ans og

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-12-04 14:02

Nårh, jeg har nu ikke fået flyttet mine glas endnu... -må huske det, når jeg rejser mig...

ans, -du kan jo flytte vandsengen hen til vinduet. Så kan du ved de næste mange måneskifter bare ligge og bappe på et sugerør, som du stikker ned i madrassen.. -Hvor enkelt kan det være
Men har du sniffet til månevandet, ans? -Der er ikke en sjov gæst, der har skiftet det ud med vodka?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-12-04 14:24

Skål i månevand og

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-12-04 14:41

Hik, bøvs, -har kun ét glas tilbage! Og glædlig jul også herfra!

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 26-12-04 06:58

jovist blev der skålet og troen var stærk, men ak den alene gjorde det ikke. dog synes jeg (måske indbildning), at jeg vendte mig knap så mange gange.
det skyldes måske en overvældende træthed efter at have haft gæster morgenmiddagaften i et par dage.
nå ans, fik du din madras? sådan en skal jo også lige "ligges til", så du har måske heller ikke haft det for sjovt?
tak for alle de hyggelige hilsener.
...aase gaaab

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-12-04 13:23

Joo, julen kan være en hård tid, så man kan nok ikke rigtig tælle den med i statistikken.

Jeg selv har da sovet sådan nogenlunde ok, -jeg har bare været ude og tisse nogle gange... Det kan jo blive for meget med alt det vand. Men der har ikke været problemer med at falde i søvn igen når jeg har været på WC. Selv om der har været julenerver osv. Så jeg tror altså stadig på projektet.

Hvornår er det nymåne næste gang?
Nåh, jeg har fundet det... http://www.goodwillogtriangler.dk/fullmoon/fm2005.htm

Og hvordan gik det hos dig, ans?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-01-05 17:47

Så er det i dag, det er nymåne. Jeg havde glemt det, men hørte det i radioen.
Så prøver jeg med det nymånevand igen. I julen blev det ikke rigtigt til noget. Kom meget sent i seng, eller også meget tidligt sådan ved 4-5 tiden om morgenen. Til gændgæld sov jeg godt.

Jeg fik penge til en madras den bliver leveret på fredag

Vil lige skynde mig at sætte noget vand i vindueskarmen, det har jo været nymåne siden kl ca. 13.00

Håber I har det godt.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-01-05 18:02

JoJo, ans. Jeg satte vand i vindueskarmen i går aftes, så det skulle blive rigtig godt hvis jeg sætter det i køleskab i morgen.
Og så har jeg vasket tøj, som er blevet tørret i stormen ude i haven. Jeg gemmer en T-shirt til at sove i, når det bliver fuldmåne... Det MÅ da blive godt..
Og godt nytår, forøvrigt..

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 10-01-05 19:05

dejligt med vedholdende kvinder, birgitta og ans.
havde gæster som lige skulle se kandu i funktion, så de lignede et par store ??, da jeg susede ud og fyldte en kande med vand. de så endnu mere undrende ud, da kanden blev placeret i vindueskarmen. høhø
jaja, jeg måtte jo i gang med en forklaring. det gik op for mig, at det er næsten håbløst at forklare uden at stå tilbage som en komplet laller.
så der står jeg nu.
også godt nytår til jer
...aase

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-01-05 19:19

*LOL*

Vi tales/snakkes og skrives sammen senere.

På et eller andet tidspunkt ka' det jo være, at det månevand giver en god nats søvn

Dejligt med en hyggetråd, der ikke bliver ødelagt af diverse dumme kommentarer.

Og godt nytår til Jer.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-01-05 11:11

Så er det i dag, det er fuldmåne.

Birgitta har du nu fundet den rigtige t-shirt frem

I går, da jeg var var ude at gå en tur, ca. 17.00, var månen og himlen bare så skøn.
Himlen var blå og violet. Og der var månen, som lyste op på den klare himmel. Et flot syn.

Ka' I nu sove godt, hvis i falder i søvn i aften/nat

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-01-05 14:05

Guud!! Jeg glemte T-shirten!!

Men jeg har nok nærmest "præ-lunale" problemer. Allerede natten til søndag havde jeg problemer med at sove indtil jeg ved 3-4 tiden kom i tanker om månen. Så stod jeg op og tog et sip af mit månevand, der stadig var parkeret i 2 glas i køleskabet. Så sov jeg godt til den lyse morgen..
Søndag aften tog jeg en tår af det 1. glas igen, og havde resten stående på natbordet. Ingen søvnproblemer. -Og i nat har jeg så drukket det sidste glas vand, så jeg håber såsandelig, at problemerne er overstået for mig... Men jeg kan jo da krybe i T-skirten i aften.

Men jada, månen er enormt flot for tiden, og solnedgangen er heller ikke så ringe.

ans, har du sovet uden problemer de sidste par nætter??

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 25-01-05 17:18

hej i skønne trofaste luna-søstre,
for første gang i umindelige tider (i forb. med månens dragende magt) sov jeg til kl. 3, ud på tønden og tilbage igen. sov herefter uden vand eller andre besværgelser til kl. 8.30!
dog - den er ikke helt ægte, oplevelsen.
jeg har været indlagt til en træls operation á tre gange, løsladt i torsdags, så det har nok nærmest været af udmattelse.
herligt at komme tilbage og se, at der stadig er gang i måneriet. mit vand står og venter i køleskabet. det er udstedt et skrapt forbud mod bare at tænke på, at fjerne det.
skål i aften
...aase

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-01-05 17:42

Ånejda, dit skind, aase!! Hvorfor snitter de i dig i tre omgange, -er de sadister eller hvad?

Men det var da godt, at du slap hjem inden fuldmåne. Det er svært nok at overleve et hospitalsophold under normale omstændigheder, der er ingen grund til at friste skæbnen..

Sov godt alle, selv om jeg satser nu på, at månen er i aftagende... --jeg har ikke mere månevand...piv...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-01-05 17:57

God bedring aase.

Ja jeg har sovet godt de sidste par dage, men nu vil jeg snart drikke mig fuld i månevand.

Birgitta, så har du jo din t-shirt husk nu at tage den på.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-01-05 18:02

----------Jeg har lagt den frem, ans.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 27-01-05 18:20

tak for jeres søde hilsener, hvis dette var et privat forum, så kunne jeg sagtens have lyst til at indvie jer, meeen..... der er vist for mange.
nå, men først undskyld for forsinkelsen, den var ikke med i planen.
mht. månenatten, forløb den flot og fuld af søvn indtil kl. 4.30, hvor jeg vågnede pga. krampe i den ene fod. æv. i hvert fald var jeg totalt overbevist om mystikkens gavnlige virkning.
dog, så nemt skulle det ikke være - de to følgende nætter vågnede jeg kl 2!!! og ikke tale om at kunne falde i søvn igen. hun er flad, er hun.
men igen, det kan skyldes andre grunde.
at man dog ikke kan få det afprøvet ordentligt.
men jeg er spændt på at høre om t-shirt, gummistøvler osv.
men hvad er den af ans, er du begyndt at sove om dagen ?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-01-05 18:31

Gummistøvler??? Skal man nu osse sove med gummistøvler???

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 27-01-05 18:41

birgitttttaaaa, 28.10.04 kl.13.40. støvler. ja, husker du?
og ans, det der med dagsøvn, skyldes det måske den nye madras?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-01-05 23:51

Åhh nej, jeg sover ikke om dagen. Det var kun efter den24. + 26. december. Jeg kom jo fårst i seng om morgenen.

Jeg har sovet godt. Tvivler nu lidt på om det en månevandets skyld. Jeg har købt en ny hovedpude, det hjælper på søvnen *lol*. Madressen en endnu ikke leveret, det viste sig at den var i restordre. Når den fremkommer, så må det da blive en god nats søvn, hver nat.

Jeg besøgte i dag en familie. De har 3 børn. Den yngste er 4½ år. Moderen fortalte mig at han p.g.a. fuldmåne var vågnet kl. 3.30. Det var så lyst, at han troede det var morgen og han nu skulle i børnehave. Han sov ikke mere den nat.
Så måske er der noget om, at fuldmåne kan forstyrre nattesøvnen. Jeg har aldrig talt med dem om "månesyge" og når en dreng på 4½ år siger at han ikke kan sove p.g.a. månen, ja så er der måske noget om det.
Men det med "månevandet" er jeg stadig i tvivl om, men jeg prøver da igen næste måned

Birgitta kan da ikke sove med gummistøvler på. Hun havde dem jo på da det var fuldmåne. Det skulle have været til nymåne, hvis der ellers var vand i støvlerne *lol*

Nå, jeg håber da ikke at BT gengiver det i deres avis. Læste i en anden tråd, at en hel "tråd" her på kandu, var blevet gengivet i BT den 23. januar.

Hilsen ans og sov godt

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-01-05 19:45

Nå,ja men den 4½ åriges problemer kunne måske løses med et mørkt rullegardin...

BT er da velkommen til at gengive vores interessante tråd! Det kunne da være, at det kunne hjælpe andre mennesker med måneproblemer.

Jeg er da spændt på, om din nye madras løser dine problemer, ans. ---Men hvis dine problemer er størst omkring fuldmåne, så hjælper madrassen nok ikke helt. --Men en ny madras er da altid godt.

Og Gummistøvler.... Det var jo på grund af måneformørkelsen... Som jeg kun så på grund af måneproblemer.... Jeg traver altså ellers ikke søvnløs rundt rundt om natten i gummistøvler..

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 28-01-05 20:05

jaja, den måneformørkelse ....
det kunne da ellers være et specielt naturfænomen for andre nattevandrere at betragte et sæt frysende ben i grønne røjsere.
- jo, hun plejer da godt nok at dukke op her ved 2-tiden -

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-01-05 20:52

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 23-02-05 12:54

så piger, så nærmer vi os, er alle parate??
det er jo langsomt gået op for mig i al sin gru, at hvis ikke jeg skriver her først, skal i andre betale point. er 'et rigtigt?.
det må i undskylde, men brugsanvisninger plejer jeg først at læse, når jeg skal til at skifte sikringerne
jeg har glemt at sætte vandet i karmen, så jeg prøve den gammeldaws metode uden hjælpemidler.
høres vi ved?
kh.
...aase

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-02-05 18:47

Jeg glemte også vandet, det var jo på valgaftenen, det skulle have været i vindueskarmen.

Må nok hellere tappe vand fra den udendørs hane, mon ikke det kan hjælpe lidt

Der skal kun betales for spørgsmålet en gang, og det har jeg gjort.

Birgitta skal ikke betale, da hendes svar blev accepteret.

Har lige set i månetabellen. Det var jo i morges kl. 5.55 det var fuldmåne.

Så var det nok derfor jeg ikke var så træt da uret ringede

Håber så at jeg kan sove i nat.

Ja ja aase, jeg skal nok vende tilbage

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-02-05 21:28

Selvfølgelig har jeg husket vandet, og jeg er også for længst begyndt at drikke det, det var jo fuldmåne tidligt i morges. Så de sidste 2 aftner har jeg månesjusset. Jeg begynder simpelthen at pimpe, når jeg begynder at have soveproblemer, og det var i forgårs aftes. Men jeg har da et halvt glas tilbage til i aften, hvis det bliver nødvendigt.
Kandu er SÅ svær at komme ind på for mig i øjeblikket, så jeg mister tålmodigheden og smækker hele computeren sammen. Og at alle mails fra de sidste 3 dage er kommet væltende i løbet at eftermiddagen og aftenen gør det altså ikke nemmere! Jeg er LANGT bagude med kandu-posten.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-03-05 12:53

Har I husket det, det er i dag det er fuldmåne, men det var kl. 10.11 og solen skinner

Sæt nu vandet i vindueskarmen, så skåler vi den 25.03.05 kl. 22.00 i månevand.

Hilsen ans, der sover godt om natten

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-03-05 14:35

HoHo, jeg satte da vandet i vindueskarmen sent i går aftes.. Havde glemt det, men kom i tanker om det, da jeg VAR gået i seng.
Jeg gik ud fra, at det ikke ville nytte noget at tænde computeren og give jer besked på det tidspunkt... Og i morges havde jeg glemt alt om det igen.. Men vandet står pænt i vindueskarmen, og det får lov til at blive stående til i morgen tidlig. ---Solen skinner alså ikke her..(Ballerup)

Jeg har skrevet datoerne for de næste måneder ind i min kalender, så jeg overser dem nok ikke..

Hvad med aase, -hænger du på?

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 12-03-05 22:30

hej i trofaste kvinder,

jo jeg hænger på, men hænger lidt mere pt. for mange gæster og gøremål i øvrigt.
men jeg forsøgte at komme ind på den der link med månefaser, men det lykkes ikke !? så nymånevandet må vente til næste gang, hvis jeg skulle være så heldig at få oplyst datoen somehow. sleskesleskespinde ;-D
nu får jeg så afprøvet uden hjælpemidler næste gang.
stor hilsen
...aase

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-03-05 22:46

April måned:

Nymåne den 8. kl. 22.33

Fuldmåne den 24. kl. 12.08 så er det jo næsten frokosttid

Helt i orden, så skåler jeg med Birgitta i månevand og med dig aase i postevand

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-03-05 22:52

8-4-2005 kl. 22.33 nymåne... og fuldmåne d. 24-4-2005 kl. 12.08
8-5-2005 kl. 10.47 nymåne... og fuldmåne d. 23-5-2005 kl- 22.19

...og så er du nok kommen ind på linket, -ellers snakkes vi ved..
Lad os høre, hvordan du klarer dig..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-03-05 22:53

nåh, ans kom først.....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-04-05 14:52

UUUuuuuuuuups, -jeg glemte nymånen i går... Hvordan skal det dog gå..?
Er der nogen, der har lidt rigeligt månevand? --Jeg sætter lige et par forsinkede glas i vindueskarmen..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-04-05 17:26

Jeg glemte også alt om månevandet.

En af min søns venner blev begravet i dag. En ung mand på 27 år, så det var noget andet jeg tænkte på.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-04-05 17:33

ånej, det var da slemt. Hvad dør så ung en mand af?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-04-05 17:50

Han havde selv besluttet det. Blev fundet hængt i sin lejlighed.

Men begravelsen i dag var meget smuk.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-04-05 18:02

Det skal lige tilføjes. Da han var 18 år fik han en hjerneblødning og blev opereret. En vellykket operation, som kun 5 % overlever.

Et halvt år efter fik han sin studentereksamen og studerede på nuværende tidtpunkt på universitetet.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-04-05 18:20

Det er dognok en barsk beslutning at tage.. Uanset hvordan ens livsvilkår er. Det må også være uhyggelig slemt for hans familie.
Men ifølge min tro, så er det aller-allerværst for den unge mand selv...

Jeg har selv en 29-årig søn, som heller ikke finder livet alt for let. Det er SÅ svært som mor, -eller som pårørende, ven eller familie, bare at se på, hvor svært livet er, uden at kunne hjælpe.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-04-05 22:00

Ja, han må ikke have haft det godt.

Han havde været sammen med vennerne 2 dage før det "skete"

Han havde mange venner og en god familie.

Kirken var fyldt helt op. De der kom 5 minutter før bisættelsen skulle begynde måtte stå op.

Jeg er ikke kommet mig over det endnu, men forældrene tog det pænt.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 09-04-05 22:33

jeg ville egentlig have skrevet til jer om månen, men det er som om, det er så ganske uvedkommende/ligegyldigt, når man læser din historie ans. også om din søn, birgitta.
det er her, at et godt netværk kan gøre underværker for en, og at det går op for en, hvor vigtigt det er, at bevare gode venskaber. vi har brug for hinanden.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-04-05 10:59

Birgitta du har ret. Familie og venner hjalp så meget, som de kunne.

Det gør mig meget ondt at høre om din søn.

Den unge mand, som jeg har omtalt, tog sit eget liv den 24.03.05, dagen før fuldmåne.

Måske månen har en indflydelse.

Ked af at jeg har fået vendt spørgsmålet, men jeg havde bare et behov for at skrive det.

Vi fortsætter med månen.

aasenissum

Lad os så høre, hvad du ville have skrevet om månen.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 10-04-05 11:14

lidt i hast - vender tilbage. men ans, det sker jo, at en tråd skifter retning og er det i grunden så galt. måske har vi gennem en lang tråd fundet frem til en tillid i mellem er par brugere. i hvert fald glæder det mig, hvis du har kunnet komme af med bare en lillebitte splint af din sorg ved at turde nævne det her. ligeså med dig birgitte, for selv om det er et anonymt forum, er det trods alt meget personligt, det I har berettet om. og sommetider har vi jo set, at nogle har fået en over næsen ved at gå "udenfor" programmet.
god søndag til jer
...aase

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-04-05 11:33

Tak aase

Jeg føler også en tillid til dig og Birgitta.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-04-05 12:35

Jeg tror helt sikkert, at månen kan have en indflydelse, når man beslutter et så drastisk skridt. Jeg har selv mest tendens til problemer i dagene før fuldmåne. Som jeg vist også har nævnt før i tråden her. Når først månen er fuld, så er mine problemer også på retur.
Så jeg kan levende forestille mig, at hvis man er depressiv og månepåvirkelig, så går det helt galt lige før fuldmåne.

Og spørgsmålet hed oprindeligt: "Månesyge"... Så vi har vel egentlig ikke skiftet emne. Vi er bare kommet ind på en mere tung og alvorlig side af spørgsmålet...

Vi må lige holde fat i hinanden en månestid endnu... For forår og fuldmåne er heller ikke den bedste cocktail, humørmæssigt.
--Håber, I begge holder næsen oppe og kommer godt gennem den sidste bid af foråret...

Jeg ER altså lidt vild med kandu, også fordi man nogle gange møder de samme mennesker i forskellige sammenhænge, -og man derfor får et ret nuanceret billede af hinanden...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-05-05 18:18

HALLLÅÅH!!

Der er alså nymåne i dag!!! Se lige at få smækket no't vasser i winduskarmen!! NU! Nymånen var kl. 10.47

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-05-05 18:27

Ups, jeg skynder mig.

Tak for reminderen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-05-05 18:31

Så er der vand i vindueskarmen

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 08-05-05 18:35

tak skal i have, den står på hastevand nu. stakkels ans med silevand? i karmen. herligt at i gider hanke op i nymånen, for den fulde skal vi nok lægge mærke til.
...aase

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-05-05 18:39

Hvor HYYgggeligt, -så er flokken samlet igen..
Har I det godtnok?
Der er ikke nogen, der er forårsdepressive mere?
---Det ender jo med, at det BLIVER sommer igen -trods alt..

Fuldmånen er så d. 23-5 kl. 22.19

(Uuups, jeg skal til prøve med min hund d. 22-5... DET går da aldrig godt...)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-05-05 11:33

HUSK DET ER I MORGEN VI SKÅLER KL. 22.19

Næste måned

6. juni nymåne 23:56

22. juni fuldmåne 06:15

Hilsen ans og god søndag

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 22-05-05 12:49

hej i trofaste kvinder,
skulle vi se, om vi kan skåle samtidig og sende hinanden gode tanker. jeg sætter en vækker på, ellers glemmer jeg det.
birgitta ,selvfølgelig går det med vovsen, som det skal. hvor kan du tro andet
jeg tænker ofte på dig og på, hvordan det går med din søn. hvis det er helt galt, må du/I søge prof.hjælp. det er godt at få andre øjne på.
og sommeren står jo lige der og lurer og kan ikke rigtig tage sig sammen - men det kommer.
også go' søndag herfra
...aase

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 22-05-05 12:51

hov, jeg huskede forkert med den der smiley, så nu kommer der en, som i hvert fald ikke er på glemmesiden

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-05-05 17:49

Ååååååh. Jo det gik godtnok med vovsen... men jeg fik ikke rigtig sovet i nat, selv om jeg ofrede det ene glas månevand... Så jeg mødte op til prøven, overvarm og groggy af søvnmangel. Min søde Silke var bare overvarm...
Der var 10 ret svære øvelser, og sidste gang fik vi 0 i 2 af dem.

Men sådan en øvelse som "springapport" har vi hver gang fået maximum i. Den består i, at jeg står med Silke siddende ved min venstre side foran et ca. 50 cm højt springbræt. Jeg har en apportpind, som jeg smider hen over springbrættet. Så siger jeg "spring" til Silke, som springer over. Jeg siger "apport" og hun løber hen og tager apporten, og så siger jeg "tilbage spring" og hun springer tilbage og løber hen og sætter sig ved min venstre side med apporten i munden. --Sådan skal det bare gøres, og hun gør det bare perfekt...

Men hvad skete der så i dag?? Jo, jeg stod lige så fint med min dygtige Silke siddende på venstre side... Og så siger jeg gudhjælpemig "spring!!" og Silke springer og står så og kikker sig omkring.. For apportpinden havde jeg jo stadig i hånden... Den havde jeg GLEMT!!! at kaste. NUL i den øvelse, som vi ellers kunne have fået 20 p i. Surt!!

Og endnu mere ærgrede det mig, da jeg fik den samlede dommerbedømmelse med en andenpræmie og 222,5 points. Vi skulle bare have haft 230 points for at få en førstepræmie..... surt

Det var HELT SIKKERT månens skyld!!!!!

Men Silke ikke så meget som vrissede af mig eller surmulede. Det må jeg huske, hvis det næste gang går i fisk fordi HUN måske har en dårlig dag...

aase, min søn er asperger, eller højtfungerende autist, så jeg har slet ingen kontakt med ham, hvis der er noget i vejen. Og han er 29 år, så jeg har ingen krav i behandlersystemet på at få noget at vide...

Jeg vil forsøge at huske at skåle i morgen kl. 22.19 --Det er lige inden min sengetid............. Nææææh, der sidder jeg og kikker "Lost"... Den er først færdig kl 22.30. Men jeg kan da sidde og sippe og tænke på jer til de sidste minutter af filmen.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 22-05-05 18:18

hej birgitta, nej jeg forestillede mig ikke, at I skulle gøre noget i fællesskab eller at du skulle gå bag ryggen på ham (hvad du i øvrigt ikke kan). med den alder din søn har, så er det løb kørt. du kan blot være tilstede, når han behøver det.
jeg tænkte mere på, om der er nogle til at tage sig af dig, når du har brug for det. for det er en barsk omgang, når vore børn mistrives.
ærgerligt med vovsen, men den ser ud til at ha' tilgivet dig og det er nu ikke af vejen med lidt kærlig tilgivelse.
vi skåles ved,
aaaaans, hvor er du henne?
...aase

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-05-05 23:07

aase, jeg var her jo kl. 11.33 d.d.

Nu nærmer klokken sig 23.10, jeg vil snart gå i seng for st sove

Drikker mit "månevand" i morgen aften, det ligger klar i køleskabet.

Nu drikker jeg altid vand før jeg går i seng, men tvivler stadig på det med "månevandet"

Jeg har efter al den snak om fuldmåne lagt mærke til at min krop i forbindelse med nymåne ophober vædske mon det er månevand

I må have det godt, vender tilbage på tirsdag.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-05-05 22:35

Vi skåler for vore venner
og dem som vi kender.
Og dem som vi ikke kender,
dem skåler vi for...

SKÅÅÅL!! #@:(

---Og sov godt..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-05-05 22:36

hihi

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-05-05 22:40

Månefuld, god nats søvn

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-05-05 22:45

Hik..
....Ses om en halv månes-tid..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-05-05 22:49

Hik hik ......

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-05-05 22:52

Typisk!! Åse, der fik ideen med en fællesskål, hvor er hun?? Hun sover sikkert!

ÅÅÅÅÅSE!!!!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-05-05 23:02

Lad hende sove. Det kan jo være at månevandet har haft en hurtig virkning

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 24-05-05 06:18

jamen søde venner, jeg er jo lige her. jeg skålede skam på behørig vis på slaget 22.19, men meeeget diskret for ikke at vække opmærksomhed. men mine tanker var hos jer mens jeg drak mit afskyelige vand, som har henslæbt en trist tilværelse i glemsel i et sydvendt vindue i et rum , som ikke bliver brugt alverden pt.
muligvis ville vandet ha' virket, men desværre fik min mand ikke noget (vil totalt nægte at smage). jeg tror, at månen har indvirket på ham, da han har snorket som en besat i nat, og holdt mig vågen. jeg følte det som om, jeg lå midt i et savværk med samtlige save i gang samtidig.
vi måtte tidligt i seng, da jeg skal afsted til viborg til undersøgelse (parkinson, jovist) her i formiddag. og der er langt at køre.
jeg tror næsten, at jeg har fået en last - jeg er blevet månesnakansbirgittaafhængig
DET ER BARE SÅ HYYYYGGELIGT OG LIDT SJOVT, HVAD DETTEHER HAR UDVIKLET SIG TIL.
nu smutter jeg, kan I ha det så rart til vi høres ved.
...aase

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-05-05 14:28

Nårh, aase.. Så tidligt, du har været oppe..
--Men velkommen tilbage fra Viborg. Håber at alt gik vel og at undersøgelserne ikke var alt for ubehagelige... Sygdommen er jo ubehagelig nok i sig selv...
Jeg håber for dig, at de finder ud af, at det er noget andet..

Folk snorker tit, -ikke på grund af manglende månevand, men på grund af, hvad de drikker I STEDET FOR månevand.. Alle slags sjusser giver dårlig søvn og snorken.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-06-05 19:04

Jullahulahulahej!!!!!
Så er det nymåne!!!!!!!!!
Jeg har sat vand i vindueskarmen allerede i går aftes, og det får lov til at stå til i morgen eftermiddag, så jeg forventer, at det er månevand med knald på..
Har forsøgt at maile før, her på kandu, men det ville ikke rigtig lykkes...
Nymånen er i aften kl. 23.56, så RUB jer!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-06-05 19:24

Jullahulahulahej!!!!!

Jeg forsøgte også tidligere at maile, men på et tidspunkt kunne jeg slet ikke komme på kandu.

Blev lige mindet om nymåne, da jeg hørte/så vejrudsigten kl.18.00, så mit vand har kun stået der en time

Så skåler vi den 22.06.05 kl. 14:40

aasenissum

Har du også husket det

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-06-05 19:33

Nå, så er det ikke kun mig, der har haft problemer med kandu...

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 06-06-05 22:58

ja, så kører vi igen. jeg skal love for, at der kom gang i bentøjet, da jeg så jeres herlige påmindelser - tak for det. så nu står vandet og hygger sig.
lige en kort tilbagemelding ang. viborg. diagnosen er sat i 2001, så den er go' nok. har bare skiftet neurolog pga. afstanden til skanderborg. det er for langt borte, der går alt i alt 4 timer til kørsel. det er der ikke meget ved.
kl. 14.40 - skægt tidspunkt at skåle "godnat" på.
det blev en lang nat )

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-06-05 14:45

nååeh, aase, -og wellkommen til... godt, du nåede det.
Det er slemt, hvis du både skal have parkinson og månesyge..

Får du medicin, der virker? Jeg ved, at man hele tiden finder ny medicin mod parkinson, -nok fordi det jo ikke mere kun er en gammelmandssyge, så der forskes en del... Det ville være rart, hvis man kunne kurere sygdommen, -ikke kun dæmpe og forsinke udviklingen. Men det kommer jo nok, en dag.

I min kalender har jeg skrevet, at det er fuldmåne d. 22-6 kl. 6.15. Så sjusserne skal nok indtages om aftenen d. 21. (forøvrigt årets længste dag.)

Vi skåles ved...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-05 15:19

Ja, jeg kan da godt se ,at i det tidligere link jeg har givet, er det fuldmåne 22-06 kl. 6:15

Tidspunktet 14:40 har jeg fra denne side

http://www.stjerneportalen.dk/moon/moon.htm

Tror da fa' en at det vand ikke altid virker

I går kunne jeg ikke komme på kandu og på google kunne jeg ikke finde mit link.

Aase håber på det bedste for dig.

Hilsen ans

Vil lige lede efter flere månetabeller

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-05 15:27

Citat
Fuldmåne 22.6 2005 kl.13.10

http://home5.inet.tele.dk/bkn/fuldmone_2005.html

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 07-06-05 16:30

nej nu - forvirringen er total. hvornår er det nu liiiige, at vi skåler med hinanden?

og tak for jeres søde hilsener. jeg har det skam godt for det allermeste, og har da accepteret tingenes tilstand. er glad for det, som jeg kan klare nu, er god til at få øje på de positive ting omkring mig, det er en gave, som jeg er meget taknemlig for.

22.6 kl. 6.15 - mon ikke der er et par "skåls", som dropper ud

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-06-05 17:23

Det må da være til at finde en videnskabelig liste over hvornår månen er fuld... Hvaderdetnudet hedder..... Åjo, en almanak... Jeg søger lige...............

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-06-05 17:40

http://www.tycho.dk/article/articleview/817/1/127/

-hvis ellers linket virrker...

Ny d. 6-6-2005 kl. 23.55
fuld d. 22-6-2005 kl. 6.14

--Jeg tror, jeg holder mig til gode gamle Tycho.......

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-05 17:59

Ja, jeg holder mig også til Tycho, det var også den samme tid fra mit tidligere link

http://www.goodwillogtriangler.dk/fullmoon/fm2005.htm

Mon nymånen har indflydelse på kandu, nu har kandu igen været nede. Det samme skete i går

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-06-05 18:10

Ja, det er også det link, jeg er gået ud fra før... Det var kun fordi der åbenbart var delte meninger indenfor alternativverdenen, -så var der ligesom brug for en naturvidenskabelig udtalelse.

...Jeg ska'sg'da huske at putte glassene i køleskabet... Bare der nu ikke er nogen af mine fluer, der har druknet sig i sjusserne...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-05 18:19

aaassseee

vandet skal i køleskab nuuuuuu

Citat
jamen søde venner, jeg er jo lige her. jeg skålede skam på behørig vis på slaget 22.19, men meeeget diskret for ikke at vække opmærksomhed. men mine tanker var hos jer mens jeg drak mit afskyelige vand, som har henslæbt en trist tilværelse i glemsel i et sydvendt vindue i et rum , som ikke bliver brugt alverden pt.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-06-05 18:32

Narh, det er da for lummmert!! Hun måda se at få puttet den liflige drik i køleskabet. Ellers giver den da dårlig mave..

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 07-06-05 18:59

nåååååh, var det derfor tønden kaldteogkaldteogkaldte. ) .
næh, det smagte vist forresten ikke en gang særlig specielt, det var nok mere tanken.
ER det virkelig jeres alvor, at vi skåler d. 22 kl. 6.15 !???
jajja, hvis det er sådan fat, så gør vi vel det, men ve den arme synder, hvis vi(?) senere finder ud af, at det vist nok, nåja, hvodden var det nu liige, det var, det var vist øøøh......
fik I den, folkens og tak for påmindelsen, men jeg ku' godt selv dennegang, det står trygt i køleskabet - godt i skjul.
...aase

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-06-05 19:19

----------------Næææææhæhæ, hvis der skal skåles med mig, så bliver det d. 21. om aftenen. Husk på, at jeg jo er præmånstruel eller hvad det nu hedder..
--Helt sikker på, at min slemmeste nat bliver natten mellem d. 21. og d. 22.
Men jeg gemmer da et glas til d. 22. Jeg tror bare ikke, min pc-putte er vågen på den tid af døgnet..

---Men vi skåles ved omkring den tid..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-05 19:33

Det er lidt af et problem, mit ur vækker mig først 6:30 og på den tid er jeg meget træt.
Tror nu også at jeg tager en tår den 21. om aftenen. Gemmer så noget til den 22. om aftenen, Gider da ikke at blive sløv midt på dagen

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 07-06-05 20:20

er med på den 21. om aftenen, jubiii, kl.?
vi må jo ha' samling på tropperne.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-06-05 20:45

hvad med ved 21.30-tiden?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-06-05 21:56

Kl. 21:30 den 21 er ok for mig

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 07-06-05 22:13

oss' mig

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-06-05 21:21

Så er der ved at være nedtælling. Husk det nu. Det er i morgen. 24 timer

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-06-05 21:49

jaaah, --min putte har fået virus... men jeg håber, vi er klar igen i morgen..

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 20-06-05 22:31

dennegang er det ved at være slået helt fast helt ved egen hjælp sørme. men forhåbentlig bliver i ved med at komme med jeres søde påmindelser, det undrer mig bare, at jeg ku' selv. i hver fald indtil nu.
vi er rykket over på den anden side af vejen i vores minisommerhus, hvor vi ligger og kigger ned i haven, når vi er gået til sengs. to kæmpevinduer uden gardinerne trukket for. månen drøner lige forbi og hilser pænt.
men vi snakkes ved senere.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-06-05 21:38

Og månen er SÅ pæn, når den er fuld... Man blir helt misundelig..

Jeg har fundet et af de fine håndslebne glas frem..
Tralalalalalalala!
Tralalala.
Tralalalala-lalalala!!
Tralalala!

Og SCGÅÅÅÅÅÅLLLL!
Og sovgodt, vi ses om et par uger..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-06-05 21:45

Næste nymåne d. 6-7-2005 kl 14.04, så vandet skal helst stilles frem d. 5-7. om aftenen...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-06-05 21:49

Skååååål

Aase hvor er du? Har du fået for meget at drikke

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-06-05 21:55

Hej, ans! Så mangler vi bare Aaase, hik.. #@:(

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 21-06-05 22:20

jowjow, jeg er jo liiiigee her i to skønjomfruer. jeg chattede med min datter og måtte pludselig bryde, skulle ud for at snuppe en skåler. sendte kraftige tanker til jer - dem fik i er jeg sikker på.
men vi var nær blevet "bombet" væk af lyn. i formiddags havde dmi målt 1400 lyn på bare 1 time. pyh. så jeg tror, at jeg sover i nat.
det begyndte at buldre og brage før kl.6 og stilnede først af ved 12- tiden.
god naaaat.
...aase

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 21-06-05 22:26

sov godt...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-06-05 22:31

I må også sove godt.

Jeg har været forskånet for tordenvejr Hørte lidt bulder i det fjerne, men det var så det.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 22-06-05 12:40

min hjerne nægter at godtage virkningen af skåle-månevand .
men må alligevel konstatere, at et eller andet har gjort nytte.
i aftes faldt jeg i søvn ved sædvanlig tid, vågnede som jeg plejer ved fuldmåne ved 3-tiden, blot med denne forskel, at jeg denne gang knapt registrerede, at jeg var vågen. sov fast til kl. 7.
min hjerne undskylder dette med, at jeg de to døgn forinden har haft et barsk program, som nok kunne kalde nusoverjegogdetviljegblivevedmed frem.
men se, hvor lidt hjernen fylder i forhold til alt det andet!
så, jeg hænger stadig på og sætter mit vand frem d. 5.7 - aften, tak birgitta.
har i det godt derude??
vi høres

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-06-05 14:21

Har sovet fintnok, -heldigvis. For det "gode" vand smager ikke ret godt i lunken tilstand, --Har et glas stående på natbordet. Og jeg kan altså godt smage, at det dels har stået ved stuetemperatur et par døgn, og derefter i køleskab i lang, lang tid. Jeg tror, det smager af alt, hvad jeg har haft i køleskabet de sidste 14 dage...

Men det er altså rigtig skægt, at det virker selv om man ikke tror på det..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-06-05 15:25

Månevand eller ej.

Når det er så varmt om natten kan jeg ikke sove og det er uanset om det er fuldmåne eller ej.

Havde drukket næsten en ½ liter, men det hjalp ikke.

Birgitta brug en ½ litersflaske med skruelåg, så smager vandet ikke af middagsmaden fra i går

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-06-05 17:35

Njah, -det er bare så besværligt... Jeg plejer bare at stille to glas i vindueskarmen, og så flytte dem i køleskab efter rum tid... --Jeg har en eller anden ide om, at der helst skal være en vis overflade på vandet, når det står i vindueskarmen.. Men jeg kan jo prøve at hælde det på flaske inden det ryger i køleskab...

Mod varme nætter: Måske skulle du prøve at stille nogle liter vand i vindueskarmen til januar-februar, ans..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-06-05 16:07

Skiftede dynen ud med et frottelagen (formsyet)

Det passede jeg har sovet godt natten til lørdag.

Blev meget overrasket, da jeg kiggede på uret "lørdag morgen" kl. var 10:55.

Den manglende søvn er blevet indhentet

God weekend

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-06-05 17:03

Jammmen der kan man bare se!!! Husk nu, at have dynen indenfor rækkevidde i nat. --Det KAN være, at temperaturen falder... brrrr..

At sove er nu dejligt....

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 25-06-05 17:51

skønt, når det lykkes i første hug, at søvnen indfinder sig efter at have læst tre linier i en god krimi.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-06-05 17:59

aase

Ka' du så huske hvad der stod

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-06-05 18:02

Jeg plejer gerne at falde i søvn foran fjernsynet -og bærer så mig selv ind i seng, med fare for at snuble over Silke-hunden. ... --Jeg snoksover hele vejen..

Nææh, det er ikke lige det med at falde i søvn, jeg har problemer med, --det er mere det med at sove hele natten igennem... --ved fuldmånetid..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-06-05 18:03

Det er blevet en lang tråd.

Dette indlæg er nr. 173

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-06-05 18:18

jaaeh, men langt fra rekorden, som jeg nok tror er på 546 indlæg

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 25-06-05 18:32

men det herlige er jo, at vi ikke går efter en rekord, men bare synes, at det er skægt og berigende at fortsætte med månens gang. og den bliver jo vedogvedogved med at gå.
med mine to klare blå øjne, kan jeg sagtens se det med de 173, men ikke ellers føles det langvarigt.
og ans, du aner ikke hvor længe en krimi kan vare, vi begynder lige forfraogomigen.
man får noget ud af det, gør man.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-07-05 15:13

AAAAAAAHHHHEEEEGGGGG!!! ---Det var nymåne for en time siden.........
SKYND JER at sætte vand i vindueskarmen...................................

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-07-05 15:35

Så er vandet på plads

Ja, det blev jo lidt forsinket, men det går nok.

Nu vil det vise sig om det virker den 21.07 "Fuldmåne 21.7 2005 kl. 13.01"

Det er så ved frokosttid vi skal skåle. Hvor lang tid mon det der vand har sin virkning i kroppen.

aaaassssseeeeeeeeeeee

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 06-07-05 16:31

jaaaahaaa, er jo lige her.
vil I tænke jer, jeg har fået nyt login nummer?! mystisk og meget svært at huske. har I også været ude for det.
huskede vandet i morges, men havde glemt det nu alligevel, hmph. tak for påmindelsen.
jeg må hen efter vandet.
vi seeees.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-07-05 17:34

SÅDAN!! Alle på plads og klar!! Sådan skal det være!

Næ, det lyder mystisktskt med det "login nummer" Hva'det??
Hva' "login"?? Jeg logger da ikk' nogetsomhelst. Jeg suser lige ind i diverse tråde, når altså ikke de er bleven lukket. Jeg aner faktisk ikke, hvad jeg måske har af kodeord til kandu.. Nåmen, der er heller ikke andre end Silke og mig, der kommer til PC-dyret her. Så det gør ikke noget, at dyret selv husker diverse adgangskoder..

Jegtrornunok, at jeg vil sjusse lidt om aftenen den 20-7. Det plejer at være lige inden fuldmååne, jeg har problemer. --Jeg har sat to glas i vindueskarmen, så der er til begge dage..

Forøvrigt har jeg lige skrevet alle månerne for resten af året ind i min (papir)kalender. -Det ser ud til, at der skal stå vand i vindueskarmen ---NYTÅRSAFTEN!!!

Vi schgålles ved..

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 06-07-05 22:54

næh birgitta, men det er nu sket alligevel. jeg plejer også bare at trykke på de rigtige taster og så ryger jeg ind, MEN noget er sket. aner ikke hvordan, men kandu beder mig om at logge på med et andet password. nu har jeg så bedt windows på forespørgsel om at gemme det hele, så jeg ryger ind som før.
mit van står der i vinduet.
jeg fatter ikke heller den der med de to glas. foretrækker selv skrueflaskemodellen.
nå, hver sin lyst.
nå ans, hvordan går det med at få bukserne lagt op?? ;-D

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-07-05 14:36

Hvah' lægger hun nu bukser op? Sidst var det et frotté-lagen, der blev formsyet... (syet i form efter hvad?? jeg forestiller mig for mit indre blik dette lyssegrønne frottélagen, der er anseformet til gården og til gaden...umiddelbart ville jeg kalde sådan noget en frottépyjamas.. ) )

Nå, men de nyoplagte bukser er vel ikke til at sove i..

Det med glassene skyldes, at jeg har en ide om, at der skal være en vis overflade på væsken for at modtage den velsignede nymånes kræfter. Når jeg om lidt sier fluerne fra og sætter månevandet i køleskabet, så vil jeg hælde det på flaske først.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-07-05 16:46

LOL

Jeg har stadig mit formsyet lagen som dyne. Ja, der er plads til både gården og gaden

Citat
jeg forestiller mig for mit indre blik dette lyssegrønne frottélagen, der er anseformet til gården og til gaden.

Har jeg skrevet farven på lagnet det er "lyssegrønt" LOL

Login nummer. Jeg har ændret mit, så det er til at huske, men bruger det aldrig. Jeg er her automatisk

Det med at lægge bukse op kunne jo blive "måneskinsarbejde"

Tror nu at aase har kigget i en anden tråd om det med bukserne, der skulle lægges op.

Hygge.

Nu husker jeg at sætte fluebenet til. Hvis jeg glemmer det får jeg ingen mails fra denne tråd, men nu er v på plads.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-07-05 17:05

Ja, jeg har myggebenet også, så jeg er klar til kommende strabadser.

---Men man sover så godt i grønt. Det var nok derfor, jeg så den lodne, lysssegrønne skikkelse for mit indre blik. Jeg har da grønstribet sengetøj, gardiner med grønne blomster, grønt forhæng, -ja selv Silke har grønt sengetøj. På mit natbord står en grøn lampe og en grøn underkop til småting. --Det er faktisk lige så vigtigt som månevand. Farver har stor betydning.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-07-05 17:11

Grønt et jo håbets farve. Måske jeg skulle udskifte sengetøjet og gardiner m. v.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-07-05 15:06

Birgitta

Jeg så i et hundespørgsmål at du havde været ved Taarbæk Strand.

Bor du i Lyngby - Taarbæk kommune?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-07-05 16:03

Nææh, i Ballerup. Men vi er jo ikke velsignet med en kystlinie...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-07-05 16:16

Nææh i Ballerup er der ingen kystlinie.

Bor selv I Lyngby. Ser mange gå ved Furesøen med deres hund. Den får så lige en dukkert.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-07-05 16:32

Jooeh, vi har også søer i Ballerup. Men jeg har en eller anden vild ide med, at den højeste lykke her i verden er, at "svømme med hunde".... -Mere præcist med min egen Silke. Og det kan jeg altså ikke i en almindelig brun sø med mudder på bunden...

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 19-07-05 06:08

skåler vi den 21. kl. 13? i så fald bliver der hos mig lidt at grine af. da sidder vi nemlig i bilen på vej til møgeltønder. så hun vil nok lure lidt, når hun høer mig med blid røst brøle ud i sommer"natten" skål ANS OG BIRGITTE. meeen jeg har kendt hende siden 1969, så hun er vant til mine særheder.
ellers go' sommer til jer. gad vide, om alle andre er stået helt af denne tråd. jeg forstår dem.
...aase

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 19-07-05 06:11

hun - er altså dss. veninden, forstås. høer = hører. så skulle der vist ikke være flere tudser - kaffen kalder nu, ku' være at det hjalp

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-07-05 11:18

Ja vi skåler den 21. kl 13:01 og det er på torsdag

Der er måske nogen, der følger med på "sidelinien"

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-07-05 14:20

Nååeh, jeg gemmer danok nogle dyrebare dråber til en lille skål med vennerne d. 21. kl. 13.01. Men jeg tager altså også et ordentligt bløp i al min ensomhed d. 20 kl. 21. Helt sikkert vil jeg have flest problemer natten mellem d. 20. og d. 21.
Og jeg vil stå ud i sommer"natten" og lytte efter dit dybtfølte brøl, aase. Men husk lige, at jeg hedder BirgittA. --Ellers kan det jo være hvemsomhelst, der bliver brølt på..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-07-05 15:34

Mine to hankatte skulle måske have navneforandring.

De kunne jo hedde Birgitta og aase

Så ville det ikke være så underligt (for mig) når jeg stod og råbte det i min have.

Har lige hentet den ene kat fra dyrlægen. 850 kr. incl. kost og logi i et døgn.

Staklen havde fået noget, der havde sat sig fast i halsen. Det viste sig at være et græsstrå.

Så nu har jeg et meget dyrt græsstrå liggende.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-07-05 16:28

---Skåler du med dine hankatte, ans??

---Min nabo fik pillet en græsavne ud af sit pommeranier-øre i forgårs... 632 kr, incl. bedøvelse (han er en lille hidsigprop) øredråber, et skud antibiotika, ---og 2 konsultationer. Så selv om det var dyrt græs, så er det en billig dyrlæge.

Silke har heldigvis flapører, så der kommer ikke så let græs ind i.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-07-05 16:45

Nej da, jeg skåler ikke med mine hankatte. Det ville bare lyde lidt mere velkendt for mine naboer hvis jeg stod og råbte på aase og Birgitta.

Naboerne er jo vant til andre navne til mine katte.

Jeg klager ikke over regningens størrelse.

Narkose 320,-
Fjernelse af græsstrå 320,-
Medicin m.m 20,-
Miljøtillæg 20,-

+ moms 170,-

Ialt 850,-

Jeg er glad for min kat har det godt igen. Han er ude nu. Håber ikke at han får mere græs i den "gale hals"

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 19-07-05 21:55

birgittA undskyld, jeg er vist et par gange sluttet af med et e, men har aldrig været i tivl om A'et. der er nu altid noget ukrudt, som ikke sådan lader sig fjerne.
men ok med kattefruerne , vi skåles kl. 13.01 i dytten. forhåbentlig falder jeg ikke i søvn i utide, høhø.
har i undersøgt, om der er et marked for jeres "ugræs", måske en lille niche for en ekstra lukrativ indkomst. få nu en fed aftale med dyrlægestanden først.
pøjpøj

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-07-05 22:40

Vi vader rundt på natur-enge, som liige er blevet slået med store maskiner, der ligner noget fra et drengeværelse.
Hundene kan ikke gå den mindste smut derud uden at komme hjem med pelsen fuld af de små spidse sataner. Og i modsætning til burrer og præstelus, så borer græsavnerne sig helt ind i skindet, så man må grave og pille for at få dem ud igen.. --Vi må bare håbe, at der snart kommer en dyne af sne...

Kør forsigtigt på torsdag..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-05 09:49

Din nabo må se ret sjov ud

Citat
Min nabo fik pillet en græsavne ud af sit pommeranier-øre i forgårs... 632 kr, incl. bedøvelse (han er en lille hidsigprop)

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 20-07-05 09:58

åååh ans dog, den greb du lige i farten, herligt med en god latter, jeg er bare færdig. min (vores) fantasi fejler ingenting - godt det samme.
hvordan laver man i grunden de der ruder med citat?
melder mig på vognen af latterfugle

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-05 10:14

Hvis du vil lave et

Citat
citat som dette

[ citat ] men uden mellemrum tryk enter
på denne linie skriver/kopierer du det,der skal stå i boksen tryk enter
[ / citat ] men uden mellemrum

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-07-05 14:42

nååeh, det er altså ikke min nabo, der er en lille hidsigprop...

Men det er da sikkert ikke utænkeligt, at dyrlægen i visse situationer er nødt til at pacificere ejeren for at komme til hunden.. ---Man hører bare mere om det modsatte..
Eller ejeren må pacificeres fordi han flipper ud over regningen...
Mulighederne er mange...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-05 17:23

Jeg tænkte nu mere på din nabos øre

Citat
Min nabo fik pillet en græsavne ud af sit pommeranier-øre i forgårs

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 20-07-05 19:08

tak for svar, ans.
jeg vil lige prøve, om det dutter for mig osse.
Citat
Min nabo fik pillet en græsavne ud af sit pommeranier-øre i forgårs

det er lige før, at det er nemmere med blot at kopiere, men det andet ser drøneffektivt ud (når det lykkes, jeg prøver lige.)

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 20-07-05 19:11

nu er det vist slået fast, at naboen går rundt med pelsede ører, men uden græsavner. måske er det ene øre helt menneskeligt?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-07-05 19:31

Godt aase

Nu funker det også for dig

Når man bruger "citatboksene" ser det proff. ud men man lægger mere mærke til det skrevne.

Birgitta

Du er ikke sur over naboens øre vel ?

Jeg forstod godt meningen, men formuleringen var (er) sjov.

Jeg fik mig en

Det er i morgen vi skåler, mit vand ligger på køl.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-07-05 20:57

Naboen har faktisk TO pommeranierører -og hvad dertil hører-, men kun det ene var der græs i...

Det er da mere bekymrende, hvis I skulle tro, at dyrlægen kan finde på at tvangsbedøve hvis man flipper ud over regningen...

Mennøøh, jeg sitter altså her og småpimper i utide, for det er i nat, jeg ville have flest søvnproblemer. Jeg har tyndet det klare månevand op med et par dråber nylavet hindbærsaft. Så glider det lidt lettere ned.
Jeg har nu kravlet rundt og plukket hindbær, kogt saft, vasket op, siet saft, vasket op, kogt mere saft, vasket op, gjort rent osv, så jeg sover såmænd nok meget godt under alle omstændigheder...
Jeg er dog klar til at skåle videre i morgen..
Sov godt

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 27-07-05 21:22

hejsa med jer,
i holstebro findes der en herlig lingeriforretning, hvor jeg "fortabte mig" så meget, at jeg var nødt til at forklare hvorfor jeg pludselig skulle skynde mig at betale og drøne afsted. flasken lå i bilen og der var langt derhen, men i opdagede vel, at jeg nåede det?? sk(r)åleriet foregik på en parkeringsplads i holstebro. må indrømme, at jeg snorksov i møgeltønder i en elendig dobbeltseng, tynde madrasser, sammen med en veninde. savnede ikke min mands snorken. vågnede dog kl. 5 og stod op nogenlunde frisk.
men kære birgittA og Ans, hvor er I henne monstro. har set, at I har travlt andre steder, men månesnakken må I bestemt levne et par ord til, ikke?
hvornår er det nu lige, at vi vander karmen igen??
...aase

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-07-05 21:36

Hej aase

Rart at høre fra dig igen

Jeg havde nær fået det vand galt i halsen. Jeg kom til at tænke på Birgittas nabo.

Jeg har sovet ok.

Det er i næste uge, at karmen igen skal vandes.

August 5. nymåne 05:06

August 19. fuldmåne 19:54

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-07-05 14:15

ENIG! Som talt ud af min kalender! Så personligt vil jeg vande karm torsdag aften, og sende vandet videre på køl og skruelåg fredag aften.

-------------Jooooøh, jeg synes nok, jeg hørte et sagte brøl i det fjerne hin sommergrå torsdag. ---Og næææøh, månesnakken kan vi vist ikke sådan bare lige nedlægge.....

--Selv havde jeg sparet på dråberne onsdag aften, så det var nok årsagen til, at jeg havde problemer med at sove. Først da jeg havde været ude og fylde op ved 2-tiden, lykkedes det at falde i søvn... Kun for at vågne tidligt fordi jeg skulle ud og tissse.. Torsdag aften SOV jeg bare...

I næste uge vil jeg sætte et par ORDENTLIGE bægre i vindueskarmen. Så kan jeg tage et megabløp tidligt på aftenen d. 18. Og igen d. 19.
Men det smager forøvrigt ganske godt med hindbær i..

Og min nabo har det faktisk helt fint, -jeg skal hilse.. --Selv om det har været lidt svært at forklare historien...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-08-05 17:53

Hallooo!!!
I er godt klar over, at alle seriøse månevandsdrikkere sætter vand i vindueskarmene i aften?
Det er nymåne i morgen tidlig klokken 5.06, og vandet skal vel helst stå lidt før og lidt efter, så det oplever måneskiftet fra aftagende til tiltagende....

Se nu bare at få tappet det vand!

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 04-08-05 19:14

stort hallo tilbage,
herligt, at du mindede os om det, ellers var mit vand først gået (hm) til flaskepladsen i vinduet i morgen.
altså ans og birgittA, der er da en skæg tanke detteher, at vi holder forbindelsen vedlige mindst 2 gange månedligt. og hyggeligt er det osse, at vi af og til træffes på de andre tråde.
i begyndelsen, når man lige har meldt sig til, kan man godt føle sig lidt udenfor og misundelig på den nære snak man af og til oplever hos andre. men turen kommer jo osse til den nye, hvad man ikke rigtig tror på som begynder.
jjeg var ellers parat til at vende kandu ryggen, da jeg uheldigvis røg ind i en tråd, hvor skænderiet var på sit højeste og hvor ukvemsord af væreste skuffe fløj frem og tilbage - jeg undrede mig såre. senere fandt jeg så ud af, at det heldigvis kun drejer sig om nogle få gengangere.
og hvem har så bagt den mest forrygende ribs-kage i dag? næsten selvkomponeret.
fornemmer man et stænk misundelse? ;oD
kan I så hygge jer.
hejsa
...aase

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 04-08-05 21:01

Fint, aase.
Det er jo netop DET! Selv om der er skænderier i nogle tråde, så er der da heldigvis flest tråde, hvor der kun kommer nogle få gnister, eller der er lutter idyl.. Ligesom i "den virkelige verden". Jeg synes, -og trives med- at der skal være plads til det hele. Men jeg er også "Vædder".
Jeg ved godt, at der er masser af mennesker, der helst vil styrte væk, så snart der er en mislyd.
Personligt synes jeg det er vigtigt at blande sig og sige fra, når nogen opfører sig dårligt. Både af hensyn til almenvellet på kandu, og også af hensynet til de søde små forskrækkede nye.. Så de ikke tror, at alle er enige med "misdæderne". Jeg har ingen problemer med at skændes med en kandubruger i én tråd og diskutere sagligt med den samme i en anden tråd. --Og så er jeg så heldig, at jeg ikke føler trang til at "tækkes" nogen. Så jeg kan altid sige min mening.

Nå så du er til ribs-kager? Jeg er specialist i geléer uden andre tilsætningsstoffer end sukker.. Mums!
Lige nu rummer køleskabet stikkelsbærgelé, hindbærgelé, ribsgelé og solbærgelé. Jeg håber på at få lavet æble/rønnebærgelé også, når den tid kommer. --Jeg har heldigvis et stort køleskab!
I morgen eftermiddag serverer jeg hjemmebagt speltbrød med flødeskum og gelé for mine hundevenner (incl. naboen med pommeranier-ører).

nåmmen, mon ans har husket det??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-08-05 01:34

Et lidt sent tidspunkt at skrive på, men jeg har /havde husket det.

Vandet ligger på køl.

Underligt nok har jeg i forbindelse med nymåne sovet dårligt.

Dårligt og dårligt er måske for meget sagt. Jeg kunne ikke sove. Og jeg ville så gerne sove, men nej, der var intet at gøre.

Overvejer nu at stille "månevand" i vindueskarmen også når det er fuldmåne og drikke det når det er nymåne.

Det undrer mig meget med min søvn og nymåne.

Vil forske lidt i det.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 06-08-05 11:11

hej birgittA (kan ikke liiiige lade vær' med at drille lidt med dit AAAA),
nej, jeg plejer nu ikke at være så nem at slå af banen, men de to herrer burde efter min mening oprette deres egen tråd, hvor de så kunne spytte langspyt. det virker som om, de kun venter på, at den anden skal komme ind på linien, og så hugger de til. de må være en slags exhibitionister, da de åbernbart mener, at det er nødvendigt, at vi andre skal se deres uhumske udgydelser. nå, det var så et lille lørdagssuk. at skændes med andre kanduer er immervæk op til en selv, men det kan jo da afvikles på mange måder.
hej med dig ans, jeg har selv været omkring den tanke at sætte flasken i vinduet til fuldmånen. det virker som om, der skulle være mere kraft tilstede, men det kunne jo være indbildning, tjae? men hvem forhindrer os i at prøve begge dele.
som tidligere nævnt, har jeg de sidste par måner sovet udmærket OG VI VED JO GODT, AT DET IKKE KAN SKYLDES VANDET!!! eller gør vi?
jeg ville i hvert fald blive tilskrevet et solidt strej af sindssyge, hvir jeg luftede den tanke blandt venner og bekendte.
hvad med jer, har I bekendt kulør om denne tråd og vore betroelser?
ha' en dejlig weekend med bagværk og flødeskum - hvornår var det nu vi skulle komme?

...aase

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-08-05 14:10

nåh, ans, -jeg sov også dårligt... Det var nok noget i luften... --Så du sov godt til nymånen, aase? Det er jo måske noget mere lokalt, hvor befinder vi os i verden? Jeg sover i Ballerup.. --Men hvor er det egentlig hyggeligt at vide, at du har fået løst dine søvnproblemer via denneher tråd på kandu. ---Og når jeg kikker tilbage i tråden, så kan jeg da se, at jeg selv har haft søvnproblemer, som jeg ikke har mere. At jeg nymånesov dårligt denne gang kan have noget at gøre med at der var en del ting, jeg skulle huske at gøre fredag inden jeg skulle have besøg af hundevennerne.. --Beklager, aase, flødeskum og speltbrød ER spist. Du er for sent på den. --Vi holdt forøvrigt polterabend for pommeranierørerne. Han skal giftes i morgen. Så fremover har min søde nabo FIRE små pelsede pommeranierører til at hælde græs i...

De der stride herrer m/k, der præger kandu i tide og utide, de kan jo ikke bare oprette en privat tråd. For meget af spillet går jo ud på at få den anden part til at tro, at hele det samlede kandu (på nær nogle meget få vantro) er enige med dem. Og sådan noget kan man joda ikke bevise i en tråd for to. Jeg vil fortsætte med at tage stilling fra gang til gang når jeg render ind i dem eller andre, der opfører sig vanartet. Jeg tror ikke på, at det bedste er at tie og samtykke.....

Det der med at bekende kulør overfor venner og bekendte, det er altså lidt svært.. Når jeg begynder at snakke om "sådan noget" så får de et lidt træt og fraværende udtryk i hovedet. Og med "sådan noget" mener jeg ikke specielt månevand, men hele "kandu-konceptet". At man kan skændes, diskutere, møde ligesindede, have venskaber -eller fjendskaber... på computeren -over nettet.. --En enkelt som jeg har fortalt det til, har nysgerrigt selv liiige kikket ind. Og han er nu fuldgyldigt medlem af kandu-skaren.. Skægt! --Men de fleste fatter det ikke.

Det med månevand?? nåeh, enten tror man på det eller osse gør man ikke... Sådan er der jo så meget. Og det ene er vel ikke mere rigtigt end det andet...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-08-05 18:23

Husk det er den 19. august kl. 19:54 der skal skåles

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-08-05 18:34

jaja, -jeg kikker til månevandet hver gang jeg åbner køleskabet...
Så vi skåles ved på fredag..

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 17-08-05 19:41

det' da lii' det, vi gør.
tænk, at vi kan finde fornøjelse i at skåle i gammelt vand en gang om måneden.
hvem andre end os kan forstå det, mon?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-08-05 20:12

Når vi så har skålet for august måned, så er der kun 2 mdr. til, at det har stået på et helt år.

Som tiden dog går

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-08-05 20:28

jaaeh, jeg har faktisk været kandubruger i over 3 år nu... Jeg kan faktisk ikke huske, hvordan det begyndte...

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 17-08-05 20:30

det må fejres, måske blande rød saft i vandet? sætte flag i indkørslen til naboernes forundring. [hør]

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-08-05 21:34

Jeg kan godt huske, hvordan jeg blev bruger på kandu.
Det var min søn, der sagde at det måtte lige være noget for mig.

Han viste mig siden. Så sagde jeg nej. Jeg har ikke forstand på computerspørgsmål.
Så sagde han de spørger også om katte, så blev jeg medlem.
Sønnen fortalte så, at hvis jeg blev "superbruger" kunne jeg deltage i en konkurrence.
Det lød da meget sjovt. Det var først efter at jeg blev bruger, det gik op for mig hvad det hele gik ud på.
Jeg er stadig superbruger. Men jeg har kun den ene profil. Ønsker ikke flere profiler.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-08-05 14:33

Tjaah, jeg kan ikke komme på, at nogen skulle have anbefalet kandu... Når jeg kikker tilbage, så kan jeg se, at jeg startede med at købe et lukket spørgsmål om et digitalkamera..... SÅ opdagede jeg hundene, som jeg har abonneret på næsten lige så længe.
Dengang var der ingen smalltalk, så der var nogle muntre "diskussioner" i f.eks. "Religion".

Akkeja...

Af bar stædighed er jeg stadig ikke superbruger. Men det betyder også, at jeg ikke kan skrive tips, og jeg kan ikke skrive noget i min profil...
...Så der er ingen, der ved noget om hvem jeg er...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-08-05 18:52

Birgitta

Hvis jeg ikke husker helt ved sidan af, så var der en bruger, som skrev et tip for dig. Det var om hundetandpasta.

Jeg er jo superbruger, men bestemmer selv, om der skal stå noget i min profil

Det, der står i min profil er et citat fra emesen.

HUSK DET NU

19:54 I DAG

Er i parate

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-08-05 20:00

Joda,joda... Så parat jeg kan blive.
Drinken er hældt op i det fine glas, og en lille skål med ostepops står klar til at suge væden.
Så mangler vi bare:::

-------------------SK(R)ÅÅÅÅÅELL!!!

Jeg kanda godt ærgre mig lidt over, at jeg ikke kan lave tips, for lige nu har jeg fundet en side, der hjælper når man vil gætte sudoku. Det er lidt lettere end at sidde og viske tallene ud i avisen.
Der er åbenbart flere aviser, der bringer opgaver i øjeblikket.

Men det der med points, det GIDER jeg bare ikke være en del af! --Forøvrigt har jeg over 6000 "gode" points til at købe og stille spørgsmål for, så jeg mangler da ikke noget.

Håber, I har det godt!

Og Ans, næ, jeg glemmer ikke mere, at du hævder at du er af hunkøn (vi kan jo egentlig ikke vide noget som helst om hvilket køn hinanden har, vel? hehe)

Hik! I må sove godt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-08-05 20:09

Citat
Og Ans, næ, jeg glemmer ikke mere, at du hævder at du er af hunkøn (vi kan jo egentlig ikke vide noget som helst om hvilket køn hinanden har, vel? hehe)

Jeg kan kun sige en ting, at jeg har været ærlig, men nu er jeg i tvivl om din ærlighed, når du kan skrive som du gør.

Skål.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-08-05 20:46

Tihi...
Det var da på tide... Det var kl. 19.54, det var fuldmåne...
Jeg var lige ved at tro, at jeg skulle sidde her og pimpe alene.
Og hvor mon den gode aaase m/k er henne??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-08-05 20:58

aasenissum

Har sikkert husket sit månevand.

Jeg stopper i denne tråd. Jeg tror ikke på månevandet, men det har været sjovt nok at deltage.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-08-05 21:04

Du må have det godt, ans. Vi ses i en anden tråd..

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-08-05 21:59

Birgitta

Før jeg fjerner fluebenet hvorfor skulle jeg så ha' denne bemærkning

Citat
Og Ans, næ, jeg glemmer ikke mere, at du hævder at du er af hunkøn (vi kan jo egentlig ikke vide noget som helst om hvilket køn hinanden har, vel? hehe)

Tråden har været hyggelig.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 20-08-05 06:07

ja, nu ved jeg jo ikke, om I har slået fluebenet fra, men jeg synes lige, at det er på sin plads med en bemærkning til de seneste indlæg:
vi har haft en sjov tid sammen - synd at de sidste bemærkninger om ærlighed skulle med i slutspurten. OG det er første gang, at jeg har set navnet aase kædet sammen med m/k.
det virker som om, at I to været tæt på hinanden i andre tråde også, måske skulle I lave en lille smaltalk og få klaret begreberne.
og i øvrigt vil jeg sige, at jeg har været glad for at være sammen med jer så længe.
ha' det godt fremover med eller uden månevand - vi bestemmer jo heldigvis selv.
vi ses

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-08-05 14:32

Hejsa, hvad sker der?????????????????????????????????????????????

Er det da løgn, at vi reelt ikke ved en dyt om hinanden??????
Det var absolut ikke ment som nogen antydning af, at du ans eller du aase skulle være løgnere.

Det, jeg taler om er GENERELT!!! Som vi (forhåbentlig) lærer vores børn at når de chatter, så véd de reelt ikke noget om de mennesker, de chatter med. En 16-årig skoledreng kan reelt være en midaldrende fyr på 45. o.s.v. Og på Nettet er det jo faktisk helt legalt at "være en anden end man er". Bare se, hvor mange, der helt sikkert ikke bruger deres eget navn her på kandu.

Jeg ved ikke af, at ans og jeg "skulle have været tæt på hinanden i en anden tråd". Min hukommelse er så kort, så jeg ikke husker kontroverser fra tråd til tråd.
Så hvis du har opfattet min bemærkning som en antydning til en eventuel kontrovers i en anden tråd , ans, så må du undskylde. Det var ikke ment sådan, men fejlen er min fordi min hukommelse er ret skadet.

Okay, jeg er lige trillet tilbage i tråden for at se, hvad der egentlig er foregået:
Ans, vi kom til at snakke om, hvor længe vi har været på kandu, og fordele ved at være superbruger. Og DU nævner at "det, der står i din profil er et citat fra emesen". Jeg kikker på din profil og svarer så med de forkætrede ord der var ment som, -at vi ALLE kan jo i realiteten være M/K i flæng. Nettet er jo sådan indrettet, at man aldrig behøver at få noget reelt at vide om en anden person, som man på nogle områder måske kommer tæt ind på livet af..

Vores personlighed her på kandu er ikke afhængig af alder, køn, job, økonomi, ærlighed, helbred eller noget som helst andet end præcis hvad vi skriver i vores indlæg og spørgsmål.
Sådan er det bare.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-10-05 12:07

aase

Jeg læste i en tråd, som nu er blevet slettet, at du har fødselsdag i dag.

Hvis det er rigtigt så

Det er nymåne kl. 12:20

Du må ha' en god dag

Hilsen ans

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 03-10-05 12:38

tak skal du have, det var sødt af dig.
hvilken tråd var det mon?
i grunden savner jeg ind imellem vores små måneogaltdetandet snakkeri, men vi mødes jo da af og til anderswo.
vi fester videre i nymånens skær.
...aase

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-10-05 12:50

miritdk havde oprettet en tråd til dig, men da jeg ville skrive, så havde hun slettet den igen.

Har du sat vandet i vindueskarmen?

Fået gode gaver?