/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Brug af nyt VISA/Dankort i USA
Fra : PrivateDK
Vist : 1800 gange
100 point
Dato : 24-10-04 00:37

Jeg vil gerne høre fra nogen der har erfaring med at bruge de nye VISA/Dankort i USA.
Det er de nye kort med en chip og uden billede jeg snakker om.
Jeg har aldrig haft problemer med at bruge det gamle derovre, selvom de har undret sig over at vi har billede på.
Jeg mener at have hørt rygter om, at nogen har haft problemer med at bruge de nye kort derovre.
Jeg har netop fået et af de nye kort i dag, og jeg skal en tur til USA i november.
Jeg har ikke meget lyst til at klippe det gamle over, hvis jeg ikke kan bruge det nye derovre!

på forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : Toupie

Modtaget 110 point
Dato : 24-10-04 01:16

Her er en anden tråd som omhandler det samme, måske du kan finde hjælp der:
http://www.kandu.dk/dk/news/441938/groupid/20301

// Toupie

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 24-10-04 08:45

Det eneste problem, jeg havde, sidste gang jeg var i USA (det var også slemt nok), var at der er den grænse, der siger at man max kan hæve for Kr. 2000,00 pr. dag. Fint nok, sikkerhed mod misbrug, hvis det bliver stjålet.
MEN, MEN, MEN, Der er længere ekspetionstid i USA. Jeg havde hævet 300 US$, og ville hæve nogle flere næste dag, men det kunne ikke lade sig gøre. Det tog 3 dage, før jeg kunne hæve på det igen.
Jeg havde fat i bank og VISA. Der var intet i vejen med kort eller konto, de kunne se at jeg havde hævet de 300 dollars, men de var ikke afregnet, og før det var sket, kunne jeg ikke bruge kortet.
Lidt ubehaglig oplevelse.

God tur
MVH

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 24-10-04 11:53

Viskinge! Har du haft problemer når du brugte kortet i butikker?

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 24-10-04 12:20

Nej, det er når man vil hæve kontanter, der kan opstå problemer.

MVH

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 24-10-04 13:26

Viskinge. Det du skriver om, er det pga at du har fået et nyt kort, eller var det det samme med et af de tidligere kort uden "chip"?

Kommentar
Fra : snopy

Dato : 31-10-04 10:13

jeg har læst at der er nogen dansker i udlandet. jeg kan ikke huske om det var usa. men at de skulle vise pas. og max grænsen er på 20.000 kr pr. mdr. i udlandet så vist jeg husker.

Godkendelse af svar
Fra : PrivateDK

Dato : 31-10-04 11:54

Tak for svaret Toupie.
Det var det nærmeste jeg kom en besvarelse på mit spørgsmål