/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Div Pletter på et spisebord af fyrtræ
Fra : Bragesvej
Vist : 568 gange
20 point
Dato : 23-10-04 21:17

Jeg har bestil et spisebord af fyrtræ, men hvis der kommer pletter på, af feks saftevand (Jeg har en søn) kaffe og andet, er det så til at fjerne med en klud med det samme eller hvad.

jeg ved godt jeg bare kan bruge en dug, men bordet er jo også kønt uden dug.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 23-10-04 21:18

Bordet er Lud/Olie behandlet.

Accepteret svar
Fra : metteto

Modtaget 30 point
Dato : 23-10-04 21:29

Hvis firmaet ikke medgiver en vejledning, kan du inden du tager det i brug give det hvid vaselineolie.
Smør det ud over fladen i et tyndt lag, vent 5 min. tør af, vent ½time eller mere, giv igen hvid vaselineolie. Hvis det er hvid"kalket" skal du tørre det af med det samme ellers kan farven danne skjolder og det er knapt så kønt. Det er afprøvet og fungerer.

Hej

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 30-10-04 23:40

Det vil sige, behandler jeg det ikke, så er skaden uoprettelig?

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 20-11-04 23:21

Tak for svaret metteto.