/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
fast ip adresse til ftp server
Fra : johnni
Vist : 1135 gange
50 point
Dato : 22-10-04 21:29

hej vil bare høre om man skal have en fast ip adresse for at lave en ftp server..
venligst
johnni.

Kommentar
Fra : xick

Dato : 22-10-04 22:14

Du kan bestille fast ip hos din udbyder .. det koster en smule mere i måneden, men har du brug for det, er prisen til at komme over

Kommentar
Fra : johnni

Dato : 22-10-04 22:20

hej xick.
ja ok men mit spørgsmål er om jeg skal have en..

Kommentar
Fra : xick

Dato : 22-10-04 22:23

undskyld... det fik jeg forkert fat i .. Du behøver ikke have det - du kan registrere et domæne her: http://dyndns.dk/index.php - den opdaterer selv, selvom din IP skifter

se om det kan bruges

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 22-10-04 22:28

nope - for at bruge en ftp-server, skal den bare have en ip-adresse. Den vil dog ændres hver gang du tænder computeren, så derfor egner systemet sig ikke til faste servere. Til almindeligt behov, så man kan dele filer med vennerne, er det dog helt ok.

Ellers findes der også gratis programmer, som hver gang din computer får ny ip, sender den til et underdomæne på en webserver, så din adresse på ftp serveren i stedet bliver ditbrugernavn.sjovtprogram.com eller sjovtprogram.com/ditbrugernavn

Dermed vil din skiftende ip skjule sig bag en fast adresse. Gratis programmer som disse, skal man nu lige huske at passe på med, mht. spyware..

/Karl Smart

Accepteret svar
Fra : Karl_Smart

Modtaget 60 point
Dato : 22-10-04 22:30

Ellers skal du jo også huske på, at fast ip lader en evt. hacker, som har fundet et smuthul i din maskine, vende tilbage til dig hver gang den er tændt, da du ikke har ændret adresse...

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 22-10-04 22:43

Og hvis du har en fast IP-adresse og skal bruge både din computer og FTP-server på samme adresse kræver det en router, der kan porte FTP om til en anden intern ip-adresse.

Godkendelse af svar
Fra : johnni

Dato : 22-10-04 22:47

Tak for svaret Karl_Smart.

Kommentar
Fra : xick

Dato : 22-10-04 22:49

Ej helt ærligt ... accepter et ubrugeligt svar .. Det han skriver er jo ikke noget problem -en hacker der har fundet et sikkerhedshul kan finde det igen uanset om du har fast ip eller ej... men ok -du vælger jo hvad svar er for dig