/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Nokia 5210
Fra : henrik.micki
Vist : 676 gange
100 point
Dato : 20-10-04 23:37

Jeg har købt en Nokia 5210 men der er en sikkerhedskode på,
og det er ikke 12345 som det plejer på nokia.
Er der nogle der har et forslag om hvad jeg kan gøre???
Hilsen Henrik

Kommentar
Fra : MarcDuncan

Dato : 20-10-04 23:51

har du købt den helt ny???

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 20-10-04 23:58

Hej Henrik...
Jeg har før haft samme problem - ikke med samme telefon, men en anden fra nokia...
Her blev jeg nødt til at få en fra den lokale teleservice til at gøre det...
MVH
Thomas

Kommentar
Fra : henrik.micki

Dato : 21-10-04 00:03

Til MarcDuncan
Den er købt brugt...

Kommentar
Fra : MarcDuncan

Dato : 21-10-04 00:09

1. Hvis den er "stjålet" kan du ikke bruge den, da den højst sandsynligt vil blive "offentliggjort" som bortkommet og tracket så snart du indsætter dit simkort. Alle mobiltelefoner har en kode, ligesom alle pc'ere har en IP-adresse

2. men hvis du har købt den brugt, kan du vel bare kontakte den tidligere ejer for at få koden, ikke sandt?? ??

Kommentar
Fra : MarcDuncan

Dato : 21-10-04 00:15

Rent hypotetisk vil det heller ikke være en god ide at bruge mobilen med et taletidskort, da man kan tracke sig frem til vedkommende du ringer til, såfremt disse er med fast abonement. Og de OPLYSE hvem de har talt med såfremt at ordensmagten kontakter dem for at få de korrekte oplysninger på hæleren... skriver det bare, såfremt du eller andre læser det her og er i besiddelse af en stjålen mobil.

Men hvis du har problemer med at få den åbnet, skal du blot gå ned til den nærmeste forhandler og få den åbnet for en 50 til 100kr

Kommentar
Fra : henrik.micki

Dato : 21-10-04 00:18

Jeg tror ikke den er stjålet, men den tidliger ejer har aldrig brugt den.
Og han kender ikke koden, Måske derfor han ikke har brugt den *G*
Jeg tænkte om koden evt. kan fjernes med et kabel

Accepteret svar
Fra : MarcDuncan

Modtaget 100 point
Dato : 21-10-04 01:33

ja, men hvis du ikke ved hvordan du selv gør det, må du ned til forhandleren og få det gjort... nu ved jeg ikke hvor teknisk anlagt du er. men det er muligt med et kabel og de rigtige remedier.

Godkendelse af svar
Fra : henrik.micki

Dato : 21-10-04 07:57

Tak for svaret MarcDuncan.
Der er ikke anden for end jeg må ned til en unlooker med den og få den åbnet.
Hilsen Henrik....