/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
motor går underligt
Fra : mr1985
Vist : 750 gange
200 point
Dato : 17-10-04 14:54

Hej alle.
min corolla 1,6 16v med kaburator er begyndt at gå meget underligt. problemet opstår normalt først, når den er blevet driftsvarm. Den begynder at hoppe og hakke hurtigt fra motoren og trækker meget dåligt. nogle bud på, hvad det kan skyldtes. Har fyldt sprit på, men kan det være fugt eller noget med benzintilførelsen.

Accepteret svar
Fra : PowerRanger

Modtaget 210 point
Dato : 17-10-04 15:52

Den kan sagtens være fugt et sted i tændingssystemet. Jeg havde problemer med min Kadett engang, der var det fugt i tændspolens "stik".

Kommentar
Fra : mr1985

Dato : 17-10-04 16:17

men hvordan kan det være, at problemet først opstår når den bliver varm

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 17-10-04 16:57

Jeg er overbivist om at "power ranger" er inde på det rigtige, har haft samme problem på en Mazda. Tændspolen skulle blot skiftes. Hvorfor - blæser i vinden

Godkendelse af svar
Fra : mr1985

Dato : 17-10-04 17:45

Tak for svaret PowerRanger.
så er problemet løst. det drejede sig om et defekt tændrørskabel, men havde haldigvis nogle på lager, så nu funker det igen.

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 17-10-04 20:50

Det var godt du fandt fejlen.

Go' fart fremover.