/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
12mm til TP racing cylle...?
Fra : kalleq
Vist : 461 gange
40 point
Dato : 16-10-04 13:16

kan stemplet godt sætte sig i cyllen fordi jeg kører med en 12mm karburator?

Jeg har hørt at Gilera stalkers krumtap er utrolig holdbar, hvor mange km kan jeg kører med TP Racing og en Prestigio udstødning før at krumtappen bliver skæv eller knækker?

Accepteret svar
Fra : rpje

Modtaget 50 point
Dato : 16-10-04 13:43

En krumtap knækker ikke den bliver langsomt slidt.
Tun sæt køre med fine tolerancer. Og får også køling fra indsugningen. Så hvis du køre med et cylinder kit der er konstrueret til en 20mm karburator kan der ske at stemplet låser sig fast i cylinderen.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : mikkelgj1

Dato : 16-10-04 13:43

ved ikke, men tror ikke dit stempel kan sætte sig pga din kaburator.. og ang din krumtap kan den holde til en 1000-1500km

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-10-04 15:05

mikkelgj1: En Stalker krumtap skal nu kunne holde til noget mere, specielt hvis den får tilstrækkelig smøring.
kalleq kører vel ikke med bundgas hele tiden?

En Stalker har en 17,5 mm Weber/DellOrto: 18 OM/PHVA 17,5ID
Et tunsæt skal køres pænt til, og der skal sørges for tilstrækkelig køling med en stor nok dyse, det er det vigstigste, og så er det næsten ligemeget med hvilken karburator, det har kun noget med ydelsen at gøre.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : kalleq

Dato : 16-10-04 16:54

---> pallebhansen

17,5 mm i de nye gilera stalkere, 12mm i min.

hvor mange km kan jeg kører før det ville være en go ide at skifte krumtap? (ca)

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 16-10-04 18:17

Ok en krumtap kan holde mellem 20000 - 30000 km. Hvis man ikke køre mega tunet. Og behandler tingene ordentlig og man følger vedligeholdelse skrifterne kan den sagtens klare 30000 35000 km.

Jeg har selv en gammel puch den har kørt over 40000 med en standart krumtab og skal snart skiftes.

MV.
Peter Jensen

Godkendelse af svar
Fra : kalleq

Dato : 16-10-04 19:07

Tak for svaret rpje.