/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / 3D Studio / Spørgsmål
10  bentjuul 190
Tegneprogram til ombygning
Fra : farohde
Vist : 8165 gange
20 point
Dato : 16-10-04 11:29

Hej vi leder efter et nemt tegneprogram 2d/3d da vi skal lave en tilbyg/overbygning
Vi har prøvet autocad men den er alt for svær til os.
Kender i eventuel 1 butik eller 1 hjemmeside hvor vi kan købe/downloade dette.
Helst et dansk program.
På forhånd tak
Flemming & Anne

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 16-10-04 11:57

Søg i blot på -google- eller -altavista- efter "tegneprogram" -der er et hav af muligheder og det er svært at vælge, men man kan jo blot prøve nogle af til at begynde med. Men ellers er min mening, at windows paint der kan gemme i både jpg og bmp format ganske glimsende hvis vi snakker om lidt simpel grundplan til en carport eller garage, plan af hus el.lign. Programmet kan mere end mange er klar over og det er ofte manglende tro på at man kan med det man har der bremser folk op. Udstyret med forskellige målelinealer en god printer og så ved at forske lidt i programmets muligheder,- da kan man faktisk komme langt med det man har.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 30 point
Dato : 16-10-04 12:29

Du kunne prøve denne der er lige som en meget simplere udgave af AutoCAD:
http://www.cadstd.com/
Den gemmer ikke i AutoCAD standarder, men hvis bare der skal printes ud er det jo ikke noget problem.

Godkendelse af svar
Fra : farohde

Dato : 16-10-04 15:05

Tak for svaret BjarneD. Vi prøver med "lite" versionen først.

Kommentar
Fra : santashooter

Dato : 31-07-07 01:48

det er også googles eget software der hedder Sketchup.
det er meget enkelt at finde ud af og jeg har brugt det i forbindelse med flere matematik afleveringer idet der er målestoks forhold indbygget osv.
det kan downloades her:
http://www.sketchup.com/
håber i finder det nyttigt