/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Motoren går ud
Fra : RISKOGER
Vist : 1409 gange
200 point
Dato : 11-10-04 02:28

Hej med jer.

Bilen er en lancer 1,3 12v glxi mirage (samme motor som i colt 1,3)
Mit problem er at når jeg starter bilen kold "den starter første gang og automat chokeren er aktiveret,nystarted f.eks om morgenen har den ca 1350 o.min) og kører mellem 500-1000 m og f.eks skal holde for rødt, så går motoren ud!!! den starter igen med det samme når man drejer nøglen,når motoren er blevet en smule varm er der ingen problemer med at holde tomgangen.
Er den en som har en ide om hva der kan være i vejen ???

Hilsen Riskogeren

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 11-10-04 08:35

Ikke for at være forudindtaget....

Men flå den automat choker ud,og sæt en manuel i....

Der er ikke ret meget andet end problemer med de automat chokere...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-10-04 10:27

Automatchokeren giver lidt for meget benzin og skal bare stilles lidt ned.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : RISKOGER

Dato : 11-10-04 12:24

Hej pallebhansen

Dit svar lyder jo ellers nemt,men er det det do???
jeg mener er det noget som man selv kan gøre,eller skal man en tur forbi et værksted.

Vh Riskogeren

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-10-04 13:58

Jeg syntes du lige skal forbi værkstedet, eller ringe til dem.
Tit kan man jo også lige få værkføren eller en svend, til at kigge ude i gården, og de er så tit villige til at give dig fidusen, med at den skrue skal 1/2 omg. ud. Det er jo noget de har oplevet masser af gange.
Selvfølgelig kan det også være en termoføler e.l., der er gået, men man har da lov at lade dem kigge, for at få et tilbud.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 11-10-04 20:08

Er den lige begyndt på det, så prøv at give den en liter sprit, hhjæper det, så var det karburatoris, ellers følg Palles råd.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 11-10-04 21:48

Jahh!

Gi værkføren og svenden 1 liter sprit,tørlæg automatchokeren -og så få termoføleren til at stille på "skruen" til bimetalsfjederen...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-10-04 22:03

Ja ja, men rækkefølgen er da ikke lige meget:
Få værkføren og svenden til at stille termofølerens bimetalfjeder, giv dem en liter sprit, og start så bilen med automatchokeren.
Få gud skyld da ikke omvendt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 11-10-04 22:28

Øhh det ka godt være,at det er gået hen over(eller igennem)hovedetpå mig....

men er det ikke automatchokeren der ER termoføleren?....

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 11-10-04 22:29

Ja for jeg ved det jo ikke,når jeg altid "flår" dem ud,på mine biler.....hihi

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 200 point
Dato : 12-10-04 13:17

Hej michaelmoeslund, ikke så negativ, de virker da meget godt det meste af tiden, og det er da klart, at værkføreren bliver sur, når du FLÅR ham ud af bilen

Kommentar
Fra : RISKOGER

Dato : 25-10-04 22:42

Hej igen

Lanceren har nu været på værksted, og fået en dianose test først med slukket motor "næsten drift varm,havde kørt ca 10min fra mit arb til værksted" INGEN FEJL FUNDET. Bagefter med motoren igang og ca 3500-4000 omin. "INGEN FEJL FUNDET".
Jeg har så idag hørt at det kunne være TÆNDSPOLEN som var skyld i at rotoren nogle gange ikke fik nok strøm til tændrørene og at bilen derved gik ud. PLUS at jeg fik at vide af en bekendt at hans skoda octavia også gik i stå kort tid efter at den var nystartet,skoda ejeren fik skiftet sin lambda sonde og det løste problemet....
På mit værksted siger de at hvis lambda sonde ,eller tændspole ikke virker som det skal så vil en rød CHECK MOTOR lampe lyse i mit instrumentbræt;-(
Den røde CHECK MOTOR lampe lyser når jeg drejer nøglen men slukker efter ca 2-3 sec sammen med de andre røde lamper når motoren er startet..........

Måske der er en der ved hva man mon lige skal gå efter ?????????????

Kh Riskogeren

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-10-04 23:35

Du skal vel ikke gå efter noget, hvis der ikke er nogen problemer nu, men ellers syntes jeg at jeg før har hørt noget om problemer med deres lambda sonde, og tror nok mest på den, jeg mener den kan renses.?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : RISKOGER

Dato : 07-11-04 22:05

Hej alle..........
så kører lanceren som en drøm igen....
ALLE MINE UDSTØDNINGS VENTILER SAD FAST!!!!! DE VAR KUN EN SMULE ÅBNE!!!!
Fik for ca 8 mdr. siden skiftet toppakning,tandrem,og kilerem HOS OPELHANDLER PM.OLSEN I SLAGELSE,SOM HAR FÅET FORHANDLING AF MITSUBISHI.
Efter udskiftning af toppakning,tandrem,og kilerem. Har man åbenbart bare samlet motordelene igen,UDEN AT INDSTILLE EN S... "STORE STORE KLAPSALVER TIL MEKANIKEREN HOS PM.OLSEN FOR DET FLOTTE ARBEJDE" MIN BIL KOMMER ALDRIG PÅ DERES VÆRKSTED MERE...(Utroligt at lanceren har kørt til italien i sommer med ventiler som sad fast!!!).
Det bliver ikke noget reklamation til PM.OLSEN, da et andet værksted fandt fejlen og udbedrede den,hvilket nu vil være påstand mod påstand.
Derudover var et af mine tændkabler ikke trykket helt på plads på strømfordeleren(min egen skyld)
Så efter lidt små indstillinger hist og her spiller lanceren som aldrig før.
tak for de mulige svar fra jer alle
Hilsen Riskogeren....

Godkendelse af svar
Fra : RISKOGER

Dato : 07-11-04 22:06

Tak for svaret hjkofoed.