/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Spørgsmål til synsrapport
Fra : Jimmy17
Vist : 528 gange
100 point
Dato : 10-10-04 15:11

Er ved at kigge på bil - i dens seneste synsrapport står der bl.a.

Aksel nr. 2 Målt: 372 Venstre: 186 Højre: 186 Skævbremsning 5% Ovalitet - Venstre: Højre:
Aksel nr. 1 Målt: 438 Venstre: 226 Højre: 212 Skævbremsning 6% Ovalitet - Venstre: 14 Højre: 4

Hvad betyder det?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-10-04 15:26

det har jeg også undret mig over ??
har fået den forståelse at det noget med at hvor meget skævhed der er på bremsene dvs når man bremser trække lidt til venstre

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 10-10-04 16:09

Det kan ikke rigtig passe det der står ved aksel nr 2.
For ud fra det, skulle den ikke skævbremse idet begge hjul bremser ens. Ja, okay, det kan så være, at begge hjul ikke er helt lige lang tid om at komme op på ens bremseeffekt, så det er derfor den bremser en smule skævt.

Tallene viser hvor stor modstand der er i de bremseruller som bilen bliver kørt op på i synshallen.
Jo højere tal jo bedre bremsning.
Og forakslen skal bremse kraftigere end bagakslen, da bilen ellers vil skride ud med bagenden ved hård opbremsning.
Men det der resultat ser ikke så tosset ud.
mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-10-04 16:23

Hvad er det for en bil?
Jeg var lige ved at tjekke en af mine biler.

Aksel 1 målt 682 venstre 364 højre 318 skævbremsning 6% ovalitet venstre 6 højre 4

Aksel 2 målt 496 venstre 254 højre 242 skævbremsning 11% ovalitet venstre 16 højre 16

Og den er også godkendt med de tal, men bremser så tilsyneladende noget kraftigere, men det er så en tung transporter.
mvh dova

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 10-10-04 20:35

Det er en ford sierra

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-10-04 23:42

Jamen det lyder rimeligt nok, og der står så sikkert også, at bremserne er godkendt og iorden.
Så der skulle ikke være noget problem med det.

mvh dova

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 11-10-04 07:39

Jo, de er også godkendt, bilen er godkendt uden fejl.
Men undrede mig bare over det.

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 09-05-05 12:25

Tak for svaret dova.