/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
Franske Gloser
Fra : Tibericulumus
Vist : 744 gange
40 point
Dato : 09-10-04 10:52

Hvilke forskellige ord er der på fransk for hhv. livredder, bademester, mester eller lignende slang for samme?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-10-04 11:09

No se! - No habla frances!

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 09-10-04 11:29

severino>>

Er det en ny stil?

du får jo travlt hvis du skal til at skrive indlæg til alle spørgsmål du IKKE kan svare på

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 09-10-04 11:38

sauveteur, maitre.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 09-10-04 13:04

Severino> No parlez

kan findes her
http://translation.langenberg.com/

Kommentar
Fra : Tibericulumus

Dato : 10-10-04 09:19

Flydestgørende svar udbedes venligt men bestemt!

Nu er det jo fint med alle opslagssites og bøger ... det kan de fleste i*****r finde ud af, jeg inklusiv men, jeg er ude efter sprogbrugs glosser så angiv venligst om det er noget du ved (læs: du er selv fransktalende eller beshersker sproget, eller kender og har spørgt en som gør det) eller det bare er noget du har slået op og suplere venligst med en beskrivelse af nuancerne ordene indbyrdes.

>severino - Du er sgu for sørgelig ! Get a life !

/TbRcLmS

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-10-04 10:24

Det her er Kandu:
Citat
Velkommen til kandu.dk
Vejen til en hurtig løsning, gennem bruger til bruger hjælp, danske nyhedsgrupper,
kurser og vidensdeling.

Kommentar
Fra : Tibericulumus

Dato : 10-10-04 14:13

Nogle mennesker aner simpelthen ikke hvornår de bør holde kæft !

/TbRcLmS

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-10-04 15:36

Vous êtes un imbécile égoïste qui ne mérite aucune aide.

Kommentar
Fra : Tibericulumus

Dato : 10-10-04 16:25

Der var sg'u da en der vist følte sig truffet

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 23-10-04 07:36

Du har fået svaret af mig. Kan du også finde ud af at modtage det. Hvad vil du mere.

Du er den type, man ikke fremover gider at bruge tid på.

Kommentar
Fra : torrig

Dato : 06-01-05 21:41

BjarneD har en pointe...

Men de officielle franske erhvervsbetegnelser er:
for bademester: le maître-baigneur (findes også i hunkøn: la maître-baigneuse)
og livredder: le maître-nageur (i hunkøn: la maître-nageuse)

Voilà, Tiberidiculus !