/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
slagmetalforgyldning
Fra : jt
Vist : 611 gange
50 point
Dato : 20-07-02 20:39

Er der nogen der ved hvor man kan købe materiale til slagmetalforgyldning
venligst JT.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 20-07-02 22:35

Hvis det er det der hammerlak du mener kan du købe det overalt næsten og det er færdigblandet så der er ikke noget med at gi det grundmaling først osv.. Men ved ikke om det er det du mener derfor kun en kommentar. Men jeg har set det i silvan det jeg tænker på. og det skulle være klar lige til at male oven på rust eller hva du nu vil male det på
MVH
copycatDK

Kommentar
Fra : jt

Dato : 21-07-02 08:57

kære copycatDK
nej det er ikke hammerlak det er ,nogle meget tynde plader man lægger på med pensel ,er det ikke pænere end hammerlak??
det skal lægges på et gammelt bornholmerur som jeg er ved at gøre istand.
velligst JT.

Accepteret svar
Fra : copycatDK

Modtaget 50 point
Dato : 21-07-02 10:45

Ok nu er jeg med og har forhørt mig...

selve de plader kan du købe hos de fleste farve/lak forhandlere og hobby center bla flygger. men du skal høre om der ikke findes et erstatnings produkt da du der kan spare mange penge. detsuden skal du bruge noget meget specielt lim til det og når du arbejder med det må der hverken være træk/vinduer åbne eller noget.. ja det er lige før du heller ikke på trække vejret *HøHø*
Og er det første gang du gør det skulle jeg give dig der her råd!! Gå på biblioteket og lån en bog om det.. de skulle ligge inde med sådanne bøger. Det er noget med du skal ligge pladerne ud på et bord og så suge dem op med et kaffefilter (der sker et eller andet statisk)
Så nogen af de ting du skal bruge til det er så et kaffefilter og en MEGET blød børste.
Men hvis du besøger frks. Flygger så ved de alt om det , og råder dig også nok til det med at låne en bog .

MVH
Michael (Alias copycatDK)
PS.Du skal nok regne med at de plader skal bestilles hjem. og hvis det skal være guld så koster det ca 3 gange så meget som ikke guld