/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Vand fra udstødning
Fra : Flash77
Vist : 8979 gange
100 point
Dato : 05-10-04 21:37

Hvis der kommer vand ud af udstødningen, kan det så være andet end en defekt toppakning? Der er ingen "mayonaise" i oliedækslet men der er en slags skum i ekspansions beholderen. Tilsyneladende virker alt OK bortset fra vandet der drypper ud af udstødningen og skummet i ekspansions beholderen.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 05-10-04 21:40

tja, enhver forbærnding af organiske kemikalier (heptan = benzin) bliver til CO2 og H2O hvis den da får ilt nok.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 05-10-04 21:42

Det er helt normalt, din bil fejler intet.
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-10-04 21:45

Tilsyneladende virker alt OK??

Altså hvis der ligefrem løber meget vand ud af udstødningen, er der da noget helt galt, og bilen må bruge bunker af vand.
Har faktisk aldrig hørt, at en defekt i topstykke eller pakning ligefrem kan få vand til at dryppe ud af udstødningen. Det plejer at komme ud som damp/røg.

Hvad er det for en bil, er der katalysator på.
Der kan godt komme lidt vand ud så, altså et enkelt dryp ind imellem.
mvh dova

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 05-10-04 21:46

som sagt, vand er normalt- men det smager nok ikke godt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-10-04 21:50

Kondensvand. Varme kulde påvirkning i udstødningen. Hvis vandet kom fra motoren ville det være damp som det allerede er beskrevet.
Nogen biler gør det mere end andre.

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 05-10-04 21:50

Vand ud af udstødning på korte ture = normalt kondensvand på grundaf varme/kulde.
Defekt toppakning giver kraftig hvid røg ud af udstødning i overgangen mellem acceleration/deceleration.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 05-10-04 21:52

vandet i udstødningen har xyzzygy forklaret, skummet i expansionsbeholderen kan jeg ikke lide, men det kan skyldes cirkulationen.
Lad motoren nå normal driftstemperatur. Få en hjælper til at køre bag dig, kommer der ikke hvid røg ved acceleration og motorbremsning, så er vognen i orden.

H-J

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 05-10-04 21:54

sorry emesen, vi skrev samtidig, jeg var bare langsomere.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-10-04 21:56

Alt vel ..........vi er vist enige

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 06-10-04 11:07

Tak for svaret emesen. Det var lidt svært at finde ud af hvem der skulle have points for det her da i alle sammen var ret enige. Men tilsyneladende lyder det til at være rimeligt normalt. Jeg har ikke konstateret hverken vandforbrug eller hvid røg.