/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Playstation 2
Fra : john.friis
Vist : 469 gange
100 point
Dato : 04-10-04 21:47

Hej
Min dreng på 8 er ved at komme i "playstation alderen"
Har ikke selv det store indblik i spil universet, så jeg håber der sidder nogle eksperter derude, der kan hjælpe mig.
Jeg har en fornemmelse af, at Playstation er mere udbredt end X-boksen, så det bliver sikkert en PS2, men...

- der findes åbenbart forskellige udgaver af PS2. Er der forskel på processor, RAM, køling/støj osv.?
- jeg har læst at der kommer en ny til november. Er den bedre, eller ser den bare smartere ud?
- hvor meget ekstra tilbehør behøver man til "normal" brug - controller, memory, DVD-kit, fjernbetjening, kabler eller andet?
- hvor kan man købe billige spil? evt. brugte, bare de virker!

mvh John

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 04-10-04 21:54

Hej Hohn.

Først og fremmest vil jeg også anbefale en ps2, fremfor en X-box..

Den nye ps2 du selv omtaler, er meget mindre, end den nuværende og derudover vil den have indbygget netbox - så man kan spille online. (En feature flere og flere spil har mulighed for) Den vil ikke blive vildt dyr - ca 1100 kr.

Den nye model fylder 75 procent mindre end den nuværende. Det betyder blandt andet, at vægten er blevet halveret, samt at tykkelsen af konsollen er blevet reduceret til 2,8 cm fra de nuværende 7,8 cm.. læs om den her:
http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php?id=1337903

Mht. ekstra tilbehør, så mener jeg følgende er nødvendigt:
2 controllere + 1-2 memory card(s) - så man kan gemme spillet. Prøv at se om du kan finde en pakkeløsning, da dette ofte er den nemmeste og billigste måde at erhverve sig både controllere, memorycard og spil på.

Billige spil kan du bl.a. købe her: www.cdwow.com En rigtig god side, som jeg selv bruger meget. De er ikke brugte men billige.

Mvh Niels

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 04-10-04 21:55

* Hohn = John

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 04-10-04 21:57

Prøv at kigge her: http://www.gamebits.dk/shop/
Hvis du f.eks vælger at købe en maskine med chip, kan du jo lave backup af dine spil, så knægten ikke ødelægger dem.

Brugte spil kan du evt. finde her: http://www.softexchange.dk/

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 04-10-04 21:58

..Her er en god (engelsk) side om den nye ps2:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/3675700.stm

Man kan jo også sagtens købe en internet box til sin 'gamle' ps2, men jeg synes nu det er smart den er indbygget.

Kommentar
Fra : john.friis

Dato : 04-10-04 22:43

Hej
Tak for de hurtige svar.
Så tilfældigvis et tilbud hos Merlin til 1.999,- med 2 controllere, 6 spil og 1 DVD film. Det lød ikke så tosset.
Men så vidt jeg kunne se var de fleste af spillene ikke egnet til 8-årige, og der var ingen memory card
Jeg vil lige holde øje med pakkeløsningerne, da det nok er den billigste måde at få spil på.
Ellers kan jeg jo vente til den nye ps2 kommer, hvis den ikke bliver dyrere end den "gamle".

mvh John

Accepteret svar
Fra : NielsPT

Modtaget 110 point
Dato : 04-10-04 22:47

Det lyder fornuftigt!
De 1999 var ellers ikke så slemt - måske kan du få byttet spillene til nogen mere børnevenlige?

Mvh Niels

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 05-10-04 08:19

Jeg har også været ude i den med Playstation til knægten - jeg købte en playstation2 med memorycard til både playstation 1 og 2, consoller mv. (desværre valgte jeg den uden chip) - men måtte efter købet konstatere at mange af spil som han gad spille var playstation 1 spil, så efterfølgende har købt en playstation 1 med chip igennem den blå avis - og jeg må indrømme at playstation1 er faktisk et større hit. Og prissammenligningen er rimelig stor Playstation2 med tilbehør kostede ca. 2000 kr og den anden inkl. 7 spil fik jeg for ca. 500 kr. (og maskinen er næsten ny). Husk hvis du køber den billige kan du købe mange spil for de sidste ca. 1500, og det er spil som han gider

Kommentar
Fra : john.friis

Dato : 05-10-04 11:52

Nu spørger jeg måske lidt dumt, men kan en PS2 køre gamle PS1 spil?
Drengen har nemlig arvet en ældre/slidt PS1 med en del spil.
Er memorycard forskellige til PS1 og PS2?
Den chip I snakker om, hvad kan den, hvad koster den?
Er der noget med en garanti der forsvinder?
Og hvordan laver man en backup af et spil, skal der en DVD-brænder til - så er det vist billigere at købe nye spil, hvis der er nogen der bliver ødelagt. Jeg har forresten hørt at man kan få en maskine der sliber ridser væk. Det var da smart, hvis det virker??

mvh John

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 05-10-04 12:20

PS2 kan køre PS1 spil, men kun de købte spil (chippen kan bruges til brændte spil), men det kræver memorycard til PS1 (de kan efterhånden være svære at få fat i).
Memorycard'en er forskellige til PS1 og PS2.
chippen til PS2 koster 1200 -1500 kr. er inkl. montering, men de kan kun laves meget få steder (rigtige eksperter).
PS1 spil kan brændes på en alm. CD-rom ved Ps2 spil skal de brændes på en dvd brænder (DVd skiverne koster en del mere).
Det med maskinen kender jeg ikke, har hørt man nogen gange kan være heldig med tandpasta til at slibe ridserne, men har aldrig selv prøvet det.
Håber det hjalp.....

Kommentar
Fra : john.friis

Dato : 05-10-04 12:39

Det er en stak originale PS1 spil, men nogle af dem er temmelig ridsede.
Med den pris skal man da ødelægge en del spil for chippen er tjent hjem.
Vi forsøger os i første omgang med tandpasta, skal det være med flour?

mvh John

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 05-10-04 13:10

held og lykke....

Kommentar
Fra : SackZ_Marc

Dato : 05-10-04 14:47

Den 1. november kan den nye og slankere udgave af Playstation 2 købes i danske butikker.

Playstation 2 har været udsat for en voldsom slankekur. Konsollen er 75 procent mindre, vejer blot 900 gram og er kun 2,8 centimeter høj. Originalen vejer godt 1,8 kilo og er 7,8 centimeter høj.

Den helt store nyhed er dog en indbygget netværksadgang, så man kan spille mod andre på Nettet uden adapter.

Se anmeldelse bla. her.
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=263644
http://www.gamesector.dk/nyhed.asp?ID=2554&PlatformtypeID=1

..

Du køber billige spil på

www.billigespil.dk

Brugte og billige spil på

www.brugtespil.dk

Og anmeldelser på

www.gamereactor.dk

og på http://shopping.msn.dk/b2b/msn/category.jsp?catId=117901&partnerId=8904288

Kan du sammenligne priser fra hele jorden

Kommentar
Fra : john.friis

Dato : 06-10-04 16:27

Mht. den nye PS2:
Er design og netværksadgang de eneste væsentlige ændringer?

Godkendelse af svar
Fra : john.friis

Dato : 07-10-04 22:52

Tak for svaret NielsPT.
Jeg tror ikke jeg får noget ud af at vente på PSTwo (den lille smarte)
Henter en PS2 pakke i morgen, og så ser jeg om jeg kan få byttet nogle af spillene til noget mere børnevenligt.

mvh John

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 08-10-04 14:38

Det var så lidt!
Held og lykke med det, - og lad nu ikke knægten (og dig selv) blive helt afhængig af maskinen.
Den bliver man nemlig let! hehe..

Mvh Niels