/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
Hvorfor virker det ikke?
Fra : caligari
Vist : 1188 gange
100 point
Dato : 04-10-04 11:43

Hej Alle, så har jeg købt og installeret det nødvendige ISDN hardware (NTAB-boks+Jensen ISDN netkort).
Jeg har registreret mig som bruger (TDC) - og kan logge på internettet. Men kun i ca. 30 sekunder OG kun når computeren lige er startet op!

Efter ca. 30 sekunder kan jeg ikke længere loade sider.
Klikker jeg på "min forbindelse" kan jeg se at jeg stadig er forbundet og - nu kommer det mest mærkelige - at jeg sender 4 gange så mange bytes som jeg modtager - og det selvom jeg ikke engang har åbnet et browservindue!

Hvad kan der være galt?

vh en frustreret Lasse

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-10-04 14:19

Du kunne meget nemt have spyware/virus som overtager din forbindelse
Besøg www.spywarefri.dk hvor der er online skanninger

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 04-10-04 14:29

BjarneD>>> Hvordan gør caligari det på 30 sekunder.....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-10-04 15:13

hansen9, det kan han ikke, jeg skulle ikke have skrevet online skanninger (gammel vane) der skulle stå skannere og de skal selvfølgelig hentes via en anden PC.
Jeg (rent gæt) forestiller mig, at der kan kaldes op på normal vis og når så forbindelsen er etableret begynder de slumrende programmer, at virke.
Når jeg tænker i de baner så er det fordi jeg aldrig har oplevet døde forbindelser på ISDN. Det med opstart af computeren tyder da også på at der er noget der kommer i aktivitet ret hurtigt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-10-04 15:14

caligari, kender du ikke en der kan hente en god samling sikkerhedsprogrammer til dig?

Kommentar
Fra : caligari

Dato : 04-10-04 15:25

Hej BjarneD og Hansen, det lyder som et godt løsningsforsøg.
Jeg prøver at få installeret nogle af spywarefri 's anbefalinger.

Foreløbeligt tak for den hurtige hjælp

Lasse

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-10-04 15:53

Held og lykke med det og du vender bare tilbage hvis vi kan hjælpe yderligere.

Kommentar
Fra : caligari

Dato : 06-10-04 13:24

hmmm, det virker stadig ikke.

Jeg har hentet diverse scannere (Sweepers), og der blev fundet diverse ubehageligheder (toolbars, tracecookies), men stadigvæk funger det ikke.

1. Jeg sender hele tiden 3-4 gange så mange bytes som jeg modtager - også selvom der ikke er åbne browservinduer.

2. Spysweeper giver mig hele tiden "alerts" - og beder mig om at godkende to filer/komandoer (recall.exe, windowsupdate.exe), skal jeg frygte dem?

3. Min browser vil meget gerne logge ind på en side med underlødigt indhold. Og så går alting i stå.

Hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-10-04 13:49

Det er ikke ualmindeligt at trojanere gemmer sig bag rigtige navne så vær forsigtig.
Kør en onlinesan her: http://housecall.antivirus.com/housecall/start_pcc.asp

Kommentar
Fra : caligari

Dato : 06-10-04 14:18

ok, men kan jeg downloade den og overføre til min computer som fil?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-10-04 15:16

Sorry: Det var et skidt link jeg gav dig. Glemte lige i farten dit opkoblingsproblem fordi jeg var midt i at hjælpe en anden.
Du kan downloade Stinger fra aMcAfee, der er et lille antivirusprogram, der kan køre uden installation og som er god til at finde trojanere og virus. Du bliver sikkert nødt til at få en anden til at hente det til dig.
http://vil.nai.com/vil/stinger/

Desuden skulle du nok få tjekket om din Dcom er lukket og evt lukke den:
http://grc.com/dcom/ Prøv at se om du kan klare den her med din egen.

Kommentar
Fra : caligari

Dato : 06-10-04 19:48

Bedre, jeg er nu i live på nettet. Men har stadig ikke kontrol over min browser.

Den vil stadig have mig til at loade en sexside, hvor man skal downloade et program/plugin. Dette siger jeg nej til - og så hænger browseren bare og sender og sender og sender uden at jeg rigtigt kan gøre noget.

Jeg har lukket DCOM (den en var safe, den anden stealth)

Her er ellers hvad jeg har gravet frem:
Spysweeper finder hele tiden noget at udrydde når jeg er online.
Spybot: 7 Data Source Objects Exploits (all fixed)
Stinger: W32/sdbot.worm.gen.h virus (deleted)

Hvad kan jeg ellers gøre?

Og er den ene browser sikrere fremfor den anden? (IE, Opera, Mozilla)

Lasse

Kommentar
Fra : caligari

Dato : 06-10-04 19:48

Bedre, jeg er nu i live på nettet. Men har stadig ikke kontrol over min browser.

Den vil stadig have mig til at loade en sexside, hvor man skal downloade et program/plugin. Dette siger jeg nej til - og så hænger browseren bare og sender og sender og sender uden at jeg rigtigt kan gøre noget.

Jeg har lukket DCOM (den en var safe, den anden stealth)

Her er ellers hvad jeg har gravet frem:
Spysweeper finder hele tiden noget at udrydde når jeg er online.
Spybot: 7 Data Source Objects Exploits (all fixed)
Stinger: W32/sdbot.worm.gen.h virus (deleted)

Hvad kan jeg ellers gøre?

Og er den ene browser sikrere fremfor den anden? (IE, Opera, Mozilla)

Lasse

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 06-10-04 20:16

Problemet er tilsýneladende at du er blevet hijacket af det der sexprogram og det normale er så at man skal ind og slette registreringsnøgler og filer hvilket kan gøres via en hijackthislog.
Sådan noget kan jeg sagtens når jeg selv sidder med det, men jeg er ikke vild med, at guide dig med den opkobling du har.
Der er to gode muligheder og den ene er at du skal ind på www.spywarefri.dk forum og få ordnet det eller også skal du besøge denne hjemmeside www.arlet.dk hvor der både er anvisning på at lave log og ejeren af siden kan kontaktes på e-mail og så vil han hjælpe.
Hvad siger du til det?
Kender du noget til registreringsdatabasen?
Alle rakker ned på Microsoft produkter og jeg er bange for, at det er fordi der er mere fokus på disse at man finder fejl på dem. Der er lige fundet sikkerhedsfejl på Mozilla, som ellers er det bedste alternativ til InternetExplorer som jeg selv bruger uden problemer.

Kommentar
Fra : caligari

Dato : 06-10-04 21:35

grrr, historien gentager sig!
Jeg mister kontrollen over min browser (IE), dette er skrevet via Opera der er mindre udsat (virker det som).
Stadigvæk så sender jeg hele tiden mere end jeg modtager :(

Kender intet til registreringsdatabaser. Men prøver dine to link.
Jeg har desuden ikke haft held med det tidligere link:
Fra : BjarneD   Dato : 06-10-04 13:49

Det er ikke ualmindeligt at trojanere gemmer sig bag rigtige navne så vær forsigtig.
Kør en onlinesan her: http://housecall.antivirus.com/housecall/start_pcc.asp

- men måske er det fordi jeg er "ramt".

Og så lige en lille raport...
Her er hvad stinger fandt:

Scan initiated on Wed Oct 06 21:17:02 2004

C:\WINDOWS\System32\w32usb2.exe\w32usb2.exe

Found the Exploit-DcomRpc.gen trojan !!!

C:\WINDOWS\System32\w32usb2.exe\w32usb2.exe has been deleted.

C:\WINDOWS\System32\regscan.exe

Found the W32/Sdbot.worm.gen.h virus !!!

C:\WINDOWS\System32\regscan.exe has been deleted.

C:\WINDOWS\system32\o

Found the W32/Sdbot.worm!ftp virus !!!

C:\WINDOWS\system32\o has been deleted.

Number of clean files: 34595

Number of infected files: 2

Number of Trojans: 1

Number of files deleted: 3

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-10-04 22:05

Kan du prøve Start - Kør - skriv msconfig - OK - fanebladet Start
Prøv at skrive nøglenavnene ned, Startup item og command

Kommentar
Fra : caligari

Dato : 06-10-04 23:13

ok. Jeg buger lidt forkortelser, da det er nogle ret lange commandoer

startelement command
realsched - c\prog...\fælles...\real\update_ob\realsched.exe -osboot
jusched - c\prog..\java\j2re1.4.2_01\bin\jusched.exe
soundblaster - soundblaster.exe (denne fil får jeg en fejlmelding på)
PSfree - c\prog..\sikker..\pop-up..\psfree.exe
soundblaster - soundblaster.exe (igen)
spysweeper - c\prog..\webroot\spy sweeper\spysweeper.exe /0

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-10-04 23:23

Jeg regner med at PSfree er en popupstopper du selv har sat i, men ud over den er der intet unormalt.
Man kan ofte finde virus og trojanere i startnøglerne derfor vill ejeg gernese.

Vi har ikke været inde på din normale Antivirus, hvad med at opdatere den og så se om den ikke kan køre en skanning i fejlsikker tilstand.
I fejlsikker tilstand vil de "onde" filer oftest være deaktivere tog kan derfor fjernes.
Jeg ved ikke om Soysweeper kan skanne i fejlsikret, men prøv.
Hvad har du af antivirus?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-10-04 23:24

Hov du kan deaktivere soundblaster i msconfig og se om fejlen ikk estopper.

Kommentar
Fra : caligari

Dato : 06-10-04 23:55

ja PSfree er en popupstopper, der forøvrigt ikke virker, da der er blevet slugt en fil et sted under denne proces. Jeg prøver lige at installere den igen.

Jeg har endnu ikke kørt nogen decideret anti-virus udover stinger, måske kan det hjælpe. Spørgsmålet er om det er nok.

Hvordan deaktiverer jeg soundblaster i msconfig?

lase

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-10-04 00:04

Du fjerner bare fluebenet, men hvis du kender registreringsdatabasen kan opstartsnøglen slettes i denne sti:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

Det er ikke lydkortet, men kun den opstartsnøgle der vil blive deaktiveret.
Du skal sørge for, at have et godt og opdateret antivirusprogram og måske skulle du installere en firewall, men ikke før maskinen er clean.
Kør endelig en scanning med det du har hvis det kan gøre det i fejlsikret (F8 under opstart).
Med de problemer du har skulle du nu besøge Arlets side og få ham til at tjekke med hijackthislog så du kan blive helt sikker.

Kommentar
Fra : caligari

Dato : 07-10-04 12:55

Hej BjarneD, så funger det.
Det hjalp at få min log på spywarefri.

Mange, mange tak for din hjælp.

vh Lasse

Godkendelse af svar
Fra : caligari

Dato : 07-10-04 13:01

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-10-04 13:13

Det var dejligt ar det funker igen.