/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
MiniVigor 128 og XP
Fra : pcborsen
Vist : 1199 gange
6 point
Dato : 30-09-04 12:07

Jeg har forsøgt at installere et MiniVigor ISDN modem (TDC-model) på en ren XP Pro.
Tilsyneladende gik installationen fint (bortset fra ikke MS signeret driver), når jeg efterfølgende prøver at ringe op fryser maskinen.
Ved dianogsticering meldes at der er en konflikt, kan dog ikke se at dette skulle være tilfældet.
Nogle med samme problem/en løsning?

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 30-09-04 12:56

1. Afinstaller driveren, og installer den igen.
2. Er der stadig problemer, så henvend dig til TDC og forklar problemet.

Der må findes en driver til det her modem som er XP compatibelt.
Du kan evnt. gå ud på producentens hjemmeside og se om der er en "rimlig" nyopdateret driver til modemet. Det kan være en gammel driver der er fulgt med modemet. Men mon ikke TDC kan skaffe en driver der dur?

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : technic

Dato : 30-09-04 13:17

Der har altid været problemer med de ellers glimrende modems når de skulle sættes til andet end Windows 98.
Jeg har haft et koblet på Windows XP Home Ed. så det kan lade sig gøre.
ftp://ftp.draytek.com.tw/MINIVIGOR128/WINDOWS/V1.6/ du vælger 2000/XP
FAQ: http://www.draytek.com/english/support/support_note/usb_isdn_ta/faq/windows.php