/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Kreditvurdering ved køb af erhvervsejend~
Fra : jespersahner
Vist : 1223 gange
100 point
Dato : 30-09-04 09:39

Hvis man som privatperson ønsker at købe hus, bliver man kreditvurderet hos kreditforeningen ud fra muligt indskud, indkomst osv. Hvordan foregår vurderingen i relation til køb af erhvervsejendom?

Lad os som eksempel sige, at man vil kunne blive vurderet til at købe et hus til f.eks. 2 mio. kr. Er rammen nogenlunde den samme i relation til erhverv eller højere/lavere, eller vil man tage andre forhold op i forbindelse med vurderingen, f.eks. indtjeningsmuligheder osv.?

Accepteret svar
Fra : bokajsiirf

Modtaget 100 point
Dato : 30-09-04 19:59

Hvis du vil låne penge til erhverv er du nød til at ligge et budget, så banken kan se om din idé kan løbe rundt. Hvis ikke du kommer med et skudsikkert budget tvivler jeg meget på at banken vil låne dig pengene. Du skal kunne bevise at du kan tjene penge!!

Kommentar
Fra : jespersahner

Dato : 01-10-04 10:14

-> bokajsiirf: Det er jeg klar over! Nu tænker jeg ikke på at låne penge til selve driften men udelukkende til murstenene så at sige, så det er vist en anden diskussion, idet kreditforeningen har sikkerhed i ejendommen.

Kommentar
Fra : michaellee

Dato : 28-10-04 13:32

Du kan ved køb af erhvervsejendom kun belåne ejendommen med 60 % gennem realkredit. Derudover bliver du kreditvurderet til den resterende belåning på samme vilkår som hvis du skulle købe hvilket som helst andet aktiv. Det kræver nok gode bankforbindelser og en udbetaling.

Hvorfor ikke investere i K/S projekter istedet. Det er nok alt andet lettere at blive godkendt til.

Godkendelse af svar
Fra : jespersahner

Dato : 20-06-05 09:23

Tak for svaret bokajsiirf.