/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Slibning af granit
Fra : boje1904
Vist : 3784 gange
100 point
Dato : 28-09-04 02:55

Jeg skal have lagt en underlimet vask i en granit bordplade. Jeg ved at jeg kan få stenhuggeren til at gøre det, men kunne godt tænke mig at prøve kræfter med det selv. Er der nogen som ved hvor man kan købe/leje værktøj til at gøre dette. Jeg har prøvet kræfter med slibning af udvendige kanter så granit slibning er ikke helt nyt, men jeg har aldrig prøvet at slibe en indvendig rund kant, som skal bruges i denne håndvask!
Er der nogen som ved hvor jeg finder information eller lignende om dette enme?

Kommentar
Fra : vaksemand

Dato : 28-09-04 10:50

Du kan leje værktøj hos Delfin (find lokal nummer i den gule tlf bog.)
De har hjulpet os med special værktøj.
Silvian (byggemarkedsfirmaet) har også hjulpet os med svære og anderledes gør det selv projekter.
Og endlig kan du spørge en stenhugger om han mod betaling, vil låne dig de overnævnte ting, og give dig vejledning. Det sidste har jeg en god erfaring med da jeg ville lave et fuglebassin, af noget granit vi havde med hjem fra Sverige.
Jeg lånte div. majsler og slibeværktøj, og fik en times vejledning for 300 kr+ et par flasker god rødvin. Jeg har fået et flot fuglebassin, som jeg selv har lavet under kyndig vejledning.
Så held og lykke med dit projekt.

Accepteret svar
Fra : A.C.Rosmon

Modtaget 100 point
Dato : 28-09-04 11:42

Vestdiamant, Borghøjvej 4A, 8600 Silkeborg, Tlf 86 83 65 77; de har mange gode ting til bearbejdning af sten til en yderst fornuftig pris, og de kan være meget hurtige til at ekspedere pr. post. et ring, og ofte kan du få det dagen efter.

Godkendelse af svar
Fra : boje1904

Dato : 14-06-05 10:15

Tak for svaret A.C.Rosmon.