/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
Markere fil i explorer
Fra : CADmageren
Vist : 261 gange
400 point
Dato : 27-09-04 11:03

Hejsa.

Hvordan kan man markere flere filer i en aktiv en aktiv folder windows explorer?
API kald???

/ Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : ColeData

Dato : 01-10-04 08:51

Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, så ønsker du at kunne makere flere filer på din Form. Hvis dette er rigtigt så skal du ikke begynde at rode med API kald.

I VB findes der en komponent som kaldes Microsoft Common Dialog Control 6.0 som kan hentes ind gennem værktøjslinniens PROJECT > Components og derefter mærkere Microsoft Common Dialog 6.0. Du skal som minimum havde opdateret din VB til sp3 helst højere opdatering.

Når du har mærkeret ovennævnte komponent så kan du i Toolboxen finde en komponent som hedder CommonDialog.
Klik på CommonDialog og indsæt den et vilkårligt sted på din form.

Hent en trykknap (commandButton) ind på formen og skriv i commandButton procedure "ÅbenCommon" uden anførselstegnene

Lav en procedue med følgende:

Private Sub ÅbenCommon()
'Common dialog box
On Error GoTo Fejl

CommonDialog1.CancelError = True
CommonDialog1.Filter = "ADO Filer | *.mdb|Alle filer |*.*"
CommonDialog1.InitDir = "C:\"
CommonDialog1.Flags = cdlOFNHideReadOnly
CommonDialog1.ShowOpen

Exit Sub
Fejl:
End Sub

Nu kan du mærkere filer omdøbe dem slette dem lave nye biblioteker osv.
På eksempelet bliver Access databasefiler mdb fremhævet. Dette kan du lave om ved at skrive noget andet i linnien CommonDialog1.Filter =

hvis du skal bruge filnavnene i anden henseende så brug CommonDialog1.FileName som returnere det valgte f.eks. enStringVariabel = CommonDialog1.FileName

Prøv dette

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 01-10-04 09:11

Nej desværre så er det ikke det jeg mener.

Jeg vil stå i min helt almindelige Windows Explorer, højreklik på en given fil, og køre et program - "Vælg refererede filer"
Som herefter vil vælge/markere flere filer i den samme mappe. Brugeren kan nu slette, klippe eller kopiere alle de valgte filerne.

Det drejer sig om cadtegninger, hvor jeg har en samlingstegning, der har eksterne referencer til andre tegninger.

Er der nogen der ved om det er muligt at lave en adding til Windows Explorer.
Der findes jo mange addings til Internet Explorer, og et eller andet sted hænger de to "Explorerer" jo sammen.

/ Michael

Annuller spørgsmålet
Fra : CADmageren

Dato : 23-01-06 08:24

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål