/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Montering
Fra : hvidtiger
Vist : 315 gange
50 point
Dato : 25-09-04 23:20

Jeg har købt en indsugningsforstærker en dobbler..Lavet et gevind i studes næsten helt nede ved membranen og sat den tappe som fulgte med..Den passer og kunne skrues i og spændes..Så satte jeg dåsen på osv men syntes ikke rigtigt at jeg kan mærke noget!...Men så læste jeg noget om at dåsen skal være lodret og ikke vandret!...Nu ligger min næsten vandret, men kan det mon være det???..eller har jeg gjort et eller andet forkert!.Kan dog ikke se andet end det med dåsen..

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 26-09-04 01:32

Jeg mener ikke det har så stor betydning, hvordan den sidder, personlig mener jeg slangen skal være kort, men andre mener den skal sidde højt med slangen nedad, nok fordi event. kondenseret benzin skal kunne dryppe ud.
En indsugningsforstærker giver meget lidt, man mærker nu mest ved gasresponsen efter man har lukket ned, og giver gas igen.
http://www.kandu.dk/dk/tip/9073

Hvis du vil vide mere om montering kan du sende en mail til:
http://www.motoline-racing.com/
De vedlægger altid en god forklaring til deres indsugningsforstærkere.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : hvidtiger

Dato : 26-09-04 12:45

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : tazzemand

Dato : 08-06-05 20:53

Hej!
Nu er det godt nok "pallebhansen" jeg skal snakke med men håber du ser dette!
Sådan en indsugningsforstærker er det noget der er værd at invistere i når jeg har en sonic.
Hved ikke lige hvor lang en studs er når den er lang og ligeledes bred.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-06-05 21:33

Jeg syntes ikke den er værd at ofre penge på, da der også er en del arbejde med monteringen, men hvis der er en studs fri, feks. hvis man har købt anden karburator, som kom med en studs beregnet til vaccumbenzinlukkeren, og den allerede er monteret på membranhuset, tja, så kan man da godt lege lidt med en indsugningsforstærker.
http://www.scooter-tuning.com/Tundele.htm
VH Palle Hansen