/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Spørgsmål
10  dk 160
ISDN -> internetforbindelse. Hvordan?
Fra : caligari
Vist : 1173 gange
50 point
Dato : 24-09-04 13:13

Hej alle.

Jeg har lige bestilt en ISDN boks, og vil gerne kobles til www gennem denne. Men jeg har lige et par spørgsmål:

Kan jeg bruge mit gamle (normale) netkort - eller skal jeg købe et nyt ISDN-netkort?

Hvordan opnår jeg størst mulige hastighed? (128 kbps)

Lasse

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 24-09-04 13:20

Hej Lasse
Du kan godt bruge dit netkort, men du skal jo anskaffe et ISDN-modem. Det kan du forøvrigt også få til USB.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 24-09-04 13:41

Når du installerer modem'et vælger du om det må bruge begge kanaler eller kun den ene. Hvis den bruger begge kanaler er din telefon jo optaget, og samtidig betaler du dobbelt pris. Men hvis den har lov til at bruge begge, vil den automatisk gøre det når der er behov.

Kommentar
Fra : caligari

Dato : 24-09-04 13:43

ok, så hvis jeg vil bruge gammelt netkort køber jeg modem (eller vælger USB løsning)

og, hvis jeg køber ISDN netkort slipper jeg for at købe modem.

Er det forstået rigtigt?

Lasse

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 24-09-04 13:49

Det er korrekt forstået. Og netkortet koster det samme - eller mindre. Se f.eks. her:
http://www.bob.dk/index2.php?vareNummer=103400

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 24-09-04 13:50

Og nej, du slipper ikke for at købe modem, det er bare integreret med kortet

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-09-04 14:47

Da jeg havde isdn brugte jeg mit gamle netkort, og det var ok - nu hvor jeg har bredbånd bruger jeg det samme gamle netkort med en særdeles hurtig forbindelse.
Men som hansen9 skriver så slipper du ikke for et ISDN-modem, kan din udbyder ikke levere det til dig ?

//bentjuul

Kommentar
Fra : caligari

Dato : 24-09-04 14:51

jo, tdc vil meget gerne sælge mig netkort (299,- jensen)
eller modem (499,- minivigor)

- men det er lidt halvdyrt, derfor spurgte jeg så jeg nu kan finde noget selv. (evt. brugt)

lasse

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 24-09-04 15:02

Det skulle være nemt at finde brugt, flere og flere går jo over til ADSL

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-09-04 15:58

Du skal opmærksom på at dine tlf.linier skal konfigureres via modemet, så hvis du køber et brugt så sørg for at du får softwaren med.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-09-04 16:00

Rettelse: Du skal være opmærksom osv

Accepteret svar
Fra : nielsjs

Modtaget 50 point
Dato : 26-09-04 07:50

jeg har selv isdn og du er godt klar over at dine gamle analoge telefoner ikke duer sammen med isdn. Det gør de kun hvis du forbinder dem sammen med et modem der kan lave signalerne om til analog. Kik på tdc`s hjemmeside under isdn -modem. Dette modem er så med et usb-stik du kan sætte i din computer og 1 eller 2 alm telefonstik. Jeg har en Lasat speed 2. Fra den går der telefonledninger ud til mine andre telefoner. Fra min NT-boks har jeg også trukket et net kabel ud til min anden pc der har et Jensen modem instaleret. Men det har ikke stik til telefoner, det fungerer kun som et netkort.
God jagt Niels

Godkendelse af svar
Fra : caligari

Dato : 06-10-04 19:53

Tak for svaret nielsjs.