/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
Import af HIFI
Fra : punkler
Vist : 509 gange
20 point
Dato : 23-09-04 21:29

Når jeg sidder og ser på HIFI priserne rundt om i verden, kan jeg konstatere at der er markante forskelle - i nogle tilfælde helt ned til ½ pris! <- specielt fra Asien.
Mit spørgsmål lyder derfor:
Hvordan jeg jeg billigst og bedst muligt udnytte disse priser (hvis det overhovedet er muligt)? - jeg er ikke interesseret i at købe hele varerpatier, men kun til privat forbrug.
Vi taler om alt lige fra TV, lyd-anlæg til DVD afspillere.
Hvis der er nogen med erfaring, er i velkommen til at skrive.

På forhånd tak!
Thomas

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-09-04 07:19

Erfaring har jeg ikke. Du kan læse alt om dit spørgsmål på denne side.
toldskat.dk har også en side om import.
http://www.tax.dk/pjecer/told.htm

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 20 point
Dato : 24-09-04 07:41

Generelt mener jeg ikke, at det kan betale sig.
Nu ved jeg ikke, hvad det er du har set, helt ned 1/2 pris. Giv gerne et link, eller lign eksmp. så jeg kan kigge på det.
Jeg kommer jævnligt til østen, og ser næsten aldrig noget, der kan betale sig at slæbe med hjem.
Der findes en mængde ting, der er billige, men det er som regel heller ikke 5 potter p.. værd.
Vedr. TV & video skal du huske, at det skal være det farvesystem, vi bruger her i Danmark ( PAL BG/H). Jeg har heller aldrig set nogle tv & videoer, der har s-kanaler, som bruges meget på fællesantenne systemer her i landet. Et fjernsyn der kun kan modtage halvdelen af tv-kanalerne, er i mine øjne værdiløst.
Du skal heller ikke regne, med nogen garanti, selvom de ofte siger at der er "World Wide garanti" på tingene.
Kender en del, der er kommet til at betale mere, end tingene ville koste her, på grund af reparation.
Det er jo heller ikke gratis, at få tingene hjem (transport), ligesom du må påregne at betale moms + evt. told.

MVH

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 24-09-04 13:59

Det lader altså ikke til at det kan betale sig... Hvis jeg finder noget senere vil jeg prøve at kontakte dig viskinge - hvis det er ok?
Tak for svarene, kan desværre ikke dele mine "mange" points.
MVH
Thomas

Godkendelse af svar
Fra : punkler

Dato : 24-09-04 15:40

Tak for svaret viskinge.