/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Moms registreret og SU samtidig?
Fra : southpole.dk
Vist : 2060 gange
100 point
Dato : 23-09-04 13:14

Hey - Jeg overvejer at starte en mindre konsulent virksomhed, men jeg har hørt at jeg ikke kan få SU hvis jeg bliver momsregistreret. Er dette rigtigt?

Jeg har ikke kunne finde noget på nettet om sagen.

Mvh. David

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 23-09-04 13:23

Bare ring til Told & Skat. De skal vide og rådgive omkring dette spørgsmål.
Husk du skal først momsregistres, når din omsætning er over et hvis beløb pr. år. (jeg mener at det i øjeblikket er Kr. 50000.00). HUSK det er omsætning, ikke indtjening, vi snakker om.

MVH

Kommentar
Fra : southpole.dk

Dato : 23-09-04 13:30

Det er jo delvist rigtigt. Det KRÆVES først af dig, ved det beløb. Men der er ingen "mindste" beløb før man kan blive momsregistreres. Der er visse fordele ved at kunne fratrække / tillægge moms som jeg gerne vil udnytte.

Jeg har haft ringet til Told & Skat, de siger jeg skal ringe til SU Styrelsen, som sender mig tilbage til Told & Skat. Derfor jeg spørger her.

Mvh. David

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 23-09-04 13:44

Uden at kende til konkret lovgivning på området kan jeg ikke se det skulle være et problem, SU er du jo berettiget til gennem et studie, og den eneste begrænsning i SU er jo hvis din indtjening ved arbejde eller lignende overstiger en vis grænse, sålænge du i din virksomhed tjener mindre end det, så er der vel ikke noget i vejen for at få SU ved siden af

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 23-09-04 14:45

Hej David
Du kan læse her om at have egen virksomhed når du får SU
http://www.su.dk/hvad_maa_du_tjene/Egen_virksomhed.htm
Du kan næsten finde alle oplysninger på www.su.dk

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : southpole.dk

Dato : 03-10-04 23:04

Tak for svaret bentjuul.